• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Plass innvendig i SSJ100?

robertaas

Helgeturekstremist
Medlem
Skal fly en slik en med Aeroflot. Er det like god høyde og dybde i bagasjehylla som hos Airbus eller må jeg kjøre smal bagasje?

Re: Sukhoi Superjet SSJ100 - Statustråd

Fra TripReport:
The luggage racks are quite large and spacious, the inevitable drawback is a rather low ceiling/headroom over the seats, only 38 cms between the top of your seatback and the ceiling if you got the window seat on the right (3 seats) side.

Men, god plass i hyllene.

Fra TripReport:
The luggage racks are quite large and spacious, the inevitable drawback is a rather low ceiling/headroom over the seats, only 38 cms between the top of your seatback and the ceiling if you got the window seat on the right (3 seats) side.

Men, god plass i hyllene.
Tja, folk kaller mye rart for god plass. Om det er slik hos Aeroflot:
main-qimg-7f4a0ac168570a1bbd3700ac7d1e0efc

så er plassen mye dårligere i bagasjehylla enn med Airbus. Må splitte en full ryggsekk i to om det er slik. Greit å vite det før jeg er inne i flyet.

Last edited:

Du må huske at det er 2-2 og ikke 3-3 .. Tenk toersiden i en MD80.

Ørliten korreksjon, 2+3. Men jeg holder fast ved at det er god plass i hyllene. Gidder ikke google eksakte dimensjoner, men noen gjør kanskje det?

Vi får høre med Robert når han er tilbake fra østfronten hvordan det gikk med sekken.

Skal ikke spore av, men nå respekterer ikke folk håndbagasje reglene lengre heller da...

Brussels Airways bruker blandt annet disse flyene, og så vidt jeg husker var plassen som på en Airbus 319/320/321, B737. Men det kan jo variere mellom de ulike selskapene.

Last edited:

Ørliten korreksjon, 2+3. Men jeg holder fast ved at det er god plass i hyllene. Gidder ikke google eksakte dimensjoner, men noen gjør kanskje det?

Vi får høre med Robert når han er tilbake fra østfronten hvordan det gikk med sekken.

Og da ser det sånn ut:
Bins1.jpg

I følge denne brosjyren er bagasjevolumet i overhead bins på 0.06m3 pr. passasjer. Dette tilsvarer omtrent en kabinkoffert med mål 55 cm x 45 cm x 25 cm.

I følge denne brosjyren er bagasjevolumet i overhead bins på 0.06m3 pr. passasjer. Dette tilsvarer omtrent en kabinkoffert med mål 55 cm x 45 cm x 25 cm.
Takk. Om illustrasjon og mål stemmer så er det dårligere plass enn på Airbus hvor høyden ytterst er ca. 35 cm.

Back