Parkering Gardermoen

Halv pris på P10, P2 og Park&Go bestilt før nyttår for parkering 1. mai 2023 til 31. august 2023 ved å bruke rabattkoden «tidligute» [emoji6]

9740bc122245559ae765a29a5855ab17.png

Halv pris på P10, P2 og Park&Go bestilt før nyttår for parkering 1. mai 2023 til 31. august 2023 ved å bruke rabattkoden «tidligute» [emoji6]

9740bc122245559ae765a29a5855ab17.png

Antar det er enkelt å endre registreringsnummer i ettertid, når jeg ennå ikke vet bilen jeg har i sommer?

Ser ut som det blir enda viktigere å forhåndsbooke og sjekke prisene fremover, da prisene på parkering nå er endret fra faste til dynamiske

Med de prisene de kjører på P10 nå kontra de latterlige lave prisene hos Bolt så er det et lett regnestykke (i alle fall hvis man ikke trenger mer enn 4 seter)

Jeg var på OSL 11. mars og 1. april for å ta noen bilder, bl.a. på P-plassen for leiebiler ved Circle K begge dagene, og nå har jeg fått faktura fra Onepark for å ha parkert der.

Jeg har ikke sett hverken skilt som opplyser om at det koster penger å parkere der eller noe kamera som tar bilder når man kjører ut eller inn. Nå har jeg ringt Onepark, og de fortalte meg at det er flere som har ringt om dette i dag. De kunne ikke si noe om skiltingen, men ba meg sende en mail til onepark.no@riverty.com og klage, noe jeg har gjort.

Er det flere her på forumet som har opplevd det samme?

PS.
Fakturaen sier at jeg har parkert på P10, men Onepark sier at de kaller leiebilområdet for P10. Hvorfor, kunne hun jeg snakket med si noe om.

Re: Transfer og om OSL (flyplass, lounger etc)

Ulovlig parkering og generelt trafikkaos gjør at venteplassen på E18 rett før enden av 01L blir stengt ut august

https://www.politiet.no/aktuelt-tal...tenger-venteplass-e16-gardermoen-midlertidig/

Midlertidig stenging av venteplassen vurderes derfor som et hensiktsmessig tiltak, og venteplassen blir stengt i perioden onsdag 2. august kl. 15.00 til tirsdag 31. august kl. 15.00.

Hver gang jeg passerer der virker det som det er fullt av biler som står å venter, og tydeligvis så mange de blir stående ut på E16

Hver gang jeg passerer der virker det som det er fullt av biler som står å venter, og tydeligvis så mange de blir stående ut på E16

Vært masse saker om det i lokalmedia der oppe.

Plassen blir full, samt at de som står bakerst ikke kjører fram når det blir ledig, så da stiller folk seg i vegkanten på motorvegen. Har vært snakk om flere hundre meter lange køer på selve E16.

Og i kommentarfeltene skylder folk på at det er dyrt å parkere på OSL (som det sikkert er, men det gir en ikke lov til å parkere ulovlig på mootoervegen for det) :rolleyes:

Vært masse saker om det i lokalmedia der oppe.

Plassen blir full, samt at de som står bakerst ikke kjører fram når det blir ledig, så da stiller folk seg i vegkanten på motorvegen. Har vært snakk om flere hundre meter lange køer på selve E16.

Og i kommentarfeltene skylder folk på at det er dyrt å parkere på OSL (som det sikkert er, men det gir en ikke lov til å parkere ulovlig på mootoervegen for det) :rolleyes:

Om folk synes det er for dyrt å parkere på OSL får de benytte det ypperlige kollektivtilbudet OSL faktisk har. Joda klar over dette er en utfordring sånn midt på natta og sent på kvelden, men mesteparten av døgnet har et mer enn ok tilbud.

Om folk synes det er for dyrt å parkere på OSL får de benytte det ypperlige kollektivtilbudet OSL faktisk har. Joda klar over dette er en utfordring sånn midt på natta og sent på kvelden, men mesteparten av døgnet har et mer enn ok tilbud.

Er det ikke 30 kroner per 20 minutter på korttidsparkeringen? en liten dråpe i reisebudsjettet om man først skal på sydentur eller noe sånt.

De som står her skal gjerne ikke parkere på OSL, men hente folk som kommer

Men det finnes andre alternativer å stå

Og husk nå glemmer du at det ikke er alle steder som har så mye kollektivtilbud fra OSL. Flyplassen dekker jo mer enn bare Oslo by [emoji6]

Som du sier, det er flere plasser å stå
Det går også an å beregne litt bedre så man ikke kommer 1 time før nødvendig for henting

Beste parkeringen er og blir hjemme…så kan vi også nyte hjemreisedagen og flyturen hjem maksimalt.

Da er tre bilister bøtelagt for å stå ute på E16 ved den nå stengte avkjøringen, så politiet følger med her. (Kilde: politiet i øst på X (nye navnet på twitter).

Syns man kunne utvidet rasteplassen til å møte behovet. Er bedre å ha de som må plukke opp noen samlet der, enn å ha kork (om enn innbringende for avinor) nær terminalen. Folk beregner god tid når man kjører fra huttiheiti, så tror det blir ventetid for de fleste.

Da er tre bilister bøtelagt for å stå ute på E16 ved den nå stengte avkjøringen, så politiet følger med her. (Kilde: politiet i øst på X (nye navnet på twitter).

Syns man kunne utvidet rasteplassen til å møte behovet. Er bedre å ha de som må plukke opp noen samlet der, enn å ha kork (om enn innbringende for avinor) nær terminalen. Folk beregner god tid når man kjører fra huttiheiti, så tror det blir ventetid for de fleste.

27 bøter i natt, da til idioter som har parkert mellom kjeglene som er satt opp for å markere at det er ulovlig å parkere.
Den siste idiot er ikke født. Skremmende at folk er så ufattelig dumme. Her mener jeg førerkortbeslag må til.
Og det er overhodet ingen grunn til å utvide, er så mange fine plasser rundt OSL hvor man kan vente, minimalt med research skal til. Dette er bare idioti

Her er en liste med alternativer:

Jessheim rasteplass ved Esso Jessheim Nord: Her er det en rasteplass som er tilgjengelig for alle. Ofte er det en del tungtransport og busser som benytter plassen, men det er også mulighet for bilister å ta i bruk plassen. Rasteplassen ligger fem kilometer fra flyplassen og har beregnet kjøretid på seks minutter. I tilknytning til rasteplassen er det også en bensinstasjon, hvor man kan kjøpe seg en kaffe eller matbit mens man venter.

Rasteplass langs Hovinmovegen: Langs denne veien ligger det en liten gruslagt rasteplass som kan benyttes. Stedet ligger ikke mer en åtte minutters kjøring fra flyplassen, og har nær tilknytning til påkjøringen til E16.

Området ved Hervakrysset: Her er det blant annet en bensinstasjon man kan benytte, der det er mulig å kjøpe seg en kaffe eller matbit. I området i og rundt er det også enkelte plasser og areal som kan benyttes. Men det finnes også en del soner hvor det er «parkering-forbudt»-skilt.

Esso Gardermoen og McDonalds: Ved disse serveringsstedene er det mulig å ta seg en matbit mens man venter. I området rundt er det mange parkeringsplasser, samt en rekke bord utendørs som gjør at man kan ta en liten rast. Disse ligger bare noen kilometer fra hovedflyplassen og har en beregnet kjøretid på seks minutter.

Keplerstjernen: Dersom man har noen minutter å avse mens man venter på å hente noen, kan man også ta en tur for å se på Keplerstjernen. Dette er en 45 meter høy kunstinstallasjon ved Oslo lufthavn, som er utformet av kunstner Vebjørn Sand. Den er plasser nord for krysset der E6 og E16 møtes. Fra Keplerstjernen tar det seks minutter å kjøre inn til flyplassen. I dette området finnes er det enkelte parkeringsmuligheter mot avgift.

Back