På tide med nytt utstyr

Kingstone

Ops Manager
På tide med nytt utstyr

Nå som jeg har fått lekt meg litt og blitt kjent med SLR kamera og spotting føler jeg det nå er på tide å ta steget opp fra min Nikon D40. Vil ha litt mer knapper og innstillinger å leke meg med. Jeg skal fortsatt ha Nikon på grunn av mine objektiver og vurderer D90 med 18-105mm. Japan Foto og FotoVideo har vel best pris på denne. Ønsker ikke å legge inn noe mer penger enn dette.

Er det noen som har erfaring med D90 eller har noen motsetninger til å kjøpe dette kameraet? Og regner med at de objektivene jeg har til D40 passer D90?

Kommer da også til å selge min D40 til rundt 3000,- avhengig av tilbehør jeg slenger med. Dette er et utrolig bra nybegynner kit som jeg har vært veldig fornøyd med.

På forhånd takker jeg for all hjelp :)

Last edited:
Re: På tide med nytt utstyr

Jeg vil anbefale D90 på det sterkeste. Jeg for min del har ikke hatt et bedre kamera noensinne. Som jeg har nevnt her tidligere, vil jeg fraråde deg å kjøpe det objektivet som følger med. Det er så billig og dårlig at det får du vignettering av på bildene. Det eneste du kan bruke det til, er å ta bilder med om natten.

Men la det være helt klart. Dette er nå min mening og erfaring.

Jeg betalte 3500 totalt for pakke med D40 + 18-55mm + 55-200mm helt splitter nytt. Så om du får 3000 for et brukt d40hus... Skeptisk.

Det var vel nede i 2500kr for hus og kitlinse (18-55mm) ifjor.

Ser nok ut som jeg skal gå for D90, enten med 18-55mm eller 18-105mm.. Blir jo ikke noe objektiv jeg kommer til å bruke primært uansett. Skal bruke for det meste Tamron 70-300mm 1:4-5.6.

Kommer til å selge D40 for 3000,- med kitlinse 18-55mm og Nikon 55-200mm.

Back