PSC TOS
ScanFlyer Silver
Skal ikke gå så altfor detaljert til verks, men var altså i Peru i første halvdel av november. Prioriterte desverre ikke å ta med speilreflekskameraet, så bildene er nå så som så. Men så ligger dette heller ikke i bildeforumet..
Flyturen nedover gikk akkurat som planlagt med KLM OSL-AMS-LIM med 737 og 777. Flyturen AMS-LIM varte tolv timer og femti minutt, og det tok jo en evighet. Men med utmerket service på KLM sin økonomiklasse så overlever man det også.
Etter et par netter i Lima gikk turen videre til CUZ med en Airbus A319 fra LAN Peru. Fløy tilsammen seks strekninger med LP, og alle med 319, så så veldig mye variasjon i flytyper ble det ikke.
319 parkert ved terminalen i LIM:
Sørenden av piren i LIM der LAN sine storfly står:
Så fløy vi innover Andesfjellene:
Innflygninga til CUZ som ligger på 3300 meters høyde:
Terminalen i CUZ med enda en 319 parkert utenfor:
Én uke senere gikk turen videre til JUL som har en flyplass som ligger på 3800 meters høyde:
Ankom med denne 319-en:
Slik er det å vente på bagasjen på en flyplass i Andesfjellene:
http://www.youtube.com/watch?v=s_5R6FHiasU
Dette var faktisk eneste ankomsthall som hadde eget panfløyteband. De andre bandene er i Europa og spiller...
Terminalen i JUL fra landsiden neste dag, med statue av den første inka-kongen, Inca Manco Capac, i forgrunnen:
Fra flysiden:
Dette flyet tok oss videre til AQP:
Vips så var vi landet i AQP:
Flyplassen i AQP har en 5800 meter høy vulkan som nærmeste nabo:
Terminalen i AQP:
Utenfor AQP er det veldig gode muligheter for å se den andiske condoren. Med et vingespenn som kan bli over tre meter er den jo nærmest som et fly å regne:
To døgn etter ankomsten var det på tide å ta av fra AQP:
Derfra gikk turen via LIM til IQT. Her er ankomsthallen:
Var også her i to dager, og ved avreise tilbake til LIM gikk vi ombord i dette flyet:
Et par andre fly som sto parkert her:
Terminalbygningen i IQT:
Vet ikke om det synes, men terminalbygningen hadde åpen løsning mellom veggene og taket, og dermed heller ingen aircondition. Og siden dette er dypt inne i Amazonas var det helt utrolig varmt og fuktig inne i avgangshallen! Satt helt stille og rørte ikke en eneste muskel i omtrent en time, men svetten bare silte og silte.
Da var det ganske deilig når vi endelig kunne gå ombord i flyet der airconditionen gikk på høygir:
http://www.youtube.com/watch?v=3Pj9XiXQN_4
Ble nesten for kaldt etterhvert ettersom t-skjorta var klissvåt...
Vel, én dag senere gikk turen hjemover med KLM til AMS og OSL med 772 og 738. Også en utmerket tur.
Tor
Flyturen nedover gikk akkurat som planlagt med KLM OSL-AMS-LIM med 737 og 777. Flyturen AMS-LIM varte tolv timer og femti minutt, og det tok jo en evighet. Men med utmerket service på KLM sin økonomiklasse så overlever man det også.
Etter et par netter i Lima gikk turen videre til CUZ med en Airbus A319 fra LAN Peru. Fløy tilsammen seks strekninger med LP, og alle med 319, så så veldig mye variasjon i flytyper ble det ikke.
319 parkert ved terminalen i LIM:

Sørenden av piren i LIM der LAN sine storfly står:

Så fløy vi innover Andesfjellene:

Innflygninga til CUZ som ligger på 3300 meters høyde:

Terminalen i CUZ med enda en 319 parkert utenfor:

Én uke senere gikk turen videre til JUL som har en flyplass som ligger på 3800 meters høyde:

Ankom med denne 319-en:

Slik er det å vente på bagasjen på en flyplass i Andesfjellene:
http://www.youtube.com/watch?v=s_5R6FHiasU
Dette var faktisk eneste ankomsthall som hadde eget panfløyteband. De andre bandene er i Europa og spiller...
Terminalen i JUL fra landsiden neste dag, med statue av den første inka-kongen, Inca Manco Capac, i forgrunnen:

Fra flysiden:

Dette flyet tok oss videre til AQP:

Vips så var vi landet i AQP:

Flyplassen i AQP har en 5800 meter høy vulkan som nærmeste nabo:

Terminalen i AQP:

Utenfor AQP er det veldig gode muligheter for å se den andiske condoren. Med et vingespenn som kan bli over tre meter er den jo nærmest som et fly å regne:

To døgn etter ankomsten var det på tide å ta av fra AQP:

Derfra gikk turen via LIM til IQT. Her er ankomsthallen:

Var også her i to dager, og ved avreise tilbake til LIM gikk vi ombord i dette flyet:

Et par andre fly som sto parkert her:


Terminalbygningen i IQT:

Vet ikke om det synes, men terminalbygningen hadde åpen løsning mellom veggene og taket, og dermed heller ingen aircondition. Og siden dette er dypt inne i Amazonas var det helt utrolig varmt og fuktig inne i avgangshallen! Satt helt stille og rørte ikke en eneste muskel i omtrent en time, men svetten bare silte og silte.
Da var det ganske deilig når vi endelig kunne gå ombord i flyet der airconditionen gikk på høygir:
http://www.youtube.com/watch?v=3Pj9XiXQN_4
Ble nesten for kaldt etterhvert ettersom t-skjorta var klissvåt...
Vel, én dag senere gikk turen hjemover med KLM til AMS og OSL med 772 og 738. Også en utmerket tur.
Tor
Last edited: