Piloter på SVG.

LN-KFW

ScanFlyer Blue
Piloter på SVG.

Som tittelen sier, er det noen her som flyr småfly på SVG?

Lurer på om det er noen som vil være behjelpelige å ta med en passasjer opp engang, for lære instrumenter o.l, mot betaling da selvfølgelig.

Skal ta flysertifikatet selv, og da er det jo bra å begynne et sted. Etter som faren min som fløy før, ikke bor her, så er det litt vanskelig å få skaffa seg en måte å komme opp i lufta på alene.

Eller hvis noen kjenner noen som ville gjort dette, rop ut. :)

Mvh
Kristian F.W

Re: Piloter på SVG.

Morn ;)

Det er sikkert flere privat personer rundt Sola som kunne tatt deg med på en tur.

Men Det jeg gjorde var å ta kontakt med den lokale flyklubben, dvs. Grenland Flyklubb, i mitt tilfelle. Da var jeg med på en såkalt prøvetime med instruktør, der jeg fikk lov til å fly mye selv. Jeg tror det er bedre å begynne slik, jeg mener at man sitter igjen med en bedre opplevelse og mer kunnskap, enn etter bare en vanlig joy-ride.

Vil nok anbefale som LN-VGT sier, og heller fly med en instruktør hvis du vil lære noe. Det er bare å ta kontakt med Sola Flyklubb for en prøvetime.

Hei..

Jeg er nok en av få fra Sola Flyklubb her på forumet, så jeg anbefaler deg å kontakt SFK for en prøve time. Men blir fort dyrt, spørs hvilket fly du vil fly + en normal på 400 kr i instrktør honorar.

Priser på flyleie SFK;

Cessna 172 Garmin 1000 (Glass-cockpit) 1620,-
Cessna 172N (standard "gammel" cockpit) 1020,-
Piper Archer III 1200,-

Så det blir fort en 1500 ++ for en tur:(
Alternativet er å bli med noen for "skøy". Da dere kan dele på avgiftene og en slipper instruktørhonoraret.

Du bestemmer selv hva du ønsker, men jeg tar deg gjerne med opp en gang. Ta kontakt per PM såfall:)

Last edited:

ja så at det ble plutselig veldig fort dyrt. :( og som student så er ikke penger det man har mest av.

Har sent en mail til en av instruktørene, så får se hva han sier.

Det er jo en del klubber som har noe de kaller en introduksjonstur - og da pleier det ikke å være full pris såvidt jeg vet. Men det gjelder kanskje ikke alle klubber?

Betalte full pris for introturen, men det var verdt det.

En advarsel må jeg endog komme med; om du ikke har en rasjonell (overfornuftig) og konservativ økonomisk hjerne som min så kan det hende du plutselig må ut med mye mer enn bare 1600..... :p

(Forresten skal det godt gjøres at du går på universitet/høyskole allerede som 17åring? Man kaller seg ikke student før man tar høyere utdanning. Til den tid er du elev :) )

Last edited:

student, elev, du skjønner tegninga. :) Dyrt er det iallefall når man har husleie å betale.

Back