• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Pakkereise med norwegian

Nok et eksempel på at folk tror at Norwegian er billigst - men jaggu skal de ha 2000 kr. for en enveisbillett fra London til Oslo på en søndag.

OT: Det er derfor jeg har kjøpt aksjer hos Kjos, men aldri flyr Norwegian selv. Han klarer å gjøre akkurat det samme som RIMI-Hagen klarte på 90-tallet. Jeg er dypt imponert.

Hoteller i london

Ja, da var det denne pakken med norwegian igjen :D
Vi reiser heller 2. helgen i desember.
Men hverken jeg eller hun jeg har reist med har vært i london før, så jeg er helt grønn. men jeg slenger inn noen hoteller som kom opp som alternativ hos norwegian, så kan ikke dere komme med innspill om hvilke av disse vi burde styre helt unna, er de langt fra flyplassen, shopping, by liv ++ :)

Park in Watford
Croydon Court Hotel - Guest House
Comfort Hotel Harrow
Palms Hotel
Comfort Hotel Heathrow
Holiday Inn Brentwood
Holiday Inn London-Elstree
Hilton Dartford Bridge

Dette er noe av det jeg fant med 3stjerner +

Men kan det også være billigere å bestille fly + hotell hver for seg? Et hotell som ligger midt i sentrum.. *husker ikke hva den kjente shopping gata heter nu* isåfall kom gjerne med navn på de hotellene..

-Helst ikke kom med masse linker til engelske sider, for da er jeg like langt :O

Er jeg helt på tur nå..

Det står at det tar 2.20t fra gardermoen og til london..
Men når flyet går 06.50 hvordan i alle dager kan det være fremme i london 08.10?
Norwegian må ha gjort en feil på siden sin, for alle flyene til london den dagen bruker visst bare 1.20t :D

Re: Er jeg helt på tur nå..

Avgang og ankomst er begge oppgitt i lokaltid. Siden du må skru litt på klokken din når du kommer til London så stemmer 2.20 som reisetid fint :)

Re: Er jeg helt på tur nå..

Det er 1 times tidsforskjell mellom Norge og Storbritannia, det forklarer forskjellen.

Dette er vel nå 3. tråden din om samme tur, så da tar jeg meg retten til å flette dem sammen og putte dem i reiseforumet!
mod.gif

Tommelfingerregel vedr. hoteller. Ta frem et kart over byen og over t-banen, hold dere innenfor eller i nærheten av Circle Line - da havner dere ikke helt på landet. Ellers kan man vel anbefale Aftenposten, Google m.m. som sikkert gir deg mye info om London. Det kan være søkefunksjonen her også kan gi noen treff. God tur!

Bestill hotell innen undergrunnens sone 1-2. Søk opp hoteller som prismessig er aktuelle på f.eks. Tripadivsor så kan du lese hva andre gjester synes om hotellene og se bilder.

Re: Hoteller i london

Ja, da var det denne pakken med norwegian igjen :D
Vi reiser heller 2. helgen i desember.
Men hverken jeg eller hun jeg har reist med har vært i london før, så jeg er helt grønn. men jeg slenger inn noen hoteller som kom opp som alternativ hos norwegian, så kan ikke dere komme med innspill om hvilke av disse vi burde styre helt unna, er de langt fra flyplassen, shopping, by liv ++ :)

Park in Watford
Croydon Court Hotel - Guest House
Comfort Hotel Harrow
Palms Hotel
Comfort Hotel Heathrow
Holiday Inn Brentwood
Holiday Inn London-Elstree
Hilton Dartford Bridge

Uten å ha sjekket for nøye så vil jeg vel tro at alle disse hotellene ligger et godt stykke utenfor det jeg vil kalle for sentrum. Croyden er nesten ute ved Gatwick. Harrow er et godt stykke nord for Wembley, men du kan muligens nå hotellet med Metropolitan Line (men det er på ingen måte setralt...). Brentwood er utenfor M25; dvs. laaangt utenfor sentrum. Elstree ligger også nesten ute med M25 i nordlig retning, og Dartford Bridge ligger vel ute ved M25 i østlig retning. Watford er også langt utenfor sentrum (ikke så langt fra M25 i nord-vestlig retning).

I korte trekk er alle hotellene som jeg klarte å identifisere basert på stedsnavn i hotellnavnet, langt utenfor sentrum. Dersom man skal til London er disse derfor absolutt ikke å anbefale. Da går all tid til reising.

Jeg synes ikke nødvendigvis at man må bo i nærheten av en Circle Line stasjon. Det finnes mange andre linjer på tuben, og man kan få en mye billigere overnatting om man bare beveger seg få stasjoner med en av de. Eksempelvis til Islington eller Swiss cottage. Dette er også veldig hyggelige områder, og man tar seg til sentrum i løpet av 15 minutter med tuben.
Det er mulig å få hotellrom flere hundre kroner billigere pr. natt i disse områdene, og ofte er standarden også bedre.

Det har nok en del med preferanser å gjøre. Har man ett begrenset budsjett, er det gjerne ett valg melleom å bo på ett lite intimt hotell i sentrum/utenfor sentrum, eller på ett hotell med høy standar utenfor sentrum. Jeg velger gjerne å bo på ett billig og enkelt hotell i sentrum. Dette gir meg billigere og enklere reisevei til og fra dit jeg skal.

Jeg har bodd på Hilton Olympia, og syntes ikke noe om dette hotellet. Nitriste rom og kronglete vei med tuben. Tror dette hotellett ligger i sone 3.

Det har nok en del med preferanser å gjøre. Har man ett begrenset budsjett, er det gjerne ett valg melleom å bo på ett lite intimt hotell i sentrum/utenfor sentrum, eller på ett hotell med høy standar utenfor sentrum. Jeg velger gjerne å bo på ett billig og enkelt hotell i sentrum. Dette gir meg billigere og enklere reisevei til og fra dit jeg skal.

Jeg har bodd på Hilton Olympia, og syntes ikke noe om dette hotellet. Nitriste rom og kronglete vei med tuben. Tror dette hotellett ligger i sone 3.

Hilton Olympias ligger da godt innenfor sone 2 i High Street Kensington. De fleste vil vel si at dette er en rimelig sentral beliggenhet. Dyre reiseutgifter har jeg vanskelig for å se at man har når man bor der, da et dagskort vel koster 6 pund.

Hilton Olympias ligger da godt innenfor sone 2 i High Street Kensington. De fleste vil vel si at dette er en rimelig sentral beliggenhet. Dyre reiseutgifter har jeg vanskelig for å se at man har når man bor der, da et dagskort vel koster 6 pund.
Det er godt mulig at hukkomelsen min spiller meg ett puss, men jeg trodde jeg kjøpte bill. får tre soner..

Hvis du ser på kartet, så brukte jeg stasjonen som ligger langs jernbanen på venstre side av hotellet.
http://www.hilton.co.uk/HiWayWeb/ap..._pageLabel=hotel_maps_landing&ctyhocn=LHROLHN
Jeg sa det var tuben, men mulig det var district line, eller noe lignende.

PS: Jeg hadde ikke dyre reisekostnader når jeg bodde der.

Det er godt mulig at hukkomelsen min spiller meg ett puss, men jeg trodde jeg kjøpte bill. får tre soner..

Hvis du ser på kartet, så brukte jeg stasjonen som ligger langs jernbanen på venstre side av hotellet.
http://www.hilton.co.uk/HiWayWeb/ap..._pageLabel=hotel_maps_landing&ctyhocn=LHROLHN
Jeg sa det var tuben, men mulig det var district line, eller noe lignende.

PS: Jeg hadde ikke dyre reisekostnader når jeg bodde der.

Både District og Circle Line traffikerer den stasjonen. Og tuben er jo en samlebetegnelse for alle linjene på Londons undergrunn.
Dette er godt innenfor sone 2, du skal ganske mye lenger ut i periferien for å komme til sone 3.

High Street Kensington ligger vel i zone 1...
Både circle og district line er tilgjengelig der og det er lett å komme seg stort sett hvor man vil i london på kort tid.

Både District og Circle Line traffikerer den stasjonen. Og tuben er jo en samlebetegnelse for alle linjene på Londons undergrunn.
Dette er godt innenfor sone 2, du skal ganske mye lenger ut i periferien for å komme til sone 3.

Jeg vil tro, basert på hvor Hilton Olympia er lokalisert, at West Kensington er nærmeste stasjon. Den ligger kun på District Line.

High Street Kensington er forøvrig et kjekt område å bo i. Nærhet til mange butikker, selv om det er litt mindre butikker med noe mer begrenset utvalg enn langs Oxford St. De fleste større kjeder er etablert i High St Kensington. Et mulig hotell er Copthorne Tara. Ikke veldig bra kvalitet på alle rom på hotellet, men lokaliseringen er upåklagelig (2-3 minutter unna tube stasjonen High St Kensington).Har bodd der et par ganger selv.

Last edited:
WIAS skal ha ca. 7000 kr. for å fly BA, men man kan fly for ca. 2000 kr. t/r om man bestiller på BAs egne nettsider. SAS og Norwegian er noen hundrelapper dyrere, riktignok kan man fly SAS for 1500 kr. t/r, men da må man fly kl. 07.20 søndag morgen - og det er det vel ingen som gidder. Nok et eksempel på at folk tror at Norwegian er billigst - men jaggu skal de ha 2000 kr. for en enveisbillett fra London til Oslo på en søndag.

Nå vet vi jo ikke noe om kabinfaktoren på de aktuelle avgangene, kan jo være få plasser igjen hos DY og plenty hos SAS f.eks.? Det har nok vært billigere billetter tilgjengelige, det burde vel være et velkjent faktum at også "lavprisselskaper" har graderte priser.

Da skal vi bestille.. fant en pakke til 5500, får norwegian begge veier og ligger på royal national som ligger midt i oxford street omtrent.. stemmer?

Så da tar vi en lang weekend. torsdag -søndag :D
Er det dyrt i london, tenker på shopping og mat? :)

Da skal vi bestille.. fant en pakke til 5500, får norwegian begge veier og ligger på royal national som ligger midt i oxford street omtrent.. stemmer?

Så da tar vi en lang weekend. torsdag -søndag :D
Er det dyrt i london, tenker på shopping og mat? :)

I utgangpunktet er London dyrt, men du får jo en veldig hyggelig kurs på pundet nå, ca 9,50. Det hjelper mye i fohold til når kursen var over 12 kr/pund. Når det gjelder shopping så fant jeg ut at treningstøy fra Nike var ca halv pris av norsk pris. Husk at dersom du kjøper for over et bestemt beløp (husker ikke hva det var) så kan du få tilbake ca 11 prosent av mva.

Back