• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

OT: Ny mobiltelefon

• Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date
Husk at ingen mobiltelefoner har et godt kamera, men den som har det minst dårlige er K750i. Bare husk at bildene du får på den på ingen måte ser slik ut som de på TV-reklamen! Selv kjøpte jeg Nokia igjen i våres, og angrer som en hund. 9300 skulle liksom være så bra... nå er den inne til reparasjon for 4. gang siden mai.

Falcon: Hvorfor vente på 3G utgaven av P910? Nokia'en min har EDGE som skal ha nesten like høy overføringshastighet som UMTS. Hjelper det? Niks, dekningen er altfor dårlig der jeg trenger nettfunksjonen på telefonen. Jeg vurderer sterkt å gå over til P910 nå.

Qtek ville jeg styrt klar av, ikke fordi jeg mistenker dårlig kvalitet, men fordi Windows Mobile gjør den altfor treg særlig under oppstart. Jeg hadde en 8010 på test på jobben, den brukte lengre tid på å starte opp enn laptopen hjemme. Nå skal det sies at laptopen ikke er treg å starte opp, men for en mobiltelefon blir det *altfor* tregt.

Originally posted by Trety
(...)
Falcon: Hvorfor vente på 3G utgaven av P910? Nokia'en min har EDGE som skal ha nesten like høy overføringshastighet som UMTS. Hjelper det? Niks, dekningen er altfor dårlig der jeg trenger nettfunksjonen på telefonen. Jeg vurderer sterkt å gå over til P910 nå.

(...)

WLAN. VeeeeeeeeeelaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN!

:cheers:

Husk at ingen mobiltelefoner har et godt kamera, men den som har det minst dårlige er K750i. Bare husk at bildene du får på den på ingen måte ser slik ut som de på TV-reklamen! .
Til de SERIØSE bildene har man en EOS!

Originally posted by Falcon
WLAN. VeeeeeeeeeelaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN!

:cheers:

Lite hjelp i. Mobilprosessorene er for veike til å henge med, og gir bare marginale fordeler. Nokia 9500 er et stjerneeksempel på at de foreløpig ikke er noe poeng. S-E sin nye skal man ikke se bort ifra at blir det samme (har med batteriforbruk å gjøre) med. Time will sjåv, men det er intet poeng å skulle vente helt til desember på noe som kanskje blir ok dersom mang trenger en telefon nå. :up:

Qtek ville jeg styrt klar av, ikke fordi jeg mistenker dårlig kvalitet, men fordi Windows Mobile gjør den altfor treg særlig under oppstart. Jeg hadde en 8010 på test på jobben, den brukte lengre tid på å starte opp enn laptopen hjemme. Nå skal det sies at laptopen ikke er treg å starte opp, men for en mobiltelefon blir det *altfor* tregt.

Sjefen min har (evt hadde, han bytter mobil fortere enn andre bytter penger) en Qtek og han måtte visstnok laste ned et program til denne telefonen som gjorde det mulig å slå av (!!) telefonen :)

Originally posted by LCH78

Sjefen min har (evt hadde, han bytter mobil fortere enn andre bytter penger) en Qtek og han måtte visstnok laste ned et program til denne telefonen som gjorde det mulig å slå av (!!) telefonen :)

Hehe, en 9010 dette (trykkfølsom skjerm)? Qtek har et litt pussig brukergrensesnitt også. Windows Mobile fungerer dårlig uten trykkfølsom skjerm, og det fungerer litt halvveis kun med trykkfølsomskjerm som telefon. Sikkert en vanesak dog. :)

Originally posted by CK
Til de SERIØSE bildene har man en EOS!

Og da er spørsmålet (hvis jeg får være litt frekk), hva er da poenget med et "ok" kamera på mobiltelefonen? De beste bildene den tar kan ikke brukes som MMS likevel fordi de er for store. Tanken min er at du kunne vurdert å spare en haug med penger og kjøpre K700i (utgående, men har aldri fungert så bra) i stedet.

Takk for tipset, Falcon. Var på vippen til å kjøpe 3G telefon nå, siden det er lite med internett tilgang i millitæret. Men får utsette det noen mnd'er nå. Har selv Nokia 6170, fornøyd med den...bortsett fra batterikapasiteten!

Hehe, en 9010 dette (trykkfølsom skjerm)? Qtek har et litt pussig brukergrensesnitt også. Windows Mobile fungerer dårlig uten trykkfølsom skjerm, og det fungerer litt halvveis kun med trykkfølsomskjerm som telefon. Sikkert en vanesak dog. :)
Gud veit hva den heter.. men den var stor iallfall og tastaturet var skjøvet inn under telefonen :)

SE750i er mitt forslag til CK. P910 er også bra saker, men siden P1000 snart er ute (den tar over for P910, og kommer med innebygd harddisk (tror det er 4 eller 6 GB), så hadde jeg ventet litt på den hvis man først skal ha seg en PDA-telefon.

Jan Roar Rød

Har selv hatt SE K700i i over ett år. Den ble byttet ut mandag denne uken. Da kjøpte jeg SE K750i for 799 med abb. Billig spør du meg...(Abbonementet hadde jeg fra før, og det ble videreført );)

Kameraet er mye bedre, RDS radio er også en fordel. Den ble levert med 30 MB lagring + 65 MB i minnekort. Altså ca 95 MB minne. USB-Kabel er også inkludert slik at MP3 filene raskt går over fra PC´n.

Anbefales på det sterkeste... :thumbup

Originally posted by BU662
Jeg stikker med min Nokia 6100.

Er personlig ingen stor fan av SMS, MMS og alle disse extra's som bare nytter nettleverandörer...

Er jeg den eneste som bare benytter sin mobil til telefoni????:skep
Min telefon brukes også utelukkende til telefoni BU662. Mitt eneste krav til telefonen er som tidligere sagt at den skal kunne brukes til ringing og tåle en støyt.

Hmm... värt att betänka är att Ericson chefen med familjemedlemmar alla använder Nokia som privata telefoner.

Originally posted by Savipix
Hmm... värt att betänka är att Ericson chefen med familjemedlemmar alla använder Nokia som privata telefoner.

Er vel fordi dem er svensk da vettu :p

Det er faktisk veldig mange som etterspør mobiltelefoner med rendyrket telefonfunksjonalitet, uten en masse annet surr som man ikke har behov for. Nå skal jeg ikke dvele for lenge ved hva slags mennesker dette som oftest er :), men Vodafone tilbyr i alle fall en slik telefon, og den er visst en stor suksess. Jeg tror de bl.a. selger den i Sverige.

Sony Ericsson har vel aldri sagt at etterfølgeren til P910 skal hete P1000 - det er vel en del av hypen, er det ikke? Nå skal ikke jeg sette ut enda flere rykter om akkurat den boksen, men det høres i alle fall ut som at den kommer med UMTS/3G, WLAN og sannsynligvis GPS. Og en stor touch-screen, selvsagt. :)

Nei, nok nerding.

Originally posted by BU662
Jeg stikker med min Nokia 6100.

Er personlig ingen stor fan av SMS, MMS og alle disse extra's som bare nytter nettleverandörer...

Er jeg den eneste som bare benytter sin mobil til telefoni????:skep

NEI og KGL har kanskje fått igjen simkortet sitt nå??? Han har ikke hatt telefon den siste måneden. Telenor Mobil har lang leveringstid på simkort....

Jeg venter bare på en mobiltelefon som kan gjøre jobben min, jeg... Jeg liker ikke at man skal være tilgjenglig for jobben overalt. Det er greit med avknapp også

Gud veit hva den heter.. men den var stor iallfall og tastaturet var skjøvet inn under telefonen :)

9090 heter den. Skal visstnok være bra saker, men jeg er fremdeles ikke komfortabel med Windows Mobile. Men som sagt, vanesak.

GFL: Batterikapasitet a'la gamle Nokia 6310i skal du ikke forvente i noen telefon i nærmeste fremtid. Telefonene får mer funksjonalitet og samtidig blir de mindre og mindre. Ergo blir battericellene fysisk mindre og får samtidig mer å gjøre - teknologien utvikler seg ikke fort nok til å henge med telefonene rett og slett.

BU622 & KOG: Den tiden hvor jeg brukte telefonen kun til å ringe (og noen SMS) er så avgjort forbi. Nå er den avtalebok, kontaktregister og ikke minst epostleser når jeg ikke er på kontoret. I tillegg til å være et verktøy til en haug andre operasjoner. MEN: Alle mine telefoner har hatt, har og vil ha av-knapp! ;)

Men CK! P910 har også video...noe som er et must for hjememværende pappaer...;)

Slenger meg på og anbefaler K750i til CK også, den gir helt greie bilder.
http://daatt.net/Bilder/Fly/Jarlsberg-Stevne/DSC00003.JPG Dette er orginalt, tatt på høyeste kvalitet og uredigert, ikke noe super resultalt, men til å være en mobil er jeg meget imponert.
Synkronisering med outlook er også en kul funksjon.

Følger også med et fly-spill :)
Har vel lite for seg å nevne en bra mp3 spiller? Radioen er ikke så bra synes jeg, jeg hadde en dårlig erfaring med ganske dårlig signal når jeg syklet hjem fra jobb i dag.

Back