OSL søker testere av ny tjeneste

jameson82

Flysitter
OSL søker testere av ny tjeneste

Registrer deg som testdeltaker

Takk for at du vil være med å teste en helt ny tjeneste på Oslo Lufthavn.

Vi ønsker å gjennomføre tester i uke 34 og 35. På neste side kan du registrere hvilket tidspunkt du vil delta. Du vil kun få anledning til å delta på én av de oppsatte tidene, men sett gjerne opp flere tidspunkter dersom du har anledning.

Kontaktinformasjon
Har du spørsmål som du ikke finner svarene på under? Vennligst kontakt oss via testpassasjer@osl.no

_____________________________________________________________________________________

En tjenestetest er en test, eller et forsøk, hvor vi undersøker om en ny prosedyre som er utviklet på Oslo Lufthavn fungerer slik som vi har planlagt. Ved å bruke testpersoner istedenfor virkelige passasjerer kan vi se hva som fungere og hva som eventuelt ikke fungerer før vi iverksetter tjenesten. Dermed kan vi også optimalisere tjenesten før vi lar vanlige passasjerer bruke den.

Hva får jeg for å være med?
Alle som deltar i testen får et universalgavekort på kr 500,-. Det kan brukes i en rekke butikker over hele landet. I tillegg får du mulighet til være med på en omvisning i de nye delene av terminalen som åpner i 2017.

https://www.netigate.se/a/s.aspx?s=224461X34583584X92987

Re: OSL søker testere av ny tjeneste

Før åpningen i 1998 brukte de "gratis" testere i form av soldater i førstegangstjeneste. Men det finnes kanskje ikke så mange sånn igjen?

Kan dette være snakk om test av ny rutine for transfer fra utland til innland?

De vil teste med "vanlige reisende", men kun tirsdag og torsdag midt på dagen etter at ferien er over :rolleyes:

Frist er 9. august og ja det er forenklet tollklarering som skal testes ut.

Frist er 9. august og ja det er forenklet tollklarering som skal testes ut.

Hva er det som skal testes?
Det kan vi ikke si så mye om. Et av målene med å teste er å sjekke om den nye tjenesten fungerer. Dersom våre testpassasjerer vet hva de skal være med på, vil testen ikke gi oss relevante og presise resultater. Derfor ønsker vi å si så lite som mulig om selve tjenesten som skal testes.

*textfiller*

De vil teste med "vanlige reisende", men kun tirsdag og torsdag midt på dagen etter at ferien er over :rolleyes:
"Hvor lang tid tar testen?Fra du ankommer Oslo Lufthavn til du er ferdig regner vi med at det tar ca. 5 timer"

Ja, dette vil nok bli et veldig representativt utvalg. :lol:

"Fra du ankommer Oslo Lufthavn til du er ferdig regner vi med at det tar ca. 5 timer"

Ja, dette vil nok bli et veldig representativt utvalg. :lol:

Opptil fem timer om du ønsker å bli med på omvisningen til den nye terminalen.

Man kan jo gamble på at det er den nye vin&champagnebaren som skal testes :colgate:

Vel, jeg har uansett meldt meg på så hvis jeg blir plukket ut som deltager får jeg heller flexe litt på hjemmekontoret

Ryktene sier at "forenklet" tollklarering er ganske misvisende. Blir spennende å se.

blir med her også, reiser fra Trondheim bare for å være med :D
er også litt gøy å få omvisning på den terminalen samt 500 kr i gavekort:D
Edit: sto ca 5 timer , men tidspunktet viser 13-16 og det er jo "bare" 3 timer
må tenke litt praktisk med tanke på når jeg bør bestille meg retur fly hjem

Last edited:

Har meldt meg på også, men er det noen som har fått noen bekreftelse på at de er påmeldt?

Har meldt meg på også, men er det noen som har fått noen bekreftelse på at de er påmeldt?
Fristen er vel 9 aug (tidligere nevnt i tråden, såg ikke noe på innmeldingskjema)
,så vil tro at ingen får svar før etter den datoen

Da fikk jeg e-post, ble dessverre ikke plukket ut , har vært stor pågang
trodde virkelig ikke at det var så veldig mange som var intressert i dette...
men men Oslo turen er allerede bestilt så da får man finne på noe annet den dagen :)

Jeg fikk e-post på tirsdag om at jeg var ønsket.

Det er vel ikke umulig at de velger folk med akkreditering så langt det lar seg gjøre.

Back