• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Pilotstreik i ATA?

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
Kan foere til snarere slutt paa min kontraktkarriere enn oenskelig ....

http://www.usatoday.com/travel/news/2005-08-18-ata-strike_x.htm

Vil en slik streik ville kunne bety "Gate closed" for ATA? Southwest er vel ikke interessert i å tape penger særlig lenge vil jeg tro.

Send disse pilotene historiene om Sabena og Eastern...:naughty:

Jeg hadde en lang prat med en av gamlegutta i gaar. Dette er tredje runde med kutt. De yngre F/O'ene samt F/E'ene (de som er igjen) tjener mindre enn jeg gjorde da jeg ennaa fikk loenn. De er lei av aa strekke strikken. Kapteinene har ennaa bra loenn, men de har ogsaa mattett ta betydelige kutt.

De kjenner sin historie godt, men de er lei.

Kanskje hadde det vært bedre om AirTran hadde overtatt hele selskapet?

ATA er vel ikke særlig levedyktig lengre. Like greit å legge ned hele greia?

Jeg skjønner jo at pilotene på et eller annet tidspunkt må si at nok lønnskutt er nok. Man skal tross alt leve av jobben sin.

Spørs hva Southwest har i tankene med ATA. Kanskje de velger å fortsette med operasjonene. De blir mer en lagspiller enn en konkurrent.

Southwest var mest redde for å få konkurranse fra AirTran eller AWA på Midway... Ingen spesielle ønsker for ATA utover det...tror jeg!

Originally posted by LN-MOW
Og som dere kan se her, er samarbeidsklimaet mellom ledelse og piloter riktig bra ..... :(
Och den drogs snabbt tillbaka? Hittar inget på länken...

Ja, det maa den ha blitt ... det var en sticker som sa 'My other ride is an ATA jet' og aapningsbudet var paa $81.000 og noe .... :up:

Back