• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

OT: Et bilde fra i dag

LCH78

www.lch78.net
Medlem
156834.jpg

Er en luftskipsmast ja :) Nobile brukte den i sin tid samt Amundsen da han sku leite etter Nobile (trur det var slik).

Historien om Nobile
I år 2003 var det 75 år siden den dyktige konstruktøren og føreren av luftskip Umberto Nobile landet med luftskipet «Italia» ved luftskips-masta på Vadsøya. Nobile var underveis på sin Nordpol-ekspedisjon. Målet var å plante det italienske flagget og pavens banner på Nordpolen og så utforske området mellom Grønland og Novaja Zemlja.

Hentet fra: http://www.nobilehotell.no/norsk/omoss_historien.htm

og da har dette bildet vært på trykk i Finnmarken (lokal avisa her opp) på både første og siste sida :)

Originally posted by tosfreight
er det ikke en måne da?

Isåfall er jeg VELDIG blind. likner nå stygt på sola spør du meg, men jeg kan jo sammenlikne imårra..når den står opp that is..

Cheers :D

Vadsø har vel så vidt fått sola tilbake etter mørketida, så jeg syntes den var litt vel høyt oppe....? men vi får vel vente på dommen fra fotografen da.... :)

er nok sola som vises der ja :) Den kommer jo egentlig tilbake til Vadsø den 18/01 men siden ingen har sett den før 22/01 så kommer den jo litt oppå himmelen :) samt at linsa jeg brukte var en 100-400mm og zoomen stod på 400mm da jeg tok bildet på fastlandet :)

Back