Oslo-Stockholm-Addis Ababa-Seychellene-Addis Ababa-Stockholm-Oslo

Der kom den, ja - veldig bra rapport! Det er ikke fristende å fly via Stockholm, Cario og Addis Ababa, men når destinasjonen er Seychellene hadde jeg kanskje ikke vært vond å be likevel.

Air Zimbabwe-maskinen fløy forøvrig president Mugabe til en African Union Summit i Etipoia i slutten av januar, så det var sikkert derfor den sto der.

Utmerket rapport :up: Kjedelig å få 737 istedenfor 757/767 begge veier da! Ser fram til bilder fra Paradis

Finfin rapport. Bole ser ut til å ha blitt en mye finere og ryddigere flyplass med den "nye" terminalen, det så temmelig shabby ut der i gamleterminalen frem til 2003.

Kjempefin TR. Det vekket reiselysten!

Den sprayingen av kabinen opplevde jeg også med Brussels Airlines til Entebbe. Ved mellomlanding i Nairobi og før hjemreise til BRU ble kabinen sprayet. Visstnok var dette "according to local regulations". Kan det være desinfiserende, eller for å drepe mygg (hindre smitte)?

Kan det være desinfiserende, eller for å drepe mygg (hindre smitte)?
Opplevde det samme i Jeddah på vei til Seychellene for 25 år siden. Reiste med Air Seychelles A300 (LGW-ZRH-CIA-JED-SEZ, laaang tur..). Vi ble fortalt at også hjulbrønner og understell ble sprayet for å forhindre at malariasmitte ble innført på Seychellene. Myggen der er/var altså ikke smittet.

Ellers bidrar jo definitivt en TR som denne at en ny tur dit frister....

Kjempefin TR. Det vekket reiselysten!

Den sprayingen av kabinen opplevde jeg også med Brussels Airlines til Entebbe. Ved mellomlanding i Nairobi og før hjemreise til BRU ble kabinen sprayet. Visstnok var dette "according to local regulations". Kan det være desinfiserende, eller for å drepe mygg (hindre smitte)?

BA sprayer alle fly til og fra India, med denne ikke-giftige giften sin, og de skylder på WHO regulations

Da jeg fløy TG fra BKK til CDG ble kabinen sprayet før avgang, visstnok et krav fra franske myndigheter. Det ble opplyst at sprayen ikke var giftig for mennesker, og godkjent av WHO.

Opplevde også spraying av kabinen etter landing i MBJ etter en flight fra ORD. Da var det et krav jamaicanske myndigheter at flyselskapet fremviste en tom sprayboks til en myndighetsperson før paxen fikk forlate flyet.

Opplevde også spraying av kabinen etter landing i MBJ etter en flight fra ORD. Da var det et krav jamaicanske myndigheter at flyselskapet fremviste en tom sprayboks til en myndighetsperson før paxen fikk forlate flyet.

Mange stater, også i Asia og Sørøst-Asia, hadde (har?) slike krav.
Før pax fikk gå i land; overlever tomme spraybokser og tollpapirer, takk.

Innholdet er angivelig helt ufarlig for mennesker.

Back