Oslo-Bergen-Oslo-Stockholm-Helsinki-Göteborg-Oslo
Reiseplan
10. juni 2008: DY608 Oslo (OSL)-Bergen (BGO), Boeing 737-300
10. juni 2008: SK290 Bergen (BGO)-Oslo (OSL), Boeing 737-500
11. juni 2008: DY806 Oslo (OSL)-Stockholm (ARN), McDonnell Douglas MD-82
11. juni 2008: SK1708 Stockholm (ARN)-Helsinki (HEL), Boeing 737-600
15. juni 2008: KF473 Helsinki (HEL)-Göteborg (GOT), Avro RJ85 Avroliner
15. juni 2008: WF337 Göteborg (GOT)-Oslo (OSL), Dash 8-300
Årets førsommertur til Helsinki ble planlagt og bestilt allerede i januar. Billettprisene til Helsinki var allerede da forholdsvis høye – Blue1 skulle ha over 2000 kroner for en tur/retur reise, og Finnair var ikke stort billigere. Derfor la vi opp til en litt mer komplisert reisevei via Sverige hver vei med totalt fire flyselskaper og tilhørende flytyper involvert. Vi sparte tusenlappen per person, og selv om reisen gikk smertefritt, må jeg innrømme at det kanskje var i meste laget med så mye stopp på en så kort strekning. Det snek seg inn en dagstur for møter i Bergen dagen før Helsinki-turen, og siden dette ble min siste pendlerreise til Bergen i denne omgang, tar jeg også med turen til og fra Bergen i denne rapporten. Det ble ikke den helt store SAS EuroBonus-opptjeningen med 150+150+150 opptjente grunnpoeng, samt 200 ekstrapoeng for internettinnsjekk.
Reiseplan
10. juni 2008: DY608 Oslo (OSL)-Bergen (BGO), Boeing 737-300
10. juni 2008: SK290 Bergen (BGO)-Oslo (OSL), Boeing 737-500
11. juni 2008: DY806 Oslo (OSL)-Stockholm (ARN), McDonnell Douglas MD-82
11. juni 2008: SK1708 Stockholm (ARN)-Helsinki (HEL), Boeing 737-600
15. juni 2008: KF473 Helsinki (HEL)-Göteborg (GOT), Avro RJ85 Avroliner
15. juni 2008: WF337 Göteborg (GOT)-Oslo (OSL), Dash 8-300

Årets førsommertur til Helsinki ble planlagt og bestilt allerede i januar. Billettprisene til Helsinki var allerede da forholdsvis høye – Blue1 skulle ha over 2000 kroner for en tur/retur reise, og Finnair var ikke stort billigere. Derfor la vi opp til en litt mer komplisert reisevei via Sverige hver vei med totalt fire flyselskaper og tilhørende flytyper involvert. Vi sparte tusenlappen per person, og selv om reisen gikk smertefritt, må jeg innrømme at det kanskje var i meste laget med så mye stopp på en så kort strekning. Det snek seg inn en dagstur for møter i Bergen dagen før Helsinki-turen, og siden dette ble min siste pendlerreise til Bergen i denne omgang, tar jeg også med turen til og fra Bergen i denne rapporten. Det ble ikke den helt store SAS EuroBonus-opptjeningen med 150+150+150 opptjente grunnpoeng, samt 200 ekstrapoeng for internettinnsjekk.
Last edited: