Øveraasen med kontrakt for New York flyplassene, AMS og CDG

Someone

Moderator
Medlem
Øveraasen med kontrakt for New York flyplassene, AMS og CDG

Norske Øveraasen har inngått en avtale med Port Authority of New York og New Jersey om og levere snøryddningsutstyr for opp mot 370 millioner. Itillegg kommer kontrakter med både AMS og CDG, slik at man snakke rom en halv milliard

http://www.bygg.no/article/1281475
Gjøvik-baserte Øveraasen har signert kontrakter med en rekke internasjonale flyplasser om levering av snøryddingsmaskiner til en samlet verdi på rundt 500 millioner kroner

Nå har jo disse flyplassene vel alt utstyr derfra, men fint og se de er fornøyde
 
Re: Øveraasen med kontrakt for New York flyplassene, AMS og CDG

Man ser jo fort hvilken "stor" flyplass som klarer seg fint, mens andre som får litt sludd må stenge ned. Så Øveraasen har vel fått fin reklame fra OSL. Men håper også de kan trene med disse og ikke bare sette de bort i en krok, helt til fillene laver ned, da er det litt sent...


Sent from my iPad using Tapatalk
 
Re: Øveraasen med kontrakt for New York flyplassene, AMS og CDG

Man ser jo fort hvilken "stor" flyplass som klarer seg fint, mens andre som får litt sludd må stenge ned. Så Øveraasen har vel fått fin reklame fra OSL. Men håper også de kan trene med disse og ikke bare sette de bort i en krok, helt til fillene laver ned, da er det litt sent...

Nuvel .. Øveraasen finner du mange steder. Men ikke alle steder det er finansielt forsvarlig å sitte på store utstyrsparker hvis det bare sner et par ganger i året. ;)
 
Re: Øveraasen med kontrakt for New York flyplassene, AMS og CDG

Nuvel .. Øveraasen finner du mange steder. Men ikke alle steder det er finansielt forsvarlig å sitte på store utstyrsparker hvis det bare sner et par ganger i året. ;)

Poenget var vel at har du først utstyret, bør du holde deg iform og trent nok til å kunne bruke det når det trengs. Ikke ulikt annet utstyr... :D
 
Last edited:
Re: Øveraasen med kontrakt for New York flyplassene, AMS og CDG

Poenget var vel at har du først utstyret, bør du holde deg iform og trent nok til å kunne bruke det når det trengs. Ikke ulikt annet utstyr... :D


Det er vel korttidskontrakter og ikke fast stasjonerte folk så det er neppe lett å trene opp de når du ikke vet om de du trente opp vil være tilgjengelig da. Selv på OSL er de på sesongskontrakt (men der kommer stort sett de faste hvert år og sesongen er mye lenger).
 
Re: Øveraasen med kontrakt for New York flyplassene, AMS og CDG

Det er vel korttidskontrakter og ikke fast stasjonerte folk så det er neppe lett å trene opp de når du ikke vet om de du trente opp vil være tilgjengelig da. Selv på OSL er de på sesongskontrakt (men der kommer stort sett de faste hvert år og sesongen er mye lenger).

Nettopp! Og da er det kanskje like greit å la være å handle så dyrt utstyr også.
 
Re: Øveraasen med kontrakt for New York flyplassene, AMS og CDG

Ingen stor fare for at det blir stående ubrukt i NY. De to andre plassene derimot.... Er vel fort eksterne krefter som har stilt krav.

Sent fra min SM-G901F via Tapatalk
 
Re: Øveraasen med kontrakt for New York flyplassene, AMS og CDG

Nettopp! Og da er det kanskje like greit å la være å handle så dyrt utstyr også.



Om utstyret er "dyrt" må settes opp hvor mye man vil tape på at flyplassen er helt stengt i en periode. Selv om man ikke er super effektive på å fjerne snø, så må det som oftest likevel fjernes.
 
Re: Øveraasen med kontrakt for New York flyplassene, AMS og CDG

Om utstyret er "dyrt" må settes opp hvor mye man vil tape på at flyplassen er helt stengt i en periode. Selv om man ikke er super effektive på å fjerne snø, så må det som oftest likevel fjernes.

Hjelper ikke om utstyret er dyrt eller billig, hvis ingen kan bruke det. Man får kjøpt mange skjær til traktoren for de pengene det her er snakk om.
Værsågod; Kveruler ivei :)
 
Re: Øveraasen med kontrakt for New York flyplassene, AMS og CDG

Nuvel .. Øveraasen finner du mange steder. Men ikke alle steder det er finansielt forsvarlig å sitte på store utstyrsparker hvis det bare sner et par ganger i året. ;)

Det er vel strengt tatt avhengig av hvor mye man betaler? Regner vel med at den som leverer tjenesten kalkulerer dette inn i prisen.

Når det er sagt, så blir det jo fort veldig dyrt for de stedene som har lite sne og derfor gir liten utnyttelse av maskinparken.

De som driver med dette tar nok dette med i kalkylene sine vil jeg tro, ellers er de jo ikke i den bransjen lenge
 
Back
Top