OT: ekstern harddisk

• Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date

CK

ScanFlyer Mile High Club
Noen som har noen erfaringer med ekstern harddisk? Min harddisk begynner å bli full (særlig er det itunes som spiser plass og jeg har jo over 50GB igjen på iPoden min....), så nå har jeg sett på en ekstern harddisk. Ser at Lefdal har en 160GB sak fraFreecom til rett under tusenlappen. Noen som har noen erfaringer?

Replying to Topic 'OT: ekstern harddisk'

Som med alt annet slik, kjøp to. Stol aldri på en sli kdisk for noe viktig alene, da løse ting ofte går i gulvet. :)

-A

min lillebror har klart å miste TO i gulvet - så jeg satser på tape!

Tape? Mener du en sånn? ;)

Magnetic_Tape_Control_and_Transports.gif

hehe - - da må jeg nok kjøpe større leilighet - morklumpen! Nei, det blir heller noe fra 3M tenker jeg....

For "rett under tusenlappen" får du jo Maxtor Personal Storage 3200 300GB USB2.0 på Komplett.no

Se her

:thumbup

Etter å sjekket anbefalinger satset jeg på Seagate, de er litt dyrere. Har kjøpt to stk nå, lot være å kjøpe Maxtor ettersom de har et lite rykte på seg til å havarere. Den siste seagaten fikk jeg levert på jobben, jeg pakket den ut og satte den på gulvet. 5 min senere kom kollegaen min inn og harddisken fløy 2 meter før den brått stoppet i en hylle. Men, den surrer og går som ingenting har skjedd.

Jeg har dårlig erfaring med løse/mobile disker. Men de fleste overlever hvis du sørger for at den får stå i fred når den jobber.

Maxtor er stort sett like OK som Seagate på PATA/SATA-disker, og det er faktisk Maxtor aom er OEM-levrandør for både IBM og HP sine store diskløsninger, så kvaliteten er nok korrekt, bare man går for de korrekte produktene. Som i alle andre marked, og definitivt som i flyverdenen, man får hva man betaler for. Men Seagate er jevnt over dundrende bra disker, spesielt Barracuda-seriene.

Når det gjelder USB-disker er det best til ting man regner som tapt, dypisk backup, lagring av ting man ikke trenger så ofte, og siden de plugges inn og ut og flyttes er de definitivt mer utsatt for korrupsjon og tap av data enn en disk i en maskin.

Gjør som meg, handle deg to slike. ;)

-A

Ser du satser på en bra leverandør ph-ndr - har man problemer er det bare å ta en prat med Leon "Løven" så løses de i løpet sekunder.

Jeg har satset på Western Digital-disker, og da denne typen. Disse blir benyttet både på arbeidsplassen for bruk ved setup av nye PCer og reinstallasjon/oppgraderinger av brukte PCer.

På hjemmekontoret har jeg to av samme type for backup av bilder, video og musikk - og med dual USB2/Firewire så er de noen riktige racere. De to neste diskene blir trolig slike.

Jeg har en 80gb Western Digital som sitter paa en trygg plass bak skrivebordet mitt.

takk for hjelpen, gutta - det ble en Western fra Komplett

Back