OT: Passat eller Mondeo

• Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date
Passat! Men syns du godt kunne vende tilbake til Audi CK! Mener bestemt å huske du kjørte A3 før, så hvorfor gå for folkevogn da^_^

Trety den nye Renault Laguna'n var jo bare usannsynlig stygg :drunk: Hadde endelig vent meg til den gamle utgaven, men den nye fronten vil gjøre barn syke:exclamati

Har også lest MYE positivt om den nye Mondeo'en. Gjentar: Nye Mondeo'en. Dersom den har kjøreegenskaper som den Focus'en jeg leide i Italia for et par-tre år siden, så ligger den opp mot en Alfa Romeo i kjøreglede. Det gjør ikke Passat. Focus imponerte meg, faktisk!

Jeg har ikke brydd meg så mye om biler, men da jeg så den nye mondissen så er det ingen tvil hva som er mest gromt!

Mondeo helt soleklart!

EDIT: Skrivefeil... Monedo er ingen fin bil!

Originally posted by Tommy777
Ikke noe gaernt med kjoereegenskapene der i gaarden.

I seg selv ikke noe galt med den - men det er bare det at nye Mondeo er så enormt mye bedre på kjøreegenskaper likefullt.

Originally posted by LN-AFG
Trety den nye Renault Laguna'n var jo bare usannsynlig stygg :drunk: Hadde endelig vent meg til den gamle utgaven, men den nye fronten vil gjøre barn syke:exclamati

Pøh, du har ikke peiling! ;) Den nye blir skikkelig stilig, og finere enn den utgående modellen (som vi har). Særlig stasjonsvogna faller heldig ut, og interiøret skriker "Fabrique et France" med positivt fortegn.

Neste gang jeg skal bytte bil (dvs. bytte V50'n) kan nye Laguna fort bli et alternativ på samme måte som nye Mondeo allerede har blitt det.

Mondeo!!! Er den bra nok for James Bond - så er den bra nok fo rde fleste her på forumet. Tøffere design enn Passat`n har den også. Dagens Passat kommer snart med en facelift og vips har du en eldre bil...

Jeg har kjørt begge to, en del av gleden ved å være i bilbransjen ^_^ , og kjørekomfort og plass er nesten like, Passaten har større bagasjeplass, men det er ikke mye. Prismessig kommer Mondeoen bedre ut , men dette er avhengig av utstyrsnivå og motoralternativer selvfølgelig....
Selv opplevde jeg dessverre at en lengre kjøretur med Mondeoen ga meg stiv nakke og rygg, fordi jeg kunne ikke finne en naturlig,god kjørestilling( er 1,87), noe Passaten klarte. Motoren virker litt sprekere i Mondeoen , selv om antallet hester er det samme, men dette er noe jeg kanskje innbiller meg. Sikkerhetsmessig kommer også Passaten bedre ut , men dette er marginalt.

Jeg er mektig imponert over hva Ford har klart med Mondeoen, men Passat står fortsatt foran mener nå jeg(ikke helt objektiv her kanskje......)

Hadde jeg vært deg CK , ville jeg også vurdert VW Touran i samme slengen. For meg er dette den bilen som framstår som familiebil numero Uno. Masse plass, samme solide bil og omtrent samme prissjikt.Sikkerhetsmessig kommer denne også utrolig bra ut, du sitter høyt, har god oversikt og den er utrolig drivstoffgjerrig. Samme motoralternativ som i Passaten, og 140-hesteren er bare helt utrolig....

Velmenende råd fra Tromsø ^_^

Takk for gode råd - og en del pisspreik :lol: - lørdag morgen skal vi teste Mondeo (tror dere jeg kan bytte ut "Mondeo"-merket bakpå med et der det står Trimotor ??

Og mens vi er inne på Trimotor - denne versjonen kan jeg ikke huske å ha sett før
IT_016_21a.jpg

AFG: Hvorfor ikke Audi? Budsjett, min venn - budsjett....
Den lille røde A3'n var morsom....Den ulitmate spottermobil!

Originally posted by LN-FHU

Hadde jeg vært deg CK , ville jeg også vurdert VW Touran i samme slengen. For meg er dette den bilen som framstår som familiebil numero Uno. Masse plass, samme solide bil og omtrent samme prissjikt.Sikkerhetsmessig kommer denne også utrolig bra ut, du sitter høyt, har god oversikt og den er utrolig drivstoffgjerrig. Samme motoralternativ som i Passaten, og 140-hesteren er bare helt utrolig....

Velmenende råd fra Tromsø ^_^

Vi endte opp med Touran da budsjettet ikke holdt til en ny Volvo, angrer ikke et sekund.
Praktisk familiebil, men direkte sporty/pen er den ikke...

Originally posted by LN-FHU
Sikkerhetsmessig kommer også Passaten bedre ut , men dette er marginalt.

Den blir for enkel. Det er helt på det rene at Mondeo har bedre aktiv sikkerhet (kjøreegenskaper etc) og Mondeoen er ennå ikke testet av Euro-NCAP for kollisjonssikkerhet.
Derimot vil jeg hevde at Mondeo også er tilgjengelig med mer utstyr som høyner sikkerheten enn Passaten er. Blant annet kan den fåes med adaptiv cruisecontrol med kollisjonsvarsling.

Jeg er mektig imponert over hva Ford har klart med Mondeoen, men Passat står fortsatt foran mener nå jeg(ikke helt objektiv her kanskje......)

Jobber du for VW? ;) ^_^

Touranen er helt klart en av de bedre mini-MPV'ene (selv om den plassmessig mangler endel på å ta igjen Grand Scenic!) på markedet, men det er et uomtvistelig faktum at disse er adskillig mindre enn Passat og Mondeo i bagasjerommet.
Det er i og for seg fascinerende å se hvor mye plass det er mulig å få med på få få kvadratmetre, men fysiske lover lar seg dessverre ikke overvinne. Derfor vil jo Passat og Mondeo være plassvinnere åkke som.

Originally posted by Someone
Originally posted by FBU 4EVER
Hva med en Peugeot 407 SW. Fransk komfort med tysk kvalitet?
Problemet her er designet.....bilen har jo 1m met overheng foran:old

Er det et problem? Har vel ca. en meter på Alfa'en min. Stikker kanskje litt langt inn på fortau ved "nose-in parking".

407 har dårligere plass i bagasjerommet enn 159`ern...men Alfa kjøper man ikke på grunn av en haug med småunger!!!

Originally posted by FBU 4EVER

Hva med en Peugeot 407 SW. Fransk komfort med tysk kvalitet?

Problemet her er designet.....bilen har jo 1m met overheng foran:old

og ifølge noen jeg kjenner som har denne bilen så er den ikke bygd for norske veier... (om det sier mere om kjørestilen demmes eller veiene her oppe skal være usagt) :)

Originally posted by LCH78
og ifølge noen jeg kjenner som har denne bilen så er den ikke bygd for norske veier... (om det sier mere om kjørestilen demmes eller veiene her oppe skal være usagt) :)

Trodde det eneste som var bygget for norske veier var denne: ^_^

(For uinnvidde, dette er en Land Rover Defender, antakelig den beste firehjulstrekkeren som noengang har blitt bygget - for å kjøre utenfor veien med)
Defender_photos_F6086184-EB21-44D1-9277-3921FD957F31_252x760.jpg

Hvordan kan man kalle den nye Mondeo`n og den som james Bond kjørte isiste film for gubbebil???

Originally posted by Henrik

Nej nej nej. Toyota Avensis, Subaru Legacy eller SAAB 9-3.
Varför? De två första för en enormt bra byggkvalitet. Det är bilar som "aldrig" går sönder. Och Saaben för att den bara är störtskön!

Nåja, er endel Avensiser som sliter med motorhavari og det er en ikke spesielt solid bil, itillegg til at den er totalt uinspirerende og kjedelig

Originally posted by Henrik

Nej nej nej. Toyota Avensis, Subaru Legacy eller SAAB 9-3.
Varför? De två första för en enormt bra byggkvalitet. Det är bilar som "aldrig" går sönder. Och Saaben för att den bara är störtskön!

Nåja, er endel Avensiser som sliter med motorhavari og det er en ikke spesielt solid bil, itillegg til at den er totalt uinspirerende og kjedelig

Jeg har nå min 2 Avensis, og får min 3 om drøye 2 uker. ALDRI hatt noe som helst tull og ikke har jeg hørt om noen som har fått motorhavari heller.
Og jeg har hatt Toyota i 14 år nå.
Klart det beste kjøpet når det gjelder kvalitet og minst mulig trøbbel med vedlikeholdet.

Airbus 330.

Back