OT: I dag har jeg prøvesittet Alfa159 Sportwagon

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date
Replying to Topic 'OT: I dag har jeg prøvesittet Alfa159 Sportwagon'

Tja...det strides vel de lærde om... Min nye bil har mye til felles med de nyeste SAAB 9-3 SportCombi når det gjelder det som ikke synes... På "overflaten" er Alfa i en helt egen divisjon...pluss sjefen for 159 har jo en fortid hos BMW og Rolls Royce - en historie man vel kan være bekjent av!

Nye Alfaer er bra nok når det komemr til kvalitet og driftsikkerhet....problemet til Alfa er vekten og at de er FWD. En Alfa Romoe er ofte 100-200 kg tyngre enn tilsvarende BMWer

Passer godt med sjåføren... jeg er nok også en del tyngre enn gjennomsnitts homoen...;)

Nok en gang, gratulerer med markedets kanskje lekreste bil uansett prisklasse! :up:

DY Tech: Den mekaniske kvaliteten er ikke "elendig", men kanskje ikke helt i Toyotaklasse heller. Men er det egentlig nødvendig, strengt tatt? De færreste biler rekker å gå så langt at motor og girkasse blir slitt ned. Og kvaliteten på bilene fra Fiatkonsernet (som Alfa Romeo er en del av) har blitt ganske bra de siste 10 årene.
156 var den siste med litt varierende kvalitet på de første årsmodellene (-98-99), men utover noen syncringer på girkassa var det for det meste elektriske og ikke mekaniske svikter. Og de færreste særlig alvorlige.

Idag fick jag provköra denna, en Range Rover Sport Supercharged =P
2006-Land-Rover-Range-Rover-Sport-FA-1024x768.jpg

Bilen "vår" glapp rett etter at vi skrev kontrakt - men det betyr at vi i morgen bestiller spesialbestilt og fabrikkny bil. Blir noen endringer på utstyrsfronten og på fargekombinasjonen... Men i løpet av juli bør vi ha den på norske veier...:nor Kunne nesten tenkt meg å hente den selv i Torino...

Grattis med ny bil da EB....

Torino - Oslo i en slik en?

Bare en liten svipptur det da ;) Så du forresten testen av dieseldyr-utgaven av 159'en på dinside.no tidligere i uka?

:up:

Ja...jeg så testen - men det var den litt svakere 120 hk varianten. Her blir det 150 hk undr panseret. Pluss det blir det nye "Blue&Me" systemet fra Alfa og Microsoft som kun vil finnes i 159, Brera og den nye Spider`n...

"Blue & Me" ??

Hmm, forklar er De snill min herre :) Er dette noe fiffig Bluetooth-baserte greier eller?

;)

Grattis med ny bil,EB,men bilen bygges vel i Arese utenfor Milano? Eller tar jeg feil?
Driftsikkerheten på Alfa 147 og 156 har vært aldeles utmerket de årene de har vært på markedet.Min 156 har kun hatt ett eneste problem,og det var en lambdasonde som måtte byttes.Bilen er 3 år gammel og går som en klokke.Blir erstattet av en 159 SW 3,2 Q4 når den tid kommer!:up:

Originally posted by ENGM RAMP
"Blue & Me" ??

Hmm, forklar er De snill min herre :) Er dette noe fiffig Bluetooth-baserte greier eller?

;)

Alfa 159 Sportwagon er revolusjonerende når det gjelder kommunikasjon og underholdning inne i bilen. Takket være Blue&Me, et avansert hands-free system med stemmegjenkjenning – produsert i samarbeid med Microsoft – kan du ringe og lytte til musikk enkelt og sikkert, fordi du ikke lengre trenger å ta hendene bort fra rattet. Ved å bruke Bluetooth teknologi, kan du kommunisere med omverdenen ved å bruke mobiltelefon eller håndholdt enhet, selv når den ligger i bagen din. Systemet som er integrert i bilen, aktiveres ved å bruke rattbetjeningene, mens du kan ”bla” gjennom adresseboken på skjermen på dashbordet. Høyttalerne i bilen forsterker da stemmen til personen du snakker med. Alt du trenger å gjøre er å registrere mobiltelefonnummeret ditt første gangen du bruker systemet, og det vil automatisk ”gjenkjennes” av systemet hver gang du er i bilen, og vil oppdatere telefonboken automatisk. Takket være en avansert stemmegjenkjenningsprosess, trenger ikke systemet noen lærefase for stemmen.

Som produktansvarlig i Norges største hodesettimportør liker jeg ikke slike løsninger, men den virker jo veldig smart og har helt klart livets rett (litt avhengig av hva det koster). :)

NOK 3.600 koster Blue&Me...

Nå er jeg litt skeptisk til å få noe som helst fra Microsoft inn i en bil......

Vi italiofile er ikke skeptikere - bare livsnytere...;)

Originally posted by A320

Er dette et flyforum eller et bilforum?Er det sånn at man poste hva som helst bare man setter OT foran.For meg er det totalt uintressant om forumets medlemmer prøvesitter en bil.Er det bare jeg som mener dette eller det flere som er enige.Og jeg vet også men ikke behøver og lese det som står med OT foran.
Dette er det jeg tenkte å si selv. Hva har bilprat å gjøre her ?? :jumpin

Detta är en diskussion som vi har haft uppe "tusentals" gånger och jag ser ingen anledning att kommentera det mer annat än att det är medlemmarna som gör forumet och därför har vi valt att sätta ribban högt och låta er ha "OT" trådarna. Vill ni inte lässa dessa så låt bli helt enkelt.

Originally posted by Someone
Nå er jeg litt skeptisk til å få noe som helst fra Microsoft inn i en bil......

Jeg er i prinsippet enig med deg, men side EB er vant med italienske biler helt tilbake fra 80-tallet kan neppe Microsoft være avskrekkende. :cool2

Kunne bare storebror legge inn et bilde her av Alfa`n de kjører i Italia...:devot:

Da har FBU4EVER og jeg tilbragt en ettermiddag/kveld med italiensk vin, mat og bilkjøp... Kan man bedre ha det...:spin:

Originally posted by EB

Da har FBU4EVER og jeg tilbragt en ettermiddag/kveld med italiensk vin, mat og bilkjøp... Kan man bedre ha det...:spin:

Nei! Overhodet ikke! AR159 blir bare penere og penere jo mer man ser på den.Og det til tross for at den bygges i de gamle Alfasud-lokalene i Napoli!:wow:

Back