• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

OT: Første land ut....

• Thread starter Thread starter DY
  • Start date Start date
Replying to Topic 'OT: Første land ut....'

Ikke uenig...men mange av dagens brukere ville ikke vært blant oss i 2010. Viser man sunn fornuft så ser man forskjell på Tranen og et eller annet hipt sted i Bogstadveien/Hegdehaugsveien...

Men nå har vel "sunn fornuft" aldri vært forvaltningens sterkeste side!:p

EDIT: Hva ville forresten en god definisjon på en "brun bule" være? Gjennomsnittsalder på klientellet på 60+? Nedre aldersgrense 50 år? Synes jeg ser for meg noen morsomme scener i døra:D

Og bare for å ha sagt det, jeg skjønner jo at det ikke er lett å slutte når man er langt oppi åra (har venner i 20 årene som sliter med akkurat DET) , det er heller ikke denne gruppen av røykere som plager meg, og folk må gjerme røyke uansett alder så lenge de viser hensyn. Det som gjør meg så eitrende forbanna er at det er JEG (og andre ikke-røykere) som er en "jævla egoist(er)" fordi andre ikke får lov til å røyke hvor og når de vil. Hvemer det som er de største egositene spør nå jeg. Og for all del, jeg skal ikke skjære alle røykere over en kam heller, kjenner mange som er positive til røykeloven, og ser den som en mulighet til å slutte. Det var dette med halvfulle eller halvtomme glass, da!

...for aa komme med et innspill i fra siste stasjon for alltfor mange roeykere, og det fra en "forretningsidee" om aa sette oss selv ut av business.....er problemene ved roeyking sterkt sterkt undervurdert......her er det ingen tvil om at kostnadene (baade i penger og psykisk) paa samfunnet er langt langt stoerre ved roeyking enn ved bruk av narkotika.....og vi har paa ingen maate kontroll med narkotika misbruk her borte....og antallet roeykere pr 100.000 innbyggere er antagelig lavere her enn i Norge....broren til en av mine barndomsvenner var narkoman, jeg saa selv hva slags innvikning hans misbruk hadde paa familien.....men inntil du har hatt omsorg for en kreftpasient paa det siste er det vanskelig aa ha et fullt perspektiv.....i nabostaten Oregon tilbys faktisk Mariuhana til kreftpasienter paa siste.....naar morfin ikke lengre strekker til....min niese sluttet sporenstreks aa roeyke etter at hun saa faren til bestevenninden hennes paa de siste dagene foer kreften vant....jeg haaper inderlig at ingen av dere som tviler, noengang opplever hva vi ser til daglig....og dere alltid vil kunne leve i troen at jeg overdrev.....

Nok et saklig og godt innlegg fra Bellingham!:)

Well spoken DC8-63. Har rökt 2 ciggaretter i hela mitt liv och fler blir det inte. Däremot är all den passiva rökningen man blir utsatt för ett rent h-vette då speciellt dom i restaurangsektorn.

Originally posted by EB

Det er ikke mennesker på vår alder jeg snakker om.

Men det gjorde jeg, (eller rettere sagt om røykere generellt), ikke om "forvirrede eldre på sagene", men jeg ser jo at plasseringen av kommentaren i samme innlegg som svaret til Concorde var en smule uheldig.:)

Back