Oslo - Orlando 25.02.2012 - 11.03.2012

Il-86

ScanFlyer Blue
Er det noen som kan hjelpe til med en rimelig og grei måte å gjennomføre denne turen? Søker på forskjellige steder, prisene varierer og blir generelt forvirra:). Greit å slippe å bytte mellom f.eks. Heathrow og Gatwick osv. Noen som tar utfordringen?
 
La inn på websiden deres, men får bare dette:
Vi finner ingen anbefalinger for datoen/klokkeslettet du har angitt. Velg andre datoer nedenfor for å se alternative flyavganger. (7126 [-1])
 
Er datoene absolutte, eller kan det gå med -+ noen dager? Er det øsnkelig med færrest mulige mellomlandinger?
 
Last edited:
Er datoene absolutte, eller kan det gå med -+ noen dager? Er det øsnkelig med færrest mulige mellomlandinger?

Datoene er absolutte. Cruiseskipet reiser 26. februar og vi må hjem innen 12. mars. Noen mellomlandinger kan gå. Det jeg ønsker å unngå er å måtte flytte mellom flyplasser, sjekke inn på nytt og slikt.
 
Som en flittig bruker av KLM og Skyteam søkte jeg hos dem.
Da kom jeg på 5148kr per pers.

Reiseruten blir som følger:

Til USA:
09:50 Oslo
12:00 Amsterdam
KL1142

15:10 Amsterdam
17:30 Minneapolis
KL6065

19:10 Minneapolis
23:22 Orlando
KL9416

Fra USA:
20:30 Orlando
22:04 Atlanta
KL7077

23:50 Atlanta
13:15+1 Amsterdam
KL0622

14:20 Amsterdam
16:10 Oslo
KL1147

Problemet her er at når du ankommer MSP må du igjennom immigration + toll og sjekke inn på ny. Fordelen er at MSP de gangene jeg har vært her har en effektiv immigration med lite kø.
 
Last edited:
Er datoene absolutte, eller kan det gå med -+ noen dager? Er det øsnkelig med færrest mulige mellomlandinger?

Som en flittig bruker av KLM og Skyteam søkte jeg hos dem.
Da kom jeg på 5148kr per pers.

Reiseruten blir som følger:

Til USA:
09:50 Oslo
12:00 Amsterdam
KL1142

15:10 Amsterdam
17:30 Minneapolis
KL6065

19:10 Minneapolis
23:22 Orlando
KL9416

Fra USA:
20:30 Orlando
22:04 Atlanta
KL7077

23:50 Atlanta
13:15+1 Amsterdam
KL0622

14:20 Amsterdam
16:10 Oslo
KL1147

Problemet her er at når du ankommer MSP må du igjennom immigration + toll og sjekke inn på ny. Fordelen er at MSP de gangene jeg har vært her har en effektiv immigration med lite kø.

Ser at det er 1h40m i Minneapolis. Blir det stress og bytting av terminaler osv osv eller går det helt fint? Bagasjen leveres vel i Oslo og hentes i Orlando?
 
LH skal ha 6988. Mellomlanding i FRA på vei til MCO, og mellomlanding i FRA og MUC på vei tilbake. En del dyrere, men du slipper mellomlanding i USA på vei til.
 
Bagasjen leveres vel i Oslo og hentes i Orlando?

Nei. Ved ankomst USA, må du alltid ta ut bagasjen på første flyplass du lander på, og ta denne gjennom tollen der, og levere den inn igjen. Fordelen er at det som regel er egne bånd rett etter tollen, så du slipper å stå i "vanlig" innsjekkingskø.

Men generelt ville jeg kanskje anbefalt en flight direkte til Orlando fra Europa, for å unngå dette.

Selskaper som flyr direkte fra Europa til Orlando er AF og LH. BA flyr også, men da må du enten bytte flyplass i London, eller fdly separat med DY fra OSL til LGW - som betyr ny innsjekking, og annen risiko som separate bookinger kan medføre.

Det enkleste i dette tilfellet, ville nok vært AF eller LH.
 
Nei. Ved ankomst USA, må du alltid ta ut bagasjen på første flyplass du lander på, og ta denne gjennom tollen der, og levere den inn igjen. Fordelen er at det som regel er egne bånd rett etter tollen, så du slipper å stå i "vanlig" innsjekkingskø.

Men generelt ville jeg kanskje anbefalt en flight direkte til Orlando fra Europa, for å unngå dette.

Selskaper som flyr direkte fra Europa til Orlando er AF og LH. BA flyr også, men da må du enten bytte flyplass i London, eller fdly separat med DY fra OSL til LGW - som betyr ny innsjekking, og annen risiko som separate bookinger kan medføre.

Det enkleste i dette tilfellet, ville nok vært AF eller LH.

Dvs. f.eks. dra fredag til LHR, så LGW lørdag til MCO, da blir det egentlig enkleste ruta, dvs om man ønsker å unngå AF (773 - veldig trang...) og LH ser ikke så himla billig ut.
 
Nå blir det mange spørsmål. Går Icelandair kun et begrenset antall dager i uken? Får ikke til Oslo-Reykjavik-Orlando på angitte dager.
 
De flyr tirsdager, onsdager og fredager til Ohlando!

Edit: Skal til Florida i nesten samme tidsrom som deg, men reiser nok litt tidligere, og hjemover er par dager før, og fra KRS til MCO, med retur fra RSW til KRS får jeg priser på ca 6000-6500,- så er nok det det ligger på i den perioden.
 
Last edited:
Tips:

Ta fly fra Europa til Miami, og lei bil å kjør til Orlando. Fine veier, og du klarer det på grei tid. Det er dessuten billig å leie bil i USA.


LH,AF,BA,AB,Tap, og sikkert noen andre selskaper kjører over til Miami. Jeg reiser to ganger i måneden til Florida og anbefaler KLM/Air France ;-)


Bare et tips :-)
 
Du kan ta DY sitt morgen fly til LGW fra OSL lørdag 25 feb, så tar du Virgin direkte videre kl 13.
På returen reiser du fra MCO kl 19.10 den 11 mars og lander kl 07.35 den 12 mars og derfra ta DY sitt fly til OSL som går kl 14.15, eller om du er litt vågal ta 09.10 flighten til DY. Totalprisen blir 5100 kr med den vågale returen og 5300 med den litt mer romslige returen. Uansett, du har kun et stopp på veien og prisen er veldig brukbar.

På returen får du også reist med virgins A330 som jeg også vil tro er hakket bedre enn deres 747, selvom disse også er relativt greie å dra over dammen med.
Jeg gjorde akkurat samme miksen av DY og Virgin ifjor når jeg skulle til Las Vegas og det fungerte som en drøm :)
Jeg ville hvertfall gjort det på denne måten om pris og antall stopp er viktig.
 
Last edited:
Jeg ville valgt SAS og United/Continental via New York EWR. Veldig greit å starte med å komme seg over dammen med SAS/Continental, for å så bytte til Continental/United der.
Ikke minst er det veldig behagelig å fly direkte til Gardermoen hjem fra New York, men hvis man velger KLM/Air France/Lufthansa må man via AMS/FRA/CDG og det er slitsomt med en europeisk storflyplass på slutten av en reise.
 
Du kan ta DY sitt morgen fly til LGW fra OSL lørdag 25 feb, så tar du Virgin direkte videre kl 13.

Jeg har faktisk booket den samme reiseruta en måned senere, bare at jeg tok ikke sjansen på å reise fra Gardermoen samme dag og har lagt inn en overnatting på Gatwick. Det blir kun en stopp på veien, men ulempen er at man må sjekke inn på nytt på Gatwick, samt at connection ikke er garantert. Men en god reiseforsikring bør kunne dekke mesteparten av den økonomiske risikoen.
 
Jeg ville valgt SAS og United/Continental via New York EWR. Veldig greit å starte med å komme seg over dammen med SAS/Continental, for å så bytte til Continental/United der.
Ikke minst er det veldig behagelig å fly direkte til Gardermoen hjem fra New York, men hvis man velger KLM/Air France/Lufthansa må man via AMS/FRA/CDG og det er slitsomt med en europeisk storflyplass på slutten av en reise.

Støtter denne - jeg reiser tidlig mars, og flyr som regel OSL-EWR-MCO. Funker meget greit, selv om det nok bør nevnes at jeg et par ganger sent i februar har opplevd uvær i New York-området, som har skapt noe forsinkelser på EWR. CO/UA har imidlertid såpass mange fly mellom EWR og MCO at det aldri har vært noe problem.

Helt enig i at EWR direkte til OSL på hjemturen er MEGET behagelig. Da har du som Star Flyer sier den lange flyturen helt på slutten av ferien, og når du lander er du hjemme - i stedet for å måtte vente en stund og ta enda en par timers flytur for å komme deg hjem.

Betalte for øvrig ca 4.600 per person for OSL-MCO t/r med Continental tidlig i mars da jeg bestilte billetter for et par uker siden.
 
Hvis det er låste datoer og komfort er viktig så vil jeg anbefale å gjøre slik vi gjorde i sommer. Vi booket via Widerøe og de satt opp en fin rute ned via Europa og så tok vi SAS fra EWR hjem. (I vårt tilfelle Swiss da det var MIA - men i dette tilfelle LH ned til MCO og SAS eller CO hjem)

Jeg er en av de som er lite tilhenger av EWR til USA. Jeg synes det er direkte klønete med bagasjen osv.
 
En annen ting man skal ta med seg i betraktningen, er ting som strømtilgang og entertainment - f.eks LH har vel kun overhead-skjermer og null strøm (?), mens CO har skjerm i stolryggen foran med filmer, serier, spill osv samt 2x strømstikk per 3 seter. Egen skjerm og strøm er i hvert fall verdt noen kroner for meg når jeg har vurdert ulike selskap/ruter opp mot hverandre.

Når det gjelder bagasje ut/inn ved første stopp i USA, er jeg blant dem som ikke synes det er noe stress. Du plukker opp kofferten ved karusellen, drar den gjennom tollen og leverer den rett etterpå - dvs ingen ny innsjekkingskø e.l, kofferten er merket helt frem til endestoppen så du bare dropper den av ved et eget bånd.
 
Last edited:
Back
Top