• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Pakkereise med norwegian

Når det gjelder priser på mat har du selvsagt alle priskategorier, men det er mulig å spise godt og rimelig i London.
F.eks er det mange gode Kina-restauranter i Chinatown med hyggelige priser. Italienske restauranter kryr det av, og mange av de er gode og rimelige, men styr unna kjeden Bella Italia som har utallige restauranter i byen, dyrt og dårlig. Gå for de uavhengige i områder med mange restauranter, f.eks er det en hel rekke restauranter i nærheten av Leicester Square, der det er stor konkuranse om kundene. Her har jeg spist mange gode måltider for en rimelig penge.
Eller dere kan gå på pub og spise. Mange puber har utmerket mat, og er ofte billige.

Kjøper du treningstøy, bør du også ha god samvittighet for å gå hit:

http://www.hotelchocolat.co.uk/

Dit skal i hvert fall jeg. Blir noen lekre julegaver av dette, trur eg.

Jepp.:) Bor på på hotell i nærheten av High St Kensington så er det kun kort vei å gå.

For mat kan kjeden Wagamama anbefales (iallefall om man liker litt japansk inspirert mat). Finnes en rekke steder i London.

Last edited:
Hvordan er hotellet vi skal ha da? Det lå foresten på forespørrsel sto det. så håper det er ledig de dagene vi skal ned :)

Jeg fant et hotell som heter Royal National som ligger i Bloomsbury ved Russel Square. Jeg aner ingenting om hotellet bortsett fra dette. Russel Sq er sentralt, men et stykke unna High St Kensington. Nå tror jeg ikke at det er noe krav i seg selv å være i nærheten av High St Ken, så om det er rett Royal National så er nok lokaliseringen grei. Ikke langt unna Covent Garden, f.eks., hvor det kan være greit å gå ut og ta seg en øl eller 2.

Skal selv til London om litt over to uker og har foreløpig booket meg inn på Swissotel The Howard som ligger ved Temple tubestation.

Et tips, kjøp et Oystercard ved første anledning, feks Tubestasjonen.
http://www.tfl.gov.uk/tickets/oysteronline/2732.aspx
De tre pundene i depositum spares raskt inn og de fleste som besøker London kommer tilbake år etter år.

Helt klart et godt tips! Man fyller på i 5 pundsintervaller, og Oyster Card er aldri dyrere enn f.eks. å kjøpe dagskort (og enkeltreisene med Oyster Card er betydelig billigere enn enkeltkjøp av billetter - det koster vel noe slikt som 4 pund for en enkeltreise, og 5-6 pund for ubegrenset antall reiser innen zone 1 & 2 med bruk av Oyster Card eller dagskort). Reiser man bare 2-3 enkeltturer på en dag så er det billigere med Oyster Card enn dagskort (om jeg husker rett), og mer enn det er det hips om happ (men Oyster Card er mister man ikke så lett og det krøller ikke....).:)

For ren shopping skygger jeg unna London. Brighton (25min med tog fra Gatwick) er en mye triveligere plass. De har stort sett det samme som du finner i London og til langt hyggeligere priser. Skal du inkludere en musical så må det nok bli London.
God tur anyway.

For ren shopping skygger jeg unna London. Brighton (25min med tog fra Gatwick) er en mye triveligere plass. De har stort sett det samme som du finner i London og til langt hyggeligere priser. Skal du inkludere en musical så må det nok bli London.
God tur anyway.

Jeg er forsåvidt helt enig i at London kan være marerittaktig hva shopping angår (og til å være mann så sies det at jeg er adskillig mer utholden i så måte enn mange andre....:)). Jeg vil kanskje også anbefale Manchester som et alternativt shoppingsted. Der har de nesten alt som man finner i London spredt på et mye mindre geografisk område, og de har til og med Selfridges og Harvey Nichols. I tillegg har de Englands og kanskje Europas beste fotballag, samt et cricketlag som hevder seg godt. I tillegg til alt dette har de et fabelaktig utliv, og det meste er i tillegg mye rimeligere enn i London.

God tur anyway.

Veeel....
London har et av verdens beste utvalg når det gjelder shopping.
Tviler sterkt på at Brighton kan måle seg med London.
Dessuten synes jeg London er verdens triveligste by.

Brighton er en hyggelig by det, men kan selvsagt ikke måle seg med London, hverken når det gjelder shopping, severdigheter, kultur osv.
Det er en grunn til at London er en av verdens mest besøkte byer, og at folk vender tilbake gang på gang.
Det sies at den som er lei av London er lei av livet. Et ganske godt ordtak.
Jeg leste nylig at London har verdens beste kulturtilbud. Og det er langt fra bare musicals byen kan tilby.
Selv har jeg vært der flere ganger enn jeg kan telle, men blir aldri lei av byen.

Reiser man bare 2-3 enkeltturer på en dag så er det billigere med Oyster Card enn dagskort (om jeg husker rett), og mer enn det er det hips om happ (men Oyster Card er mister man ikke så lett og det krøller ikke....).:)

Trenger ikke en gang ta det ut av lomma/vesken, og depositumet og saldo kan man få igjen kontant dersom beløpet ikke er for stort.

Den største fordelen er at man ikke behøver å bestemme seg på forhånd om man skal ha dagskort eller bare et par enkeltbilletter - det går automagisk.

Back