• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Norwegian integrerer meal-/hotel-vouchers i boardingkortet

Discus

Galley Slave
Medlem
...
Rettighetene er både klare og gode, og med kansellerte fly eller en langvarig forsinkelse kan du rett på mat og drikke samt hotellovernatting på flyselskapets regning. De fleste ender da opp i langsomme køer der flere titalls andre passasjerer står foran dem. Enten det er via telefon eller i fysiske køer på flyplassen.

...

Du får kupongen knyttet direkte mot boardingkortet uten at du må stå i kø.
...

Det vil si at passasjerene kan benytte boardingkort uavhengig av om det er i Norwegian-appen eller om den er skrevet ut på papir. Det spiller ingen rolle. Kunden behøver med det ikke å hente et nytt boardingkort. Voucheren utstedes digitalt og kan benyttes ved at strekkoden på boardingkortet skannes av utsalgsstedet.
https://dinside.dagbladet.no/reise/ta-vare-pa-den/78184602
 
Dette systemet ble vel tatt i bruk i hvert fall noen steder allerede i fjor vinter, fikk selv en slik SMS på TOS i starten av februar i fjor. Kupongen funka selv på den lille sjappa i teltet på TOS, noe jeg ikke trodde da jeg først fikk beskjeden.
Et vesentlig bedre system enn da jeg måtte stå og vente på at Menzies skulle få trykket opp kuponger på OSL for over et år siden...

Særlig for de som skal fly videre innnelands på kveldstid via OSL er systemet genialt etter hva jeg har observert. Er første flygning forsinka og de ikke vil rekke neste flight informerer kabinsjefen de berørte og sier de vil få SMS med hotell når vi lander. Enkelt og greit og null kø. Da jeg landa sist og tilsynelatende en del SK-pax ikke rakk et fly videre skrek de opp i bagasjehallen at de måtte stille seg i kø for å få kupong.
 
Widerøe har brukt iCoupon i allfall et år eller mer på de store flyplassene,
fikk en QR-kode på SMS på TRD her om dagen - de testa tydeligvis ut QR-kode på SMS isteden for scanning av boardingkort.
 
Fordelen med boardingkortet er at alle har det allerede (om man ikke har kastet det da). Selskapet har ikke mobilnummer til alle pax så da må man fort til man manuelle rutiner for det separat.
 
Back
Top