Piratbusser fra TRF

Status
Not open for further replies.
Klart det bryter med lover og regler. De betaler ikke skatter, de har ikke tillatelser til aa drive med persontransport, og hva skjer dersom en ulykke skulle intreffe? Vil forsikringsselskapet like persontransport uten forsikring til denne slags drift? Neppe.

Det er uakseptabelt at Torp ekspressen taper stort, fordi polakker tar passasjerene rett forran nesa deres. De kaprer kundene saa fort de er ute av ankomsthallen, der de staar hver eneste dag med sine plakater. Disse plakatene forsvinner fort dersom en av oss med ID skilt rundt halsen kommer. Da holder de plakatene tett intill brystet.
For morro skyld gikk jeg ut fra ankomsthallen en gang, og saa de snudde plakatene sine saa fort de saa meg. Jeg ble staaende ute sammen med de, og kikket paa de hele tiden. De ble jaggu irriterte og frustrerte gitt, men kunne ikke si noe.

Dette er jo kriminalitet slik mange har nevnt før i denne tråden.
Her bør politiet stille opp med "uro-kontroller" slik at det sjekkes både teknisk standard på bil, førerkort, arbeids og oppholdstillatelse etc etc. Om ikke annet blir det satt fokus og dette kan bidra til at problemet blir mindre.

Til og med eget visittkort med litt reklame:
_RnnJ_s0oET2zf0T6HN2hw05zH6tN41rrJe8goC82TZg.jpg

Og den kom i beste sendetid på NRK, usladdet.

Dette er jo kriminalitet slik mange har nevnt før i denne tråden.
Her bør politiet stille opp med "uro-kontroller" slik at det sjekkes både teknisk standard på bil, førerkort, arbeids og oppholdstillatelse etc etc. Om ikke annet blir det satt fokus og dette kan bidra til at problemet blir mindre.

Iflg. Politiet som ble intervjuet kunne de ikke finne "gode nok bevis" og hadde ikke forfulgt saken. Tafatt, er det rart man "gir opp".

Som du seier, Farmer, litt "urokontroller", biltilsynet med en og annen kontroll og evt. sende Skatteetaten etter dem (de er jo så ivrige i andre saker) vil vel gjøre livet litt mer problematisk.

Det var forøvrig intervjuer med en del pax som bekreftet at de betalte 200-250 kr for en tur, og at det ikke var familie/venner det var snakk om.

Iflg. Politiet som ble intervjuet kunne de ikke finne "gode nok bevis" og hadde ikke forfulgt saken. Tafatt, er det rart man "gir opp".

Snakket med en politimann her i Oslo for et par år siden om det med pirattaxier og det han sa de gjorde var å spørre sjåføren om navnet til passasjerene. Visste han ikke det var det 8000,- i bot (og hvis jeg husker riktig), bruksforbud i 6 mnd.

Last edited:
Det er ikke sikkert polakkene er klar over regelverk og alt som skal til av tillatelser heller. De har kanskje gjort dette i beste mening uten at jeg vet dette selvsagt.

Det er ikke sikkert polakkene er klar over regelverk og alt som skal til av tillatelser heller. De har kanskje gjort dette i beste mening uten at jeg vet dette selvsagt.

Hvis du så innslaget på NRK og har lest det imm har skrevet fra TRF så virker det som det ikke er tilfelle. Som nevnt, dette har skjedd ifbm. OSL også, det var da faktisk ansatte ved OSL som rapporterte hendelsene da de ble forsøkt prajet på bussholdeplassene.

Er det er tegn på at jeg skal slutte og forsvare polakkene og virksomheten? Sjelden har jeg sett en så morsom tråd her inne:lol::lol:

Eller kanskje du endelig finner ut at det kanskje er på tide å stoppe å poste i denne tråden snart?? :rolleyes:

Humoren i tråden har dine lattise innlegg utelukkende stått for :lol:

Er det er tegn på at jeg skal slutte og forsvare polakkene og virksomheten? Sjelden har jeg sett en så morsom tråd her inne:lol::lol:

Jeg ville ihvertfall tenkt meg gjennom et par-tre ganger til før jeg fortsatte å forsvare dem, ja. All respekt for deg MD11, men her bommer du grovt.

Jeg synes reaksjonene har vært ufattelig morsomme kamerat, det skal ikke mye til før tenningen går på her inne ;)

Jeg synes reaksjonene har vært ufattelig morsomme kamerat, det skal ikke mye til før tenningen går på her inne ;)

Jeg synes du har vaert heldig som ikke har opplevd skyggesidene av virksomhet som dette, haaper at du kan forsette slik....

Jeg synes du har vaert heldig som ikke har opplevd skyggesidene av virksomhet som dette, haaper at du kan forsette slik....

Nå synes jeg du er mye mer dramatisk enn det som situasjonen tilsier. Snakk om og ta seg selv høytidelig.

...det har ingenting med aa ta seg selv hoeytidlig eller ikke....men etter aa ha opplevd skyggesiden paa naert hold...har jeg problemer med aa se humor i dette, det maa du respektere....

Det respekterer jeg absolutt !! Men da må du la meg se humoren i det polakkene har gjort på TRF også :)

Ja, det er vel den eneste reaksjonen du kan koke opp når det endelig har gått opp for deg hvor fantastisk mye du har driti deg ut i denne tråden?

Status
Not open for further replies.
Back