Praksis vedr. å beholde status
Har et spørsmål angående praksis ved å la folk som ikke oppfyller poengkravene til hhv. sølv og gullnivå allikevel få beholde statsusen sin. Har et par eksempler de par seneste årene på at praksisen ikke er helt lik. En bekjent av meg har hatt sølvkort de fire siste årene før han gikk til gull et år. Så var det tilbake til sølv året etter for deretter å være et godt stykke unna sølv i forrige periode. Han regnet da med at det ikke ble noen status, men så kom det brev fra SAS om takk for lojalitet, viktigheten av trofaste kunder osv osv. Og vips så beholdt han sølvkortet et år til på tross av at han var ganske mange tusen poeng unna sølvstatus.
Jeg kjenner imidlertid til en annen som har hatt gull flere år, før reiseaktiviteten har blitt redusert og gått til ingenting, og så to år med sølvkort. Han har nå mistet all status etter at han kom under sølvgrensen.
Poenget med disse to historiene er kort og godt bare å spørre om det finnes regler for hvordan praksis er med å la kundene beholde sin status selv om de ligger under statusgrensene? Eller gjøres dette mer tilfeldig? Det var vel ett år SAS var veldig rause med dette, året med mange konflikter og streiker i selskapet. Mulig det har noen betydning for forskjellene referert til ovenfor. Det er kanskje også lettere å la folk beholde et sølvkort enn et gullkort som tross alt innebærer flere konkrete fordeler.
Har et spørsmål angående praksis ved å la folk som ikke oppfyller poengkravene til hhv. sølv og gullnivå allikevel få beholde statsusen sin. Har et par eksempler de par seneste årene på at praksisen ikke er helt lik. En bekjent av meg har hatt sølvkort de fire siste årene før han gikk til gull et år. Så var det tilbake til sølv året etter for deretter å være et godt stykke unna sølv i forrige periode. Han regnet da med at det ikke ble noen status, men så kom det brev fra SAS om takk for lojalitet, viktigheten av trofaste kunder osv osv. Og vips så beholdt han sølvkortet et år til på tross av at han var ganske mange tusen poeng unna sølvstatus.
Jeg kjenner imidlertid til en annen som har hatt gull flere år, før reiseaktiviteten har blitt redusert og gått til ingenting, og så to år med sølvkort. Han har nå mistet all status etter at han kom under sølvgrensen.
Poenget med disse to historiene er kort og godt bare å spørre om det finnes regler for hvordan praksis er med å la kundene beholde sin status selv om de ligger under statusgrensene? Eller gjøres dette mer tilfeldig? Det var vel ett år SAS var veldig rause med dette, året med mange konflikter og streiker i selskapet. Mulig det har noen betydning for forskjellene referert til ovenfor. Det er kanskje også lettere å la folk beholde et sølvkort enn et gullkort som tross alt innebærer flere konkrete fordeler.