Posten bytter flyselskap og pilotene protester

Tertit54

Scanflyer Green and white
Medlem
I følge artikkelen på hangar.no så har de"smarte" svenske eierne av West Air Sweden opprettet et nytt selskap , West Air Europe, som "tar" over postflygingene i Norge.

http://www.hangar.no/index.php/permalink/49361.html#

Hvis disse påstandene stemmer , blir det snart mere bråk der borte på vestsiden av rwy .:old

Last edited by a moderator:
Re: Posten bytter flyselskap !

Ikke annet å vente med en slik konsernsjef i Posten som Dag Mejdell. Kjenner ham fra en tid vi begge to var i samme selskap for et par tiår siden, og det var en mann jeg ikke fikk tillit til da.

Usmakelig og rett og slett pill råttent. Kjenner det koker innvendig.

Henger ikke helt med i alle svingene her, men er det slik at det er opprettet et nytt selskap for å unngå å forholde seg til fremforhandlede avtaler i det gamle selskapet?!
Det var det jeg klarte å sile ut fra artikkelen på hangar.no

Isåfall er jo det et veldig sjarmerende trekk og ei grei oppskrift på å få meget fornøyde ansatte.

Det må (bør) jo være slik at det må lønne seg å betale ansatte etter tariff og dermed ha happy ansatte. Isteden for å finne på slike stunt's og dermed skaffe seg langt mindre happy ansatte?!

Eller er det slik at det står folk klar til å renne ned dørene til west air europe, for en langt "hyggeligere" pris enn hos West Air Sweeden?

Det er kun prat om å få mest klingende mynt i kassa. Enkelte selskaper gir jo blanke f...i sine ansatte.

Og hvor er det blitt av "gode gamle" Postverket og de verdier de stod for en gang i tiden ??

Jeg nærmest "forlanger" nå at ihvertfall Postens fagforeninger ser på dette og jeg sender dette videre til en av de fagforeningsgutta som jeg kjenner godt

Men blir de ansatte med over i det nye selskapet sånn uten videre? Det ville vært rart hvis det ikke kom noen form for aksjoner her

Dette er tyvtriks av verste sort, og skal ikke skje i Norge.( ikke noen andre steder heller.)
Hvis ikke dette blir en skandale, så mister jeg fullstendig troen på
LO og andre fagforeninger. Nå er det på tide å mobilisere. Kanskje best å lage en FB gruppe til støtte?

Det er jo imponerende hvis Posten har gitt det oppdraget til et selskap uten AOC...

Sånn som jeg har skjønt det og lest litt på flygtorget.se sine sider, så finnes det ett West Air Europe som har HK Luxemburg. Dette er jo bare nok et eksempel på hvor råtten bransjen er blitt og da spesielt i vårt naboland.
Hvis man ser på hvordan Skyways/Avia Express og Avitrans/Sverigeflyg har gått frem og det uten at SPF har lykkes i noen ting, så kan man vel si at det ikke er mindre enn skremmende. Det er sosial dumping over en lav sko!

Sånn som jeg har skjønt det og lest litt på flygtorget.se sine sider, så finnes det ett West Air Europe som har HK Luxemburg. Dette er jo bare nok et eksempel på hvor råtten bransjen er blitt og da spesielt i vårt naboland.

En ting er hva den private bransjen gjør, en annen ting er hva statlige selskaper foretar av innkjøp...

Har ikke dette selskapet AOC i Luxembourg???

Vet inte om det är West är Europe som har AOC i Luxembourg eller om det är West Air Luxembourg S.A. som är det bolag som står som operatör på 6 ATP + en ATR72 i det officiella LX-registret från 19 januari 2011.

En ting er hva den private bransjen gjør, en annen ting er hva statlige selskaper foretar av innkjøp...
Det er synd og si det, men stat og kommune er de aller verste når det kommer til tvilsomme innkjøp, i alle bransjer.

SPF er jo den mest tannløse organisasjonen i hele melkeveien!!:-)

Streiket ikke SFP pga av Skywaysopplegget for en tid tilbake? Trodde streiken førte til at det ble en avtale? Hva mer kan en fagforening gjøre?

Back