OT: I dag har jeg prøvesittet Alfa159 Sportwagon

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date
Re: OT: I dag har jeg prøvesittet Alfa159 Sportwagon

Vinduene og interiøret...

Attachments

• Vinduer.jpg
    Vinduer.jpg
    72.2 KB · Views: 6

Fin bil!

Selv min gamle Alfa-hater av en onkel må nok innrømme at det har vært LITT fremgang siden han hadde Alfa Sud på 70-tallet! :cool:

119_3.jpg

Originally posted by dc-8-63

Bilder:

Bil med kondom på! Ja, man skal passe seg for kjønnsykdommer i disse tider, men bilen???

Il Divo? Pføy! Da kan du jo se musikkvideoene demses uten lyd på da, EB! Men du finner sikker andre filmer som avslører litt mer da, du din guttegærne guttegutt:colgate:

BF;)

Grattis med ny doning,EB!
Venter nok et par år før jeg kjøper min SW.
Kjørte forresten omkapp med den nye GTV'en fra Aosta til Torino 20/7.Det var publikumsvisning i forkant av offisiell lansering 20 og 21/7.Man fikk låne bil og prøvekjøre til og med.Jeg måtte vente i 6 timer på min "tur",og da valgte jeg Riviera Ponente i stedet.Den hadde sort presenningstak og ikke metall.Litt skuff akkurat det.:rolleyes:

Morro med ny bil! Svart er jo den hotteste fargen på nybiler for tiden.
Hvit er en fin farge dersom bilen er ren og blankpolert, med litt voksne felger og helst noe anseelig under panseret. Har selv mest sansen for hvit perlemor.
Det finnes ikke noe mer kjedelig enn en matt, hvit og helt ordinær kjerre som det selges dusinet av i uka...

Gratulerer med ny bil (som må vaskes hele tiden ;) )

Tenk, en sånn lang posterekke bare pga en italiensk bil som har fått nye eiere!

Hva har det med fly å gjøre? På tide å stenge tråden?

BF:white

Originally posted by Bizflyer

Hva har det med fly å gjøre? På tide å stenge tråden?

BF:white

Don't like it, don't read it :old

Hjem fra fjellet i dag...og bilen var grå!!! Men nå er den igjen nyvasket og fin utenfor huset... Har vel vasket den 3 ganger siden vi fikk den onsdag...:D

Grattis EB, denne var skikkelig lekker! Hvilken motor er det som sitter i den? :devot: :up:

Originally posted by OMW
Gleden er gjensidig for å si det på den måten, hentet min på fredag. Hadde aldri trodd noen skulle klare å omvende meg, men det ble altså ny DKW :colgate:

Gratulerer du også - ganske fresk sak dette. Her til lands er beklageligvis GTI altfor dyr, men VW har kommet med en god trøst: GT. Denne har 1.4 liters motor med både turbo og kompressor og gir 170 hk - til under 300'. Jeg hadde aldri trodd jeg skulle mene dette, men her har VW gjort seg selv attraktive i mine øyne...!

,1,9 JTDm med 150 HK`s diesel... Forbikjøringer ble jo en lek i Østerdalen...

Originally posted by EB
1,9 JTDm med 150 HK`s diesel... Forbikjøringer ble jo en lek i Østerdalen...

Hehe, jeg som synes forbikjøringer ble en lek med 110 hk diesel...^_^ Har kjørt 120 hk versjonen av den motoren (dvs. 8V topp) i en Opel Vectra, og den gjorde en meget bra figur der!

Forbruket da EB?

DET synes jeg er spennende å lese nå med disse nye dieselmotorene...

Langkjøring?
Bykjøring/Blandakjøring?

:question:

Er ikke helt sikker ennå... Men vi nærmet oss 0,5 på leiebilen i sommer... i tillegg er jo diesel nå nesten 2 korner billigere pr liter...:D

ENGM RAMP: Det er alltid like hyggelig å kjøre dieselbil når man må innom bensinstasjonen, særlig når man ser på vedkomne på nabopumpen river seg i håret over 12,45 for literen og altfor mye av de dyre dråpene som skal på tanken (som snart nærmer seg literprisen for årgangsvin selv om det ikke smaker halvparten så godt...! :-p

Min personlige rekord på langtur er 0.37, med halve turen økonomikjøring og siste halvdel litt fortere pga. at jeg måtte rekke VM-finalen i fotball...:YES

0, 37 ???

I Volvo'en det eller?

Og ja, er morro å fylla diesel...Men, det nye dieseldyret mitt (Patrol'en) har 95 liters tank :cool: og bruker LITT mere enn 0,37 ja....Har akkurat satt på nye dekk, og skal nok klare å komme meg under literen ja...

Men morro er'e lell med diesel....Var i forrige uke tur/retur KSU med stor bilhenger og bil oppå den igjen, og måtte ta meg selv flere ganger i nakken så jeg ikke glemte at jeg hadde noe hengende bakpå...

:p

Originally posted by ENGM RAMP

0, 37 ???

I Volvo'en det eller?

Yep, V50 1,6D. Synes det er et respektabelt tall mtp. bilens størrelse og vekt, og er for tiden en stolt eier. :lol:

At Patrolen drar suppe er jo ikke rart, det er en svær og tung doning, og med når 6 sylindre på tilsammen 3 liter skal drives så krever det litt ekstra av de dyre dråpene. Jeg husker selv min onkels 1988 Mitsubishi Pajero TD med 99 hester når den skulle trekke henger. Tør nesten ikke tenke på de kjempekreftene Patrolen har i samme setting...

Når blir det biltreff????

Hehe nesten rett dette Trety....

Gamla mi (Altså den GAMLE Patrol'en) har 3.3 TD motor, 6 sylindre og 110 gamper..
Den yngre..hmm Hoppa ? ;) har 2.8 TD, 6 sylindre den og og 115 gamper...

Den eldste er det faktisk mere futt i, men mye mere lastebilfølelse....Den yngre er dog LANGT mere komfortabel på lengre turer og mye penere sekser-lyd er det i den og...

Men at den er sterk? :) Å ja da :)

Fyllte forresten diesel på Liertoppen forleden, til latterlige 9, 20 kr/ltr....DET er lenge siden det...

Og biltreff? Count me in EB ;)

:colgate:

Back