• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Pennsylvania-tråden

Cecilie

ScanFlyer Crusty
Medlem
Pennsylvania-tråden

Tråden vi alle har ventet på - den Store Pennsylvania Tråden :colgate:

Hele sulamitten skal til New York - New Jersey - Pennsylvania - Maryland - Washington D.C i midten av mars. Mye av programmet kommer til å gå til å besøke familie men vi har noen dager til fri sightseeing.

Vi tenkte kanskje å ta turen innom Philadelphia, eventuelt også ta turen innom Delaware. Wilmington maybe? Basen vår i PA blir i Lancaster.

Noen tips til hvordan vi kan oppleve Amish-livet? Ser at det fulle navnet til Lancaster er Lancaster (Amish County) :D Ellers ser jeg Gettysburgh ikke er så forferdelig langt unna Lancaster. Er det noe å få med seg, for noen som er sånn middels interessert i Amerikansk historie?

Andre ting vi burde få med oss? :fly

Re: Pennsylvania-tråden

Jeg vil anbefale Pitsburg en flott by syntes jeg.
Ellers var jeg i Amish land da vi var i de trakter men mener det var i Indiana vi var da Shipshewana mener jeg det het der å det anbefales da det var som å reise 100 år tilbake i tid med god mat og gammeldagse landhandel med Amish produserte varer til blodpris. Finnes sikkert tilsvarende plasser i PA også men ikke alle er like fornøyd med turister har jeg hørt.

Lykke til og god tur

Jeg vil anbefale Pitsburg en flott by syntes jeg.
Ellers var jeg i Amish land da vi var i de trakter men mener det var i Indiana vi var da Shipshewana mener jeg det het der å det anbefales da det var som å reise 100 år tilbake i tid med god mat og gammeldagse landhandel med Amish produserte varer til blodpris. Finnes sikkert tilsvarende plasser i PA også men ikke alle er like fornøyd med turister har jeg hørt.

Lykke til og god tur

Heisann!

Takk for fint innspill! Pittsburgh er notert! Det ligger jo litt i andre enden av PA, om kan si det slik. Hvis vi tar turen til vest-PA, hadde det jo også vært interessant med en tur til Erie. Som historie geek-light så var jo det en av de første norske bosettingene i USA.

Om man har et snev av interesse for amerikansk motorkultur anbefales et besøk på fabrikken og museet til Harley-Davidson i York, PA.

http://www.harley-davidson.com/en_US/Content/Pages/Factory_Tours/york.html?version=desktop&

Hoho, om jeg er interessert i HD! For å si det sånn, det er genetisk betinget. :p York ligger jo bare rett på andre siden av Susquehanna River fra Lancaster.

Last edited:

Tydeligvis ikke den mest poppis destinasjonen dette, men har folket her noen anbefalinger på hotell i Philly, en natt eller to i januar?

Back