Pakistan B777 på OSL?

Replying to Topic 'Pakistan B777 på OSL?'

Originally posted by Thomas

SGS ja, men har noen vært på 772 utsjekk? :smokin

Hvilke utsjekk er det SGS trenger for å motta en 777? Dem skal da ikke fly flyet… De eneste som kanskje trenger litt kunskap om maskinen er de som driver på med vekt og balanse… og de har vel sertifiseringer som gjelder flere typer fly?
På sirkusair så har man da mottatt både MD11 og 747 uten av staben måtte skynde seg på ekstrakurs av den grunn…..
:smokin :smokin :biggrin

Naar man innfoerer en ny flytype i flaaten er det vanlig at man sender treningsmateriell til alle som potensielt vil komme i kontakt med maskinen. Jeg er sikker paa at PK gjoer det samme.
Saa lenge alle tall ligger inne i Palco er ikke vekt-og-balanse noen heksekunst heller. Generelt er det dessuten lettere jo stoerre maskinen er ...

Noen i SGS som snakker pakistansk? Eller har PIA en representant i gaten?

SGS ja, men har noen vært på 772 utsjekk? :smokin

I verste fall får pilotene lage loadsheet. Det skal de kunne uansett!!

Originally posted by EB

Noen i SGS som snakker pakistansk? Eller har PIA en representant i gaten?

SGS har da flere ansatte som kan pakistansk... og hvis dem er opptatt så har Sirkusair et par veldig hyggelige pakistanere på lønningslisten….. og det er en representant der under hver avgang... eller det var en før... kan ikke si med sikkerhet at det er en der nå... men regner med det....

At Sirkusair har ett par pakistanere på lønningslista hjelper vel SGS fint lite.. :biggrin

Men merka selv idag hvor viktig språk er på en flyplass, mangler 2 pax på MAD - de ble ropt på mang en gang.. fikk "smiska" med en passasjerer ombord som snakka spansk som ga en rimelig heftig reprimande over hele pieren..

Jaggu kom de ikke ruslende... :nor

At Sirkusair har ett par pakistanere på lønningslista hjelper vel SGS fint lite.. :biggrin

Men merka selv idag hvor viktig språk er på en flyplass, mangler 2 pax på MAD - de ble ropt på mang en gang.. fikk "smiska" med en passasjerer ombord som snakka spansk som ga en rimelig heftig reprimande over hele pieren..

Jaggu kom de ikke ruslende... :nor

he he litt OT men jeg har prestert kunststykke og bli ropt opp på norsk som 17åring på Dulles........men til mitt forsvar satt jeg på do med magetrøbbel og hørte ikke at jeg først ble ropt opp på engelsk. En ting er sikkert: Jeg fikk sjokk da jeg hørte fattern over anlegget på IAD be meg om å komme snarest!

Har brukt norsk noen ganger her borte .. saerlig da jeg jobbet for SR/SN her i ATL i 99/00 hadde jeg kontakt med en del skandinaver. Saerlig morsomt er det aa prate med stressa folk som fortsetter aa snakke engelsk selv etter at jeg har snakket til dem paa norsk .. og saa plutselig gaar det opp for dem .... :up:

Originally posted by LN-MOW
Saerlig morsomt er det aa prate med stressa folk som fortsetter aa snakke engelsk selv etter at jeg har snakket til dem paa norsk .. og saa plutselig gaar det opp for dem .... :up:

Kjenner meg igjen der du. Presterte det selv overfor vertinna (som forøvrig var Siddis) i SAS Loungen på Chicago O'Hare, men heldigvis var jeg første gjest den ettermiddagen. :skep

Til unnskyldning så hadde jeg vært med på en kraftig St.Paticks feiring, deretter to 16-timersdager og siste dag rett fra avslutningsmøte med stretched limo til flyplassen (sov som en bjørn hele veien opp fra Chicago Heights til O'Hare og hadde kanskje ikke fått gnidd ut søvnen enda). Heldigvis var loungen lett å finne. :smokin

Back