Premiere for 747-8 13.02.11

jameson82

Flysitter
13 Februar så skal den første nye utgaven av jumboen vises live på http://www.newairplane.com/747/incredible/
Blir spennende å se hvilket livery den vises i så får man tro at test prosessen går bedre en for Dreamlineren

Edit: Er 747-8Intercontinental som vises 13.Feb 19.00GMT.
747-8F fløy jomfru tur 8. februar i fjor.

Last edited:
L/N 1434 - 747-8JK*, RC001, serial number 38636*, First 747-8I test aircraft, destined for a BBJ customer in Kuwait, Parked in Building 40-23 for remaining gauntlet tests. This first Boeing 747-8 for a VIP customer will be equipped by Lufthansa Technik and will spend a maximum of 18 months at the Hamburg Completion Center, after flight testing has been completed, Official roll-out ceremony January 29, expected F/F March 21th .

.. og denne hadde vi glade julebordgjester gleden av å besiktige både på ut- og innsiden idag. Very cool indeed og et stort høydepunkt!

Ram Air Turbine. Ja de måtte vel det siden det nå er fly by wire...

Stemmer med RAT ja - den så litt stusselig ut der den hang på høyre vingen ved siden av motoren. Ilfg. de sakkyndige brukte de tidligere 747ene motorene. Fikk ikke med meg hvorfor de nå satt RAT på 747en - mulig annen type motor var grunnen. (757 og 767 har hvertfall RAT de også)

Fikk ikke med meg hvorfor de nå satt RAT på 747en - mulig annen type motor var grunnen. (757 og 767 har hvertfall RAT de også)

748 er vel full Fly By Wire i motsetning til 744. Da skulle jeg tro at man trenger litt ekstra hydraulikk og el ved totalt motorbortfall.

Bildene er fra mock-up'en på Renton. Imidlertid la jeg merke til at en av teknikerne eksprimenterte litt med lysene, og de som var installert var definitivt 'SKY'. De var imidlertid bare delvis innstallert, så effekten var begrenset.

Spennende dette! Boeing 747-8IC har ikke solgt så godt til nå, men vi får håpe salget går bedre etterhvert.

Den første går vel til LH. Når blir første levering?

Må si jeg likte de nye "Boeing fargen" veldig godt:D Meget vakker maskin. Gleder meg til å se den i sitt rette element.

Så det er sånn den ble ja, den var "naken" da vi klappet på den og beskuet innsiden.

Back