Men er det Boeing som tar regningen her?
I praksis ja, da de har solgt dette på en fastpriskontrakt.
Men er det Boeing som tar regningen her?
Boeing (BA.N), opens new tab CEO Kelly Ortberg on Thursday said Elon Musk, the head of its space business rival SpaceX, is "helping us a lot" in navigating through delays in delivering Boeing's Air Force One presidential jet.
Elon er svært hjelpsom som pådriver, sier Boeing ..
https://www.reuters.com/business/ae...nfN35D-DNu0nemZfyg_aem_MytCFXQHuj451YE_gtyTdw
Boeing redder man ikke med Tesla kvalitet.
Da er fargevalget gjort ….
https://avgeekery.com/air-force-one...p_YdE4iMkZHmxUGHh91B8AApnyAMSmZo9n5Og4-ZBMB_Y
![]()
Spørs om ikke det spøker ganske intenst for den "vedtatte" dekoren, om man tar utgangspunkt i bildene fra dagens møte mellom Trump, Støre og Stoltenberg.
OM A7-HHE blir presidentfly, vil ikke det kreve betydelige ombygginger av flyet? Jeg har ikke satt meg så veldig godt inn i Air Force One, men jeg vil tro at det har en rekke sikkerhetsinstallasjoner som de også må ha inn i A7-HHE.
Ser det er dukket opp rykter om at presidenten har beordret en midlertidig løsning frem til de nye maskinene blir klare. Erstatteren skal i følge de samme ryktene være Qatar Amiri Flight sin A7-HHE. Så gjenstår det å se om det er noe hold i det hele.
Er dette samme maskin som drev treningsflyging på Sola for noen år siden?
OM A7-HHE blir presidentfly, vil ikke det kreve betydelige ombygginger av flyet? Jeg har ikke satt meg så veldig godt inn i Air Force One, men jeg vil tro at det har en rekke sikkerhetsinstallasjoner som de også må ha inn i A7-HHE.
Det er korrekt, og det er ikke en liten jobb.
Hvis flyet i tillegg, som rapportert, skal overdras til en privat stiftelse, gir dette også problemer i en skala som gjør at dette må stoppes.
Som New York Times skriver i dag, fikk jo Ronald Reagan “sin AF-1 en 707 etter at hans presidentskap endte, riktignok ble den AF-1 pensjonert samtidig og Reagan brukte den aldri som fly, den ble statisk utstilt ved hans Bibliotek.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.