• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Parkering og flybillett like dyrt

Ja, igrunn er eg litt glad eg ikkje bur i Oslo eller omegn. Derimot eit steinkast frå Bergen Lufthavn :) Her slepper eg slike kostnader :cool:

Dem kunne like gjerne ha skrevet "4 halvlitere like dyrt som flybilletter til Sør-Europa", eller "Taxi til Gardermoen dyrere enn flybilletter til Sør-Europa".

Forresten rart at ingen reagerer på prisen på Flytoget....

Så lenge betalinsviljen er der, og det ikke er særlig konkurranse...
Jeg planlegger en tur til Barbados i desember, og skal da fly fra enten Heathrow eller Gatwick. Sjekket litt med priser, og jeg kommer meg billigere fra Sandefjor til London med fly, enn fra Sandefjord til Gardermoen med tog. Helt villt!

Originally posted by LN-BRK

Forresten rart at ingen reagerer på prisen på Flytoget....

Enig - dette er jo dyrt.

Og med å ha masse automatsike sluser som passasjerene skal igjennom...og dertil personale som står og ser på at en får til å bruke slusene...og har konduktører ombord på toget som ikke gjør stort annet enn å gå en gang fram og tilbake er det ikke rart det er unødvendig dyrt.

Men, hvem er det som har den beste forretningsideen? Helt klart parkeringsselskapene. Alt man gjør er å bygge et hus, sette på utstyr for å automatisk kreve inn penger og ikke slippe noen ut før pengene er på bok, og så ansette noen til å sitte å se på. Sammenlign arbeidsmengden som må til per tusnelapp inntjening der mot hver tusenlapp inntjening Norwegian må igjennom. Slik sett virker jo hele luftfarten som et ekstremt dårlig forretningstiltak. :)

-A

Originally posted by ph-ndr

Men, hvem er det som har den beste forretningsideen? Helt klart parkeringsselskapene. Alt man gjør er å bygge et hus, sette på utstyr for å automatisk kreve inn penger og ikke slippe noen ut før pengene er på bok, og så ansette noen til å sitte å se på. Sammenlign arbeidsmengden som må til per tusnelapp inntjening der mot hver tusenlapp inntjening Norwegian må igjennom. Slik sett virker jo hele luftfarten som et ekstremt dårlig forretningstiltak. :)

-A

Sant nok. Flyselskap er et dårlig forretningstiltak. Se for eksempel i forhold til bankdrift. Eksempelvis har Widerøe med nesten to tusen ansatte like stort overskudd som en middels stor bankfilial.
Det gjøres MYYYYE for å tjene lite.

Eller som Richard Brandson engang sa. "How to become a millionaire? Become a billionaire first, and then start an airline company"

Synes faktisk ikke FlyToget er så galt prismessig, heller ikke sammenlignet med andre tilsvarende tilbud. Det er etter min mening det desidert beste tilbudet mellom Oslo sentrum og OSL. Men at man sikkert kunne redusert prisene ytterligere ved å redusere bemanningen stemmer sikkert.

Nå er det vel ikke bemanningen som er Flytogets største utgiftspost, men materiel og andre operasjonelle utgifter. Dessuten har de ett "lite" lån det løper litt renteutgifter på

Jøss, og jeg som trodde at dere blåruss mente at nedbemanning var løsningen på alle problemer! ;)

Vel, flytog er ihvertfall en ting siom IKKE er billigere over Kjølen...

Det går to vanlige tog i timen fra Oslo til OSL, så det finnes alternativer. Intercity-toget til Hamar/Lillehammer bruker bare 26 minutter og koster ca 80 kroner.

Som sagt, ikke noe billigere i Sverige, altså ingenting for nordmennn å sutre over! ;)

Heathrow Express koster vel £15 hvis jeg ikke husket helt feil?

Slikt sett er CPH billig 27 kr inn til byen (eller 15,5 med 10klipps klippekort)

Originally posted by LN-BRK

Det går to vanlige tog i timen fra Oslo til OSL, så det finnes alternativer. Intercity-toget til Hamar/Lillehammer bruker bare 26 minutter og koster ca 80 kroner.

Takk for info, 26 min er kun 4 min lengre reisetid en Flytoget!!! og til halve prisen.
Ukjent for meg, NSB burde reklamere mer!!! (eller kanskje de ikke har lov…)
:up:

Back