På søk etter den nye AF1

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
På søk etter den nye AF1

Man har begynt søk etter efterfølgeren til dagens presidentfly.

The US Air Force yesterday took the first public step in the search for a replacement of the Boeing VC-25 Air Force One, the presidential aircraft fleet.

The USAF posted a request for information for market sources that can provide three widebody aircraft to replace two, 19-year-old VC-25s, which are converted Boeing 747-200s.


http://www.flightglobal.com/article...lic-search-for-air-force-one-replacement.html
 
Re: På søk etter den nye AF1

*Håper de velger Airbus!*
*Håper de velger Airbus!*
*Håper de velger Airbus!*
*Håper de velger Airbus!*
*Håper de velger Airbus!*

:p
 
Re: På søk etter den nye AF1

Buy American-act gjelder vel forsåvidt ikke på den type innkjøp, men....
 
Re: På søk etter den nye AF1

Marine One blir jo Europeisk. Men tviler faktisk på at Air Force One blir det. Den kontrakten får nok Boeing beholde.
 
Re: På søk etter den nye AF1

Keep dreaming.

Det er alltid håp...
- Nye "Marine 1", en (av 23?) VH-71 Kestrel (AgustaWestland AW101) er jo europeisk.
- Airbus stakk jo av med tanker-anbudet, før det ble kansellert.

Et par A380 hadde gjort seg fint som "Airforce 1"... :colgate:
 
Re: På søk etter den nye AF1

A380 har en stor fordel - størrelsen. Jeg tror dette kan bli en jevnere konkurranse enn Boeing vil sette pris på. At mesteparten av maskinen likevel produseres i USA er heller ikke til hindring. Innredning vil nok bli gjort her uansett.
 
Re: På søk etter den nye AF1

747-8 eller hva den blir hetende i USA regner jeg som ganske sikkert
 
Re: På søk etter den nye AF1

A380 har en stor fordel - størrelsen. Jeg tror dette kan bli en jevnere konkurranse enn Boeing vil sette pris på. At mesteparten av maskinen likevel produseres i USA er heller ikke til hindring. Innredning vil nok bli gjort her uansett.

Nja..... den fordelen kan fort bli en ulempe da det setter noen begrensning også. Ikke alle flyplasser som kan ta imot en A380.
 
Re: På søk etter den nye AF1

Nja..... den fordelen kan fort bli en ulempe da det setter noen begrensning også. Ikke alle flyplasser som kan ta imot en A380.
Jeg holder med CK B747 i en eller annen form. A380 blir for stor, da sitter man igjen med B747 hvis man skal ha litt størrelse på det.
 
Re: På søk etter den nye AF1

Selv er jeg enig med CK, regner med at det blir en 747-8 ;)
Hvis de velger Airbus, så liker jeg det ihvertfall ikke!
"I dont like the flying busses ;) "
 
Re: På søk etter den nye AF1

Selv er jeg enig med CK, regner med at det blir en 747-8 ;)
Hvis de velger Airbus, så liker jeg det ihvertfall ikke!
"I dont like the flying busses ;) "

Du pleier å sitte på AF-One så ofte at det bekymrer deg? ;)
 
Re: På søk etter den nye AF1

Siden man snakker om en 2016 levering, vil jo ikke Obama faa gleden av dette flyet uansett, Kanskje han rekker sisteflighten hjem til Chicago i 2017 -- dersom Airbus ikke er forsinka med leveringen
 
Re: På søk etter den nye AF1

Uanset hvem der skal levere AF1 vil den nok ikke blive forsinket...med den er det levering til aftalte tid
Hilsen
ole
 
Re: På søk etter den nye AF1

Holder en knapp på A380...
Det meste skal jo være størst der borte på andre siden av dammen :colgate:
 
Re: På søk etter den nye AF1

Men for de som har oversikt over slikt; prosentvis hvor mye av deler og arbeide er faktisk amerikansk/gjort i USA på henholdsvis en A380 og 747-8i?

-A
 
Back
Top