Lamox
ScanFlyer Silver
I forbindelse med de vel publiserte sannheter om overbetalte SAS piloter så kan det være verdt å merke seg at det finnes en pilotgruppe i SAS som har vilkår som er langt lavere enn både DY, WF og SK "main".
SAS har en stor pilotgruppe, som alle oppsagte piloter tilhører, som har langt lavere vilkår enn samtlige ovenforstående grupper. Disse pilotene kan fly all flyging med opptil 100 seter i SAS, noe som bl.a. inkluderer F50 operasjonene i OSL, og CRJ900 operasjonene ut fra CPH.
Dette skulle en forvente at SAS benyttet seg av i disse krise- innsparingstider....? Men nei - markedsandeler gis bort til dyrere ("low cost") piloter, og det som er igjen i gruppen kan de enda dyrere pilotene i WF operere... Og de billigste av de billige; Styrmenn i SAS RC...? De sies opp... For de er for dyre...!
Mere info på www.spunion.info...
Nedenforstående brev er sendt Mats Jansson og resten av SAS ledelse - om det i det hele tatt kommer et svar er et annet spørsmål....
Lamox
("menig medlem" - ikke avsender av brevet til MJ)
http://www.spunion.info/BrevMatsJanssonMal.doc
SAS har en stor pilotgruppe, som alle oppsagte piloter tilhører, som har langt lavere vilkår enn samtlige ovenforstående grupper. Disse pilotene kan fly all flyging med opptil 100 seter i SAS, noe som bl.a. inkluderer F50 operasjonene i OSL, og CRJ900 operasjonene ut fra CPH.
Dette skulle en forvente at SAS benyttet seg av i disse krise- innsparingstider....? Men nei - markedsandeler gis bort til dyrere ("low cost") piloter, og det som er igjen i gruppen kan de enda dyrere pilotene i WF operere... Og de billigste av de billige; Styrmenn i SAS RC...? De sies opp... For de er for dyre...!
Mere info på www.spunion.info...
Nedenforstående brev er sendt Mats Jansson og resten av SAS ledelse - om det i det hele tatt kommer et svar er et annet spørsmål....
Lamox
("menig medlem" - ikke avsender av brevet til MJ)
http://www.spunion.info/BrevMatsJanssonMal.doc
LØNNSREDUKSJON FOR PILOTER I SAS
Scandinavian Pilot Union (SPU) er en forening for piloter ansatt I SAS, som hovedsaklig organiserer piloter opprinnelig fra det tidligere SAS Commuter.
I forbindelse med kvartalsresultat for SAS Group har det fra ledelsens side blitt fremmet krav om lønnsnedgang for det flygende personalet i SAS. Kravet begrunnes med at disse grupper må komme ned på et nivå som ligger på linje med våre konkurrenter, konkretisert som Norwegian.
......
Last edited by a moderator: