OT: Passat eller Mondeo

• Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date
Originally posted by Trety

Originally posted by LCH78
og ifølge noen jeg kjenner som har denne bilen så er den ikke bygd for norske veier... (om det sier mere om kjørestilen demmes eller veiene her oppe skal være usagt) :)

Trodde det eneste som var bygget for norske veier var denne: ^_^

Norske veier er generelt gode. Noen steder er de kanskje ikke helt 100%, men bortsett fra noen ytterst få eksempler så er veistandarden i Norge helt akseptabel. Det er ikke akkurat autobahn, men bortsett fra det er det ikke noe galt. Prøv å kjøre litt rundt i distriktene i andre land - min erfaring er at norske distriktsveier utkonkurrerer det meste jeg har opplevd andre steder.

Originally posted by Someone
Nåja, er endel Avensiser som sliter med motorhavari og det er en ikke spesielt solid bil, itillegg til at den er totalt uinspirerende og kjedelig

Toyota er langt fra feilfritt lengre, men forhandlerne er dyktige til å reparere eventuelle svakheter når bilen er på service - før det i det hele tatt blir et problem. Og sånt blir det fornøyde kunder av.
Men når det gjelder motorhavariene så gjelder dette primært 1.6 bensin av først generasjon. Der var det endel trøbbel, men de andre motorene har ikke hatt slike problemer.

Og da var Mondeo'en crashtestet med resultet ***** ;)
http://fpn.dk/motor/bil/article1105203.ece

Originally posted by Jan

Og da var Mondeo'en crashtestet med resultet ***** ;)
http://fpn.dk/motor/bil/article1105203.ece

Ah - trodde et øyeblikk det var CK selv som hadde crashtestet den... man vil jo kanskje være på den sikre siden.. :lol:

VW Passat uten tvil....

men slenger meg på tipset til flere...VW Touran....meget bra familiebil, og faktisk ganske sprek....nettopp kjørt 2000 km med en 1.9 TDI...artig kjøring

takker for mange gode innspill - men det ser ut til at det blir en Mondeo på nyåret. Spennende!

Originally posted by CK

takker for mange gode innspill - men det ser ut til at det blir en Mondeo på nyåret. Spennende!

Fornuftig valg av disse to! Og heldigvis ser det ut til at du kjøper deg en bil og ikke nyttekjøretøy/varebil:p

Og jeg kan heller ikke beskyldes for å være forutintatt i dene diskusjonen for da hadde jeg foreslått noe heeelt annet:rolleyes:

Et godt valg CK! Hilsen eier av en rød Ford Mondeo. Min Ford Mondeo nr. 2,, den forrige var grønn...:smile2

Back