Replying to Topic 'Oslo-New York'
Heisann, bare en liten oppsummering:
Thomas Ja, det hadde nok vært fint med en B777 til OSL, men markedet er nok ikke der enda og de trenges sårt på andre marked. Vi får de to (2) neste B777'ene i første delen av 2007 og de kan ikke komme fort nok. B757'en har blitt en internasjonal arbeidshest til sekundærmarkedene i Europa, og der passer den fint inn. Det er derfor vi skal bruke en del $$$ på å oppgradere interiør og underholdningssytemer.
amatør Jeg skal sende en e-mail til marketing og foreslå at de legger mere vekt på reklamering i Norge. Som nevnt var vintertrafikken 2006/2007 langt over det man hadde beregnet, men det kan jo fortsatt være et marked man ikke har utnyttet fullt...?
EB Ja, det var snakk om B767 som en backup, men OSL er primært et B757 marked i dag. Vet ikke hva som skal erstatte B757'en med tiden, men jeg ville ikke se bort fra en B787...
Farmer Jeg regner med at WIFI er det samme som individuell video system, slik vi allerede har på B767/B777...? Disse flyene er i ferd med å få oppgradert digitalt AVOD (Audio Video On Demand), slik som B757 BusinessFirst. Vi studerer nå hva som er involvert i å legge inn individuelle skjermer i Economy klassen på B757'en. Har ingen timeplan, men jeg regner at det vil starte i løpet av dette året, siden setene skal skiftes ut også.
Og til sist så stiller jeg meg på siden med MOW og Dag Viking. Er du en person blant 150 eller en person blant 250 er det stort sett det samme, og min "personelig" plass er viktigst. Mange vil mene at to midganger gir deg mere bevegelsesrom, og jeg kan tildels være enig, men mellom 7 til 8 timer er sittekomfort, service og underholdning, i den rekkefølgen, viktigst for meg... :up:
Og til sist... Dag... ja BusinessFirst på B757'en kan føles som en Businessjet...
Dag