Oslo - Murmansk?

Lillingen

ScanFlyer Blue
Norwegian starter rute mellom Oslo og Murmansk i november 2006 hvis ruten blir godkjent av myndighetene, i følge hangar.no

Da kom Murmasnk før Moskva. Ventet på den i høst jeg. Ble også skrevet om den fra hangar tidligere. Hva med Murmansk fra Tromsø?

Originally posted by MartinL

Da kom Murmasnk før Moskva. Ventet på den i høst jeg. Ble også skrevet om den fra hangar tidligere. Hva med Murmansk fra Tromsø?

Jeg trodde at det var snakk om at Murmansk ikke lenger skulle ha tollstasjon, og dermed ikke kunne fungere som internasjonal flyplass. Det er enn så lenge rute med Aeroflot Nord fra Tromsø til Murmansk, men jeg har litt problemer med å se at Murmansk skal kunne være en destinasjon som gir DY mange passasjerer, om nå ikke DY vet noe om Shtokman-utbyggingen som vi ikke vet...

Norewgian har overrasket oss med suksess på mange utenklige ruter tidligere...

Jo, det er riktig, men Russland er ikke akkurat et land man bare slenger seg på flyet på en impulstur. Nå vet jeg ikke hvor enkelt det i beste fall kan være å få visum til Russland, men man trenger i prinsippet en invitasjon samt at passet må sendes til den Russiske ambassaden. Dette tar tid.

Originally posted by TOS

Norewgian har overrasket oss med suksess på mange utenklige ruter tidligere...

Jo, det er riktig, men Russland er ikke akkurat et land man bare slenger seg på flyet på en impulstur. Nå vet jeg ikke hvor enkelt det i beste fall kan være å få visum til Russland, men man trenger i prinsippet en invitasjon samt at passet må sendes til den Russiske ambassaden. Dette tar tid.

Det finnes en rekke reisebyråer som selger ekspress visum. Det tar en dag eller 2. Men det koster ca. 700 bob, så mer enn det en t/r med DY sannsynligvis kommer til Murmansk! :colgate:

Originally posted by Blubird

Hvilken målgruppe er det de sikter seg inn på her?

Har vært i Murmansk flere ganger. En genial gutta på tur destinasjon! Sinnsykt billig brennevin, midnattsol og masse damer :cool:

Norwegian har code share med Pulkovo mellom OSL og LED - hvem blir det til MMK?

hvis Norwegian skulle få konsesjon på MMK, blir det vel i code-share med Aeroflot eller Aeroflot Nord, som flyr fra TOS

Men, jeg finner ikke saken på hangar.no?

Originally posted by Tommy777

Originally posted by Blubird

Hvilken målgruppe er det de sikter seg inn på her?

Har vært i Murmansk flere ganger. En genial gutta på tur destinasjon! Sinnsykt billig brennevin, midnattsol og masse damer :cool:

Hørtes ikke akkurat ut som det blir særlig kjekt ombord i flyene til Norwegian med slike passasjerer......
Grøss og gru...:cry:

men hvis DY skal starte denne ruta, en rute til AMS og muligens flere så trenger de vel flere fly. Er det noen konkrete planer for nye fly som kommer i nærmeste framtid?
og vil de da ha LN-KKA-F som reg.?

Mener aa ha hoert at det skal bli lettere for Schengen-borgere aa besoeke Russland fra 2008. Kanskje det er her Norwegian posisjonerer seg?

Originally posted by Lillingen

men hvis DY skal starte denne ruta, en rute til AMS og muligens flere så trenger de vel flere fly. Er det noen konkrete planer for nye fly som kommer i nærmeste framtid?
og vil de da ha LN-KKA-F som reg.?

Norwegian får 3 fly til før nyttår, og ruten til Murmansk blir nok fyllt opp med russerhorer som skal til Norge å tjene penger, på lik linje som alle rutene selskapet har til Polen for å henet "arbeidere" på vei til et nytt "marked"..:colgate:

Originally posted by rampen

Norwegian får 3 fly til før nyttår, og ruten til Murmansk blir nok fyllt opp med russerhorer som skal til Norge å tjene penger, på lik linje som alle rutene selskapet har til Polen for å henet "arbeidere" på vei til et nytt "marked"..:colgate:

Uten blant annet polakker m.m. så hadde blant annet den norske byggebransjen nærmest STOPPET opp.....ei heller tror jeg vi hadde fått noen norske til å vaske huset vårt

Originally posted by Someone

Originally posted by rampen

Uten blant annet polakker m.m. så hadde blant annet den norske byggebransjen nærmest STOPPET opp.....ei heller tror jeg vi hadde fått noen norske til å vaske huset vårt

--

Men må også huske på at Polen er et undervurdert turistland. Gdansk kan f.eks. anbefales på det varmeste!

Back