Er datoene absolutte, eller kan det gå med -+ noen dager? Er det øsnkelig med færrest mulige mellomlandinger?
Er datoene absolutte, eller kan det gå med -+ noen dager? Er det øsnkelig med færrest mulige mellomlandinger?
Som en flittig bruker av KLM og Skyteam søkte jeg hos dem.
Da kom jeg på 5148kr per pers.
Reiseruten blir som følger:
Til USA:
09:50 Oslo
12:00 Amsterdam
KL1142
15:10 Amsterdam
17:30 Minneapolis
KL6065
19:10 Minneapolis
23:22 Orlando
KL9416
Fra USA:
20:30 Orlando
22:04 Atlanta
KL7077
23:50 Atlanta
13:15+1 Amsterdam
KL0622
14:20 Amsterdam
16:10 Oslo
KL1147
Problemet her er at når du ankommer MSP må du igjennom immigration + toll og sjekke inn på ny. Fordelen er at MSP de gangene jeg har vært her har en effektiv immigration med lite kø.
Bagasjen leveres vel i Oslo og hentes i Orlando?
Nei. Ved ankomst USA, må du alltid ta ut bagasjen på første flyplass du lander på, og ta denne gjennom tollen der, og levere den inn igjen. Fordelen er at det som regel er egne bånd rett etter tollen, så du slipper å stå i "vanlig" innsjekkingskø.
Men generelt ville jeg kanskje anbefalt en flight direkte til Orlando fra Europa, for å unngå dette.
Selskaper som flyr direkte fra Europa til Orlando er AF og LH. BA flyr også, men da må du enten bytte flyplass i London, eller fdly separat med DY fra OSL til LGW - som betyr ny innsjekking, og annen risiko som separate bookinger kan medføre.
Det enkleste i dette tilfellet, ville nok vært AF eller LH.
Du kan ta DY sitt morgen fly til LGW fra OSL lørdag 25 feb, så tar du Virgin direkte videre kl 13.
Jeg ville valgt SAS og United/Continental via New York EWR. Veldig greit å starte med å komme seg over dammen med SAS/Continental, for å så bytte til Continental/United der.
Ikke minst er det veldig behagelig å fly direkte til Gardermoen hjem fra New York, men hvis man velger KLM/Air France/Lufthansa må man via AMS/FRA/CDG og det er slitsomt med en europeisk storflyplass på slutten av en reise.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.