Som luftfartskunde skjønner jeg ikke helt hvor den karen vil hen. Jeg ser han vil skremme forbrukerne (og mange samt pressen tar nok veldig tak i dette) men hva er motivet hans?
Han nevner at det ikke nødvendigvis kan kobles til 2014s mange ulykker som jeg mener i seg selv er en spekulativ måte å uttale seg.
Det er vel svært få av ulykkene i 2014 som kan kobles til at piloter trenger høyere lønn og eller mer fri? Ingen av MH ulykkene kan så langt kobles til cost cut? De fleste andre ulykkene har vært i grisgrendte strøk hvor det rett og slett ikke er noen fokus på sikkerhet i det hele tatt?
Stemmer det at trenden har snudd? Flytrafikken øker vel kraftig år for år og ulykkene minker vel nesten i samme tempo? De fleste ulykkene er vel heller ikke med såkalte LCC selskap? Hvis det ikke stemmer at trenden har snudd såa synes jeg det er useriøst å gå ut slik.
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/luftfart/det-er-paa-tide-aa-si-i-fra/a/23364043/
Han nevner at det ikke nødvendigvis kan kobles til 2014s mange ulykker som jeg mener i seg selv er en spekulativ måte å uttale seg.
Det er vel svært få av ulykkene i 2014 som kan kobles til at piloter trenger høyere lønn og eller mer fri? Ingen av MH ulykkene kan så langt kobles til cost cut? De fleste andre ulykkene har vært i grisgrendte strøk hvor det rett og slett ikke er noen fokus på sikkerhet i det hele tatt?
Stemmer det at trenden har snudd? Flytrafikken øker vel kraftig år for år og ulykkene minker vel nesten i samme tempo? De fleste ulykkene er vel heller ikke med såkalte LCC selskap? Hvis det ikke stemmer at trenden har snudd såa synes jeg det er useriøst å gå ut slik.
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/luftfart/det-er-paa-tide-aa-si-i-fra/a/23364043/
Han kopler ikke den bekymringsfulle utviklingen direkte til noen av de store ulykkene som har skjedd i 2014, men fastslår at en utvikling er brutt.
– Trenden over mange år har vært at antallet ulykker har gått ned. Den blir trolig brutt i år etter en rekke større flyulykker. Det er noe en må regne med, men den positive trenden er ingen selvfølge, men en konsekvens av forebyggende sikkerhetsarbeid, sier Skatval.