Oslo–København–Vilnius–København–Oslo–København–Os lo–Bergen–Oslo–Bergen–Trondheim–Tro

Re: Oslo–København–Vilnius–København–Oslo–København–Os lo–Bergen–Oslo–Bergen–Trondhei

Flotte rapporter... Godt å se at du også bor på bra steder - Havnekontoret er absolutt et av mine favoritthoteller.

Re: Oslo–København–Vilnius–København–Oslo–København–Os lo–Bergen–Oslo–Bergen–Trondhei

Flott rapport! Takk for den! :)

Kjempeflott rapport! Velskrevet og proft.
Takk for den! :)

Meget flott rapport, gøy å lese.... :)

Fin rapport, takk :)

Man kan ikke annet enn å la seg imponere av en slik rapport :devot:
Takk for at vi fikk være med på tur ! Flott med bilder av natur, beinplass, mat, lounger og flymaskiner - variasjon er stikkordet :)
Ser frem til flere rapporter fra deg.

Flotte rapporter... Godt å se at du også bor på bra steder - Havnekontoret er absolutt et av mine favoritthoteller.

Bodde der for første gang nå i helgen, på poeng. Og jeg må rose nattevakta for eksepsjonell service. Hadde egentlig booket en natt - natt til søndag - men av diverse grunner ankom jeg Bergen klokken to på natta natt til lørdag. Jeg spurte så om det var greit å flytte bookingen til den aktuelle natta, og det var ikke et problem i det hele tatt. Hun beklaget så for at hun ikke hadde noen rom ledige for oppgradering.

Men jeg synes hotellet ble litt for upersonlig og stort til å være ett Collection, dog.

Forresten, takk for en meget god og beskrivende rapport.

Last edited:

Takk for en fin rapport, har kost meg med den og en kald en nå. Jeg takker også for at du linket til min rapport. Jeg så også ditt fly der vi takset forbi, men CRJ-ene rusher ut på rullebanen vettu, så man rekker ikke engang å ta opp kameraet før de har brekksladdet ut på 01L!

Har også lest noen av dine andre rapporter, og må si at du leverer!

Mye flott!

SAS’ Business-servise ble for øvrig introdusert i 2001 og heter SAS Royal Scandinavia og består av porselen fra Royal Copenhagen, bestikk fra Georg Jensen og som allerede nevnt, glass fra Orrefors.

Jeg synes det er bra at SAS viser frem skandinavisk design på denne måten (noe de vel i grunnen har gjort lenge), men når man velger glass fra en svensk produsent og servise fra en dansk, kunne de ikke de valgt bestikk fra en norsk produsent, f.eks. Norstål? (Ja, jeg vet at de er eid av Stelton, men designen er norsk). Evt. valgt et servise fra Figgjo?

For øvrig bra trip report som alltid! ;)

Finnes det noen norske produsenter av plastikk bestikk da?

Takk for en lang og fin rapport. Men fly Air China fra Oslo?

Jeg tenkte med en gang at 12 TR ville bli litt i drøyeste laget akkurat nå, men det ble faktisk så interessant at det ble til å lese alle. Takk for at du tar deg tid til å skrive dette, jeg for min del mener disse rapportene dine er et godt alternativ til en flytur, når man sitter hjemme :p Du er flink til å dra fram faktorer hvert fall jeg suser forbi når jeg er ute og flyr.

Og til slutt lurer jeg bare på om du "trives" med så mange flighter i jobbsammenheng?:)

Tusen takk for en skikkelig gjennomarbeidet rapport! Ingen problemer med å komme gjennom alt her, og jeg må si det er morsomt å lese rapporter fra mer hverdagslige reiser også. Interessant å se hvordan andre opplever slike flyturer man selv tar til stadighet.

Jeg lurer på det samme som Hermann SF over her: Synes du det blir slitsomt, eller gjør flynerden i deg det til spennende arbeidsdager uansett?

Ellers er jeg imponert over business-serveringen på korte Europa-turer, men enig i at SAS er inkonsistente på en del områder...

Tusen takk for en skikkelig gjennomarbeidet rapport! Ingen problemer med å komme gjennom alt her, og jeg må si det er morsomt å lese rapporter fra mer hverdagslige reiser også. Interessant å se hvordan andre opplever slike flyturer man selv tar til stadighet.

Jeg lurer på det samme som Hermann SF over her: Synes du det blir slitsomt, eller gjør flynerden i deg det til spennende arbeidsdager uansett?

Der kom du med en litt bredere versjon av spørsmålet mitt, takk !

Og til slutt lurer jeg bare på om du "trives" med så mange flighter i jobbsammenheng?:)

Jeg kan ikke huske sist jeg var i en situasjon uten en reise på programmet. Det trives jeg med. Men det betyr ikke at jeg liker å ha et så stort antall flyvninger på programmet som jeg hadde i deler av juni. Det blir litt i overkant fordi det går så mye tid til én del av jobben (møter, konferanser og middager), samtidig som jeg får tilsvarende lite tid til den andre delen (gjennomføring av konkrete oppgaver, refleksjon og oppfølging).

Jeg registrerer at en del luftfartsinteresserte legger opp lange reiseruter med flest mulige flyvninger gjennom f.eks. en helg. Det blir for meg litt kjedelig og ikke minst slitsomt. Reisen i seg selv er ikke tilstrekkelig motivasjon for meg - jeg må enten reise i jobb eller reise for å besøke venner, se byer, eller liknende. Så blir det å fly bare prikken over i-en.

Reisemønsteret vil utvikle seg utover høsten, litt uklart i hvilken retning. Jeg har sluttet i den internasjonale organisasjonen jeg arbeidet for, og i den nye jobben blir det stort sett en reise innen Skandinavia i uken, samt Paris og Brüssel en gang i måneden.

Last edited:

Knallflott rapport med flotte bilder!

Men!

Dagens maskin, LN-KFK Hardeknut Viking, startet dagen med morgenflyvningen fra Kristiansand til København og deretter en rundtur til Warszawa før Vilnius stod på programmet.

Jeg kan ikke huske at jeg har logget over 40 timer på PPL med en CRJ-900? (er nok OY-KFK). ;)

Jeg kan ikke huske at jeg har logget over 40 timer på PPL med en CRJ-900? (er nok OY-KFK). ;)

Det var observant! Det var nok OY-KFK, ja!

Back