• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Default Plutselig mandag…

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
God morgen fra kjøkkenbenken hjemme på Ris. Kaffe, forum og nyheter på radio…før klokken 06:00 er det BBC som gjelder og det er jo definitvt noen alvorlige døgn vi har vært gjennom og sikkert kommer til å oppleve. Hovedpersonene burde jo alle gått avvikes pensjon for lenge siden. Gjør mandagen bra der du er!

Morn fra Color Fantasy. Dagen soves ikke bort i dag heller, og cappuccinoen er like kjip her som på Color Magic på torsdag. Heldigvis hjemme snart hvor man får gjort det ordentlig.

God morgen fra Asker. Straks klart for avreise og L1 til kontoret. Mandager betyr dobbelt opp med treningslogistikk på hjemmebane. Men samtidig skal det diskuteres sommerferie i kveld. Ha en fin dag.

God morgen fra kontoret. For en nydelig helg, og allerede en temmelig fin mandag - har alltid likt denne dagen. Møte-marathon og så planlegge hva man skal sette sammen på kjøkkenet.

Er vel lite tvil om at Norge vil tjene på en høyere oljepris, men spørs om det er det man egentlig ønsker da. Midtøsten er et vepsebol for å si det forsiktig, håndterer man det ikke riktig så kan det fort gjøre jævelig vondt. Det iranske presteregimet ønsker jeg et visst sted, men Trump og co er neppe de rette personene til å gjøre noe med den saken. Om ikke annet så kanskje kriminelle kjeltringer må finne andre steder å hvitvaske pengene sine enn UAE.

Jaja god mandag fra Oslo, litt diverse ting på programmet i dag , så blir det jobb i morgen.

God morgen fra kontoret. For en nydelig helg, og allerede en temmelig fin mandag - har alltid likt denne dagen. Møte-marathon og så planlegge hva man skal sette sammen på kjøkkenet.
I dag gleder jeg meg til lunsjen i kantinen. Nå har nok vi nordmenn gått fra Venezuela-eksperter, via Grønland-eksperter til dyp kunnskap om Midtøsten. En fellesnevner her er i alle fall at alt dette er totalt annerledes enn hvordan USA har holdt på før og at man kan dømme det som skjer umiddelbart (går man tom for argumenter kan vi fort kommentere fargen på dekkstiften til presidenten eller at en av firmaene til denne milliardæren gikk konkurs på nitti tallet). På Politisk kvarter i dag så klarte faktisk NRK å forsnakke seg og sa at den kjappe inn og ut igjen taktikken de kjørte i Venezuela faktisk (så langt) har lykkes. (Nå NRK sier det så har det vel vært en formidabel suksess. Alle kriger USA har kjørt har vært mer eller mindre korrupte, tror ikke denne blir den verste.

I dag gleder jeg meg til lunsjen i kantinen. Nå har nok vi nordmenn gått fra Venezuela-eksperter, via Grønland-eksperter til dyp kunnskap om Midtøsten. En fellesnevner her er i alle fall at alt dette er totalt annerledes enn hvordan USA har holdt på før og at man kan dømme det som skjer umiddelbart (går man tom for argumenter kan vi fort kommentere fargen på dekkstiften til presidenten eller at en av firmaene til denne milliardæren gikk konkurs på nitti tallet). På Politisk kvarter i dag så klarte faktisk NRK å forsnakke seg og sa at den kjappe inn og ut igjen taktikken de kjørte i Venezuela faktisk (så langt) har lykkes. (Nå NRK sier det så har det vel vært en formidabel suksess. Alle kriger USA har kjørt har vært mer eller mindre korrupte, tror ikke denne blir den verste.

Det er jo litt ironisk at du skriver det, siden du stort sett alltid har en skråsikkerhet i det du skriver om hver en verdenshendelse som involverer USA eller midtøsten/UAE, som også tyder på at du innehar en ekspertise ingen andre har.... :D

In other news, Mandag er teamsmøtemaraton, innimellom slagene sitter jeg og titter på planteskole-nettsider og planlegger et nytt bedd. Lurer på å legge an et sandarium, noe som er betydelig bedre for insektene enn disse overprisa insekthotellene. Men krever riktig sand... Fikk stussa alle frukttrærne våre i går, artig å klatre fra tre til tre med svigerfar. Men HALLELUJA altså, mother of all pollenhelvette, jeg var så ferdig etterpå at jeg måtte inn og nærmest ha surstoffmaske :< "Jasses ne", som det heter på plattdeutsch.

Det er jo litt ironisk at du skriver det, siden du stort sett alltid har en skråsikkerhet i det du skriver om hver en verdenshendelse som involverer USA eller midtøsten/UAE, som også tyder på at du innehar en ekspertise ingen andre har.... :D

In other news, Mandag er teamsmøtemaraton, innimellom slagene sitter jeg og titter på planteskole-nettsider og planlegger et nytt bedd. Lurer på å legge an et sandarium, noe som er betydelig bedre for insektene enn disse overprisa insekthotellene. Men krever riktig sand... Fikk stussa alle frukttrærne våre i går, artig å klatre fra tre til tre med svigerfar. Men HALLELUJA altså, mother of all pollenhelvette, jeg var så ferdig etterpå at jeg måtte inn og nærmest ha surstoffmaske :< "Jasses ne", som det heter på plattdeutsch.
Da beklager jeg faktisk og må da uttale meg feil. Jeg har fint lite ekspertise om området og eneste jeg kan vite noe om (som de fleste andre) er 10,15 eller 20 år senere hva som faktisk skjedde. Jeg koser meg jeg når jeg hører noen av oss "vanlige" som forteller at dette er er helt feil/riktig osv.

Gjeeesp og urk fra Skaun!

Her startet dagen med en MR-røntgen inne i byen allerede kl 06.50, så da måtte man ekstremt grytidlig opp (05.15), og i morgen skal man flakse videre til Dublin, da er det avgang allerede 05.30 som gjør at man må ENDA TIDLIGERE opp enn i dag. Makan....

Den årlige sommer jobbetur til Dubai er foreløpig lagt på tjukk is, og partnere etc må møtes i Hellas som det ser ut nå. Skal gå greit å unngå midtøsten en periode nå kjenner jeg.

Ellers alt fint for her skinner solen, og værmelderne sier det er vårvær på vei! Var ca 18 grader i Italia forrige uke, men før det kommer hit er det vel sommer.

Nyt mandagen!

Kim

Kjører ikke du såpass mye taxi at ekspertisen får jevnlig påfyll? Hvis ikke er frisørbesøk også en god kilde, samt folk som leser på internettet. De kan veldig mye om det meste.
Gutta som har gått ‘Livets Skole’ på fjasboka har også oversikt over det meste. ;)
Men forskjellen denne gangen er at de ikke engang prøver å skjule det, ettersom de som skal holde dem ansvarlig er innsatt av de som styrer galskapen ..

G’morgen fra et småvårlig SC. Her titter tulipaner og krokus frem og froskene kvekker glad i skogen. Nå venter pelsdotten på turen sin. Mad Dog Monday kommer senere.

• Like
Reactions: EB
Herlig med politisk kvarter i god morgen tråden. :)

God morgen fra Hedin Automotive hvor man drikker dårlig kaffe, venter på at service skal bli ferdig, leser forum og irriterer seg over at iX3 ikke kommer i utstilling før på torsdag. Tipper det blir neste balja, med mindre Prinsessa legger ned veto.

Ha en best start på veka.

• Like
Reactions: EB
God formiddag fra Forus. Hva luftfart angår, så får helgens hendelser til å tenke på BKK. Når det er sagt er både omstendigheter og skala på problemene av et mye større omfang siden "sandkassen" såvidt jeg har forstått også har en mye større andel transit sammenliknet med BKK. Om det drar ut i tid er jeg litt nysjerrig på om vi kan komme til å se litt kreative "wet-lease" situasjoner siden det er en ganske betydelig produksjon som er satt ut av spill. Men en god del fly står tross alt på flyplasser rundt om på kloden...

Hva politikk angår forøvrig er jeg stadig mer enig med Douglas Adams betraktninger: "anyone able to get themselves elected president should under no circumstances be allowed to do the job" (fritt sitert)...

God ettermiddag fra kontoret på Ensjø,
Har fått levert tilbake noen oppgaver til kolleage som var borte forrige uke, så livet smiler litt mer,

Ellers er det litt opprydning og se hva som finnes av løsninger for ting som skulle flydd igjennom sandkassa, har et par ting stuck i DOH, og hadde flaks med et par ting som kom seg ut av Dubai just in time.
Selvsagt noe ships spares som er stuck, så da går nok båten.... så blir det spennende å se hvordan vi løser den kabalen

Sjefen her fikk akkurat melding om at QR flighten hun skulle på til helgen er cancelled, så virker som man forventer noen dager til med stenging.

Det positive er at det får mot vår, og at det stadig blir borte litt snø og is hjemme, vår og sommer blir bra

S

God morgen fra Asker. Straks klart for avreise og L1 til kontoret. Mandager betyr dobbelt opp med treningslogistikk på hjemmebane. Men samtidig skal det diskuteres sommerferie i kveld. Ha en fin dag.
Det er de beste diskusjonene…som ofte får pengene i omløp:-)

God ettermiddag fra den sørlige halvkule. Her er det "supermandag" med skolestart etter sommerferien. Det merkes på trafikken. Trening og lunsj unnagjort og nå skal det hjemmekontoreres litt. Meldt 30 grader i dag også så det blir vel en dupp i bassenget etter hvert. Ha en bra dag.

Er ikke det største problemet da at båten ikke går? :p

Er jo det som er litt artig, når båten ikke går, det er da vi får de artige oppdragene, som å sende en stakkar avgårde med en pakke under armen. Men når båten går så blir det alltid litt show med å reroute til neste havn.
Kan nevne jeg har en x-ray maskin til et cruise skip som jeg nå har priset til SIN / CMB / DUR og nå bil til Rotterdam... Rakk ikke skuta i SIN, da leverandøren hadde målt feil og den plutselig var 10 cm for høy. Litt flaks egentlig for hadde jeg ikke stoppet den, så hadde den nå stått stuck i DOH og ventet på bedre tider....

Back