Re: På vei mot streik i Norwegian (om ansettelsesforhold m.v.)
Klarer ikke helt å se hvordan det kan bli ett "kompromiss" ut av dette.
Det vil være uforenelig med de store planene til Kjos med mindre pilotene strekker seg veldig langt.
Problemet med det også er at nå står hele bransjen bak med sympatistreiker etc, og det hele har blitt en prinsippsak.
Muligheten for Kjos å "kjøpe seg fri" er dermed dramatisk redusert. Det har også blitt mye vanskeligere for
DY pilotene å forhandle selv om de ønsker. Presset fra de andre foreningene er nå rimelig stort.
Og de har som kjent alt å vinne og ingenting å tape på en knallhard konflikt
Derfor tror jeg denne konflikten kan få ett mer dramatisk utfall enn det mange her tror.
Tror heller Kjos flagger ut enn å gi opp sitt prosjekt, og det har neppe SAS og Ryanair noe imot.
Eneste jeg kan se for meg nå som begge kan leve med er en "Two Brand" strategi a'la Qantas/JetStar
W
Klarer ikke helt å se hvordan det kan bli ett "kompromiss" ut av dette.
Det vil være uforenelig med de store planene til Kjos med mindre pilotene strekker seg veldig langt.
Problemet med det også er at nå står hele bransjen bak med sympatistreiker etc, og det hele har blitt en prinsippsak.
Muligheten for Kjos å "kjøpe seg fri" er dermed dramatisk redusert. Det har også blitt mye vanskeligere for
DY pilotene å forhandle selv om de ønsker. Presset fra de andre foreningene er nå rimelig stort.
Og de har som kjent alt å vinne og ingenting å tape på en knallhard konflikt
Derfor tror jeg denne konflikten kan få ett mer dramatisk utfall enn det mange her tror.
Tror heller Kjos flagger ut enn å gi opp sitt prosjekt, og det har neppe SAS og Ryanair noe imot.
Eneste jeg kan se for meg nå som begge kan leve med er en "Two Brand" strategi a'la Qantas/JetStar
W
Last edited: