Dagbladet melder om politiet som bruker bonuskort.
http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/04/25/533598.html
S
http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/04/25/533598.html
S
Last edited:
Selv om jeg synes debatten er rimelig smålig, et helt konkret spørsmål: om de bruker de til å oppgradere seg selv til biz på returer etter å ha levert noen ut et sted, og om de bruker de til å slippe inn i loungen på jobbreiser (igjen, uten "gjest"), er dette lovstridig da?
-A
Det er ikke lov i henhold til statens reiseregulativ å ta ut private bonusturer når bonuspoengene er opparbeidet i tjenestesammenheng. Det er vel nettopp dette det ser ut til å være i dette tilfellet, i og med sitatet "...og brukt de opptjente bonuspoengene og storreisefordelene til å dekke ferieutgifter for seg og sine familier..". Det ser således ikke ut til å være snakk om å oppgradere seg til biz på returer, eller bruk av lounge, men av bonusferieturer. Å snakke om smålighet er ikke helt på sin plass i denne sammenhengen, om du spør meg.
Det er nokså opplagt at man ikke kan operere på dette viset. Såvidt jeg har forstått så er det akseptabel bruk av bonuspoeng å oppgradere seg selv når man er på tjenestereise ved bruk av bonuspoeng opptjent i tjenestesammenheng, samt å benytte seg av fordelene man evt har som gullkunde i forhold til loungetilgang.
La de uskyldige kaste det første bonuskort.
Jeg regner jo med at dere "private" oppgir bonusuttak til skattemyndighetene ?..... , men pytt, pytt skattesnyteri er jo lovlig, ikke sant ?
Ellers er det jo slik at hele bonussystemet gjør flyreiser og hotellopphold dyrere for alle.
La de uskyldige kaste det første bonuskort.
Jeg regner jo med at dere "private" oppgir bonusuttak til skattemyndighetene ?..... , men pytt, pytt skattesnyteri er jo lovlig, ikke sant ?
Ellers er det jo slik at hele bonussystemet gjør flyreiser og hotellopphold dyrere for alle.
Enig med nest siste taler! La den som er foruten skyld kaste det første gullkort!!
Selv om jeg synes debatten er rimelig smålig, et helt konkret spørsmål: om de bruker de til å oppgradere seg selv til biz på returer etter å ha levert noen ut et sted, og om de bruker de til å slippe inn i loungen på jobbreiser (igjen, uten "gjest"), er dette lovstridig da?
Jeg skjønner ikke at dette er smålig? Politiet har et spesielt ansvar for ikke å begå ulovligheter, og det er helt klart ulovlig å bruke opptjente bonuspoeng fra tjenestereiser til privat ferie.
Innbiller meg at statsråder temmelig automatisk blir Eurobonus Pandions.Jeg mener å huske at SAS hadde for vane med å dele ut gullkort automatisk til alle medlemmene av regjeringen. Noen som vet om de fortsatt gjør det?
Dette er etter min mening et eksempel på smålighet, og man skulle nesten tro at de som syter og klager over dette er grønne av misunnelse både på de tjenestereisene tjenestemennene har utført, samt den enorme luksus det er å bli oppgradert og ha tilgang til og de bonusreisene som er tatt ut.
Mange bedrifter og organisasjoner ser mellom fingrene med de ansattes uttak av opptjente bonuspoeng nettopp for å la dette være et plaster på såret for den belastning mange og lange reiser borte fra familie tross alt er.
Å reise i jobbsammenheng er en ekstra belastning, så de stakkars bonuspoengene man får er bare et lite plaster på såret. At man da kan velge å bruke de på oppgradering eller en gratis ferie er det minste man kan forvente. Noe annet er bare nok et eksempel på norges mest brukte lov, janteloven.
Så lite "luksus" som er forbundet med en flyreise i dag, samt stress med sikkerhetskontroller og forsinkelser, så burde reiser automatisk kvalifisere for ubekvemstillegg på lønnsslippen!
Dette er etter min mening et eksempel på smålighet, og man skulle nesten tro at de som syter og klager over dette er grønne av misunnelse både på de tjenestereisene tjenestemennene har utført, samt den enorme luksus det er å bli oppgradert og ha tilgang til og de bonusreisene som er tatt ut.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.