Star Flyer
Star Alliance only.
[size=+2]Innenriks: Bergen - Harstad/Narvik via Oslo[/size]
Jeg skulle reise t/r Harstad/Narvik (EVE) på én dag. Reiseruten er som følger:
SK236 Bergen - Oslo
SK4082 Oslo - Harstad/Narvik
SK4095 Harstad/Narvik - Oslo
SK291 Oslo - Bergen
onsdag 12.februar 02:45
Tidlig opp for å rekke første fly! Det går ikke rutebuss så tidlig (naturligvis), så jeg måtte gå til busstasjonen.
Flybussen gikk 03:40 og ankom Flesland ca. 04:00. (Kunne tatt buss klokken 05 også, men var redd for mye kø.)
På Flesland var det dødt. Ingen folk, og alt var stengt. Det var bare oss 5-6 fra flybussen som var der. Men dette ga selvfølgelig fordeler i sikkerhetskontrollen. Null kø!
Det spøker på Flesland så tidlig...
Widerøes rute til Haugesund, 05:50, hadde kun én passasjer denne morgenen i en Q400. Private jet?
SK236
Bergen (BGO) - Oslo (OSL)
06:10 - 07:05
Boeing 737-800
Frigg Viking, LN-RPM
Sete 26F
Ca. klokken 05:45 startet ombordstigningen. Et rikelig utvalg av aviser stod ved gate.
Jeg liker de nye Recaro-setene. Tok et bilde før de ble fylt opp.
God plass er det også - knyttnevetesten bestått med glans!
Boarding var fullført 05:55, og vi pushet ca. 06:00.
Avvising må til før avgang. Heldigvis var det bare SAS Airbus A321 som stod foran i køen (som forøvrig skulle til CPH).
På SAS-flyvninger innenlands før klokken 09 får man frokost. Dagens første frokost:
Hva skjuler seg inni?
Ostebriks med tomat, majones og pepper. Sammen med appelsinjuice og kaffe/te. Smakte godt.
Utrolig hva man rekker på en 50 min. flyvning - rakk nesten å spise alt før flyvertinnene samlet inn igjen.
Nytt EuroBonus-magasin ombord
Det var WIFI ombord. Dette funket utmerket! Veldig spennende å følge sitt eget fly!
Landet noen minutter før rutetid, og parkerte på gate 12. Her står lillebror Alvid Viking ved siden av.
Hadde veldig god tid på OSL, og gikk sist ut.
Frigg Viking er forøvrig malt i EuroBonus-farger. "Earn points with me". Og det gjorde jeg også
Oppsummering SK236
Ord. avgang: 06:10
Faktisk avg.tid:06:03
Ord. ankomst: 07:05
Faktisk ank.tid: 06:54 (11 min før)
Jeg skulle reise t/r Harstad/Narvik (EVE) på én dag. Reiseruten er som følger:
SK236 Bergen - Oslo
SK4082 Oslo - Harstad/Narvik
SK4095 Harstad/Narvik - Oslo
SK291 Oslo - Bergen
onsdag 12.februar 02:45
Tidlig opp for å rekke første fly! Det går ikke rutebuss så tidlig (naturligvis), så jeg måtte gå til busstasjonen.
Flybussen gikk 03:40 og ankom Flesland ca. 04:00. (Kunne tatt buss klokken 05 også, men var redd for mye kø.)
På Flesland var det dødt. Ingen folk, og alt var stengt. Det var bare oss 5-6 fra flybussen som var der. Men dette ga selvfølgelig fordeler i sikkerhetskontrollen. Null kø!

Det spøker på Flesland så tidlig...
Widerøes rute til Haugesund, 05:50, hadde kun én passasjer denne morgenen i en Q400. Private jet?
SK236
Bergen (BGO) - Oslo (OSL)
06:10 - 07:05
Boeing 737-800
Frigg Viking, LN-RPM
Sete 26F

Ca. klokken 05:45 startet ombordstigningen. Et rikelig utvalg av aviser stod ved gate.

Jeg liker de nye Recaro-setene. Tok et bilde før de ble fylt opp.

God plass er det også - knyttnevetesten bestått med glans!
Boarding var fullført 05:55, og vi pushet ca. 06:00.

Avvising må til før avgang. Heldigvis var det bare SAS Airbus A321 som stod foran i køen (som forøvrig skulle til CPH).
På SAS-flyvninger innenlands før klokken 09 får man frokost. Dagens første frokost:

Hva skjuler seg inni?

Ostebriks med tomat, majones og pepper. Sammen med appelsinjuice og kaffe/te. Smakte godt.
Utrolig hva man rekker på en 50 min. flyvning - rakk nesten å spise alt før flyvertinnene samlet inn igjen.

Nytt EuroBonus-magasin ombord

Det var WIFI ombord. Dette funket utmerket! Veldig spennende å følge sitt eget fly!

Landet noen minutter før rutetid, og parkerte på gate 12. Her står lillebror Alvid Viking ved siden av.

Hadde veldig god tid på OSL, og gikk sist ut.

Frigg Viking er forøvrig malt i EuroBonus-farger. "Earn points with me". Og det gjorde jeg også

Oppsummering SK236
Ord. avgang: 06:10
Faktisk avg.tid:06:03
Ord. ankomst: 07:05
Faktisk ank.tid: 06:54 (11 min før)