Paranoia strikes Bushistan again...

Replying to Topic 'Paranoia strikes Bushistan again...'

Originally posted by LCH

Det programmet du har sett er høyst sannsynlig "Bowling for Columbine" av Michael Moore, den mest ensporete journalisten siden Pravda's glansdager.

Du kan ikke generalisere og si at i Canada er det sånn og i USA er det sånn. Her i North Dakota kryr det av skytevåpen, og stort sett alle disse brukes til jakt, som er en enorm fritidsaktivitet (og business) her borte. Det er heller ikke uvanlig å ikke låse dørene her, selv om det kryr av bevæpnete rednecker. Må også si at jeg synes Winnipeg i Canada var langt mere skremmende enn Minneapolis, som er en større by, selv om ingen av dem er spesielt ille.

hehe, Joda, jeg har sett Michael Moores program og jeg er helt enig i at han er ensporet, men det jeg tenkte mest på var "60 Minutes" som hadde ett innslag med omtrent samme konklusjon.

Og, jeg sa overforenklet :D

Ellers kjenner jeg Nord-Dakota meget godt. Har vært der flere ganger og har mange venner i Fargo. Er enig med deg i det du sier, men så grenser det jo til Canada!:spin:

Neida, jeg er klar over at ikke alle amerikanere er våpengærne, men snittet er nok mer det enn andre vestlige land.

Noen med en FAR for hånden som kan svare meg på hva innholdet i CFR14 §91.11
§91.11 Prohibition on interference with crewmembers.
No person may assault, threaten, intimidate, or interfere with a crewmember in the performance of the crewmember's duties aboard an aircraft being operated.

Hentet fra E-CFRs.

Litt ironisk at 91.11 ble så kraftig brutt på 9-11...

Har ikke vært så mye i USA, men bodde der i 1987. Ikke har jeg så mye erfaring med å fly inn og ut derfra heller, men en litt morsom historie på JFK da jeg var ferdig på flyskolen i Florida: hadde med meg pilotbagen med alt utstyret fra skolen; headset, stoppeklokke, kart, lommelykt og ja...., det vanlige. Dama i sikkerhetssjekken ble meget nyskjerrig, og lurte på hva jeg hadde på tapetet... -"I'm a pilot" svarte jeg. -"In that case, have a nice day, Sir!" var svaret. Hadde vel ikke gått i dag...?:D
Fikk også en tilfeldig til å passe på bag og koffert i restauranten på JFK da jeg skulle "et nødvendig ærend". Mye som gikk bra i "gamle dager"... :)

Når det gjelder det med våpen og amerikanere, blir vi vel farget i våre oppfatninger av det vi blir servert i media vel...? Svelger man den infoen rått, kan man jo tro hver og en der borte er splitter pine gal. Slik er det vel neppe....:sarc

Back