Superhai
ScanFlyer Rusty
Re: Posten bytter flyselskap !
Slik jeg har forstått det så er det et "hovedselskap" West Air Europe AB (uten AOC) som er basert i Sverige, det har eksistert siden 1995. Det er dette selskapet som har fått anbudet på Posten i følge hva som står på Hangar. De eier West Air Sweden AB (som har et AOC) gjennom et eget holdingselskap. Siden West Air Sweden skal avvikles så vil vel disse opphøre. West Atlantic er vel et varemerke som brukes av West Air Europe AB, og innenfor denne paraplyen så finner vi i tillegg selskapene West Air Luxembourg S.A. (som har AOC (L)) og Atlantic Airlines Ltd. (har også AOC (UK)).

Slik jeg har forstått det så er det et "hovedselskap" West Air Europe AB (uten AOC) som er basert i Sverige, det har eksistert siden 1995. Det er dette selskapet som har fått anbudet på Posten i følge hva som står på Hangar. De eier West Air Sweden AB (som har et AOC) gjennom et eget holdingselskap. Siden West Air Sweden skal avvikles så vil vel disse opphøre. West Atlantic er vel et varemerke som brukes av West Air Europe AB, og innenfor denne paraplyen så finner vi i tillegg selskapene West Air Luxembourg S.A. (som har AOC (L)) og Atlantic Airlines Ltd. (har også AOC (UK)).

Hvis "jeg" hadde lagt inn anbud på Postens ruter, og fått anbudet (hvilket jeg teoretisk kunne etter bestemmelsene), så kunne jeg lete meg fram til en AOC-holder, som kunne gjennomføre flygningene for meg. Gjerne med en Tiger Moth eller kanskje no'n gamle Skyvans? Og Posten ville ikke blunke engang, bare prisen var behagelig lav. Flygerne ble naturligvis hyret via et byrå i ytre Mongolia. De var jo billigst. Ellers kanskje vi kunne bruke Tiger Moth? Det var jo det gode, gamle Gunnestad brukte på første postruta til Göteborg! Så kunne Gustav Thureborn få posten direkte, liksom!
Hvis "jeg" hadde lagt inn anbud på Postens ruter, og fått anbudet (hvilket jeg teoretisk kunne etter bestemmelsene), så kunne jeg lete meg fram til en AOC-holder, som kunne gjennomføre flygningene for meg. Gjerne med en Tiger Moth eller kanskje no'n gamle Skyvans? Og Posten ville ikke blunke engang, bare prisen var behagelig lav. Flygerne ble naturligvis hyret via et byrå i ytre Mongolia. De var jo billigst. Ellers kanskje vi kunne bruke Tiger Moth? Det var jo det gode, gamle Gunnestad brukte på første postruta til Göteborg! Så kunne Gustav Thureborn få posten direkte, liksom! ;-) Thureborn behøver ikke AOC i West Air Europe AB, som har fått kontrakten.
;-) Thureborn behøver ikke AOC i West Air Europe AB, som har fått kontrakten.