OSL og markedsarbeidet

Someone

Moderator
Medlem
Noen som har hørt noe om de kommer til OSL?

Et spørsmål her er hva OSL gjør for å få EK hit? At de kommer før eller siden stemmer nok, men hvis man ikke gjør enkelte fremstøt mot Emirates, så blir det for "siden", istedet for "før"
Er OSL på Emirates jevnlig, sender folk til Dubai, og kjører en skikkelig sales pitch. Eller har de tatt på lusekofte, satt over vaffelrøren, printet sine plakater av treski og vikinghjelmer og satt kontordøre på gløtt og forventer at Emirates selv kommer å banker på døren?

Hva er grunnen til at EK kom til ARN før OSL?
 
Re: Om Emirates fra OSL, rykter og småprat.

Hvilke aktiviteter har egentlig OSL for å lokke til seg operatører som FR som publikum ønsker?
 
Re: Om Emirates fra OSL, rykter og småprat.

Hva er grunnen til at EK kom til ARN før OSL?

Det är kanske så enkelt att efterfrågan är större från ARN än från OSL. Hur stor är marknaden för O&D mellan OSL och DXB? Swedavia skriver att DXB seglat upp som nr 4 i storlek över de destinationer i Asien som svenskar besöker mest. Även om EK först och främst är ute efter transfertrafiken är O&D inte oviktig i sammanhanget.
 
Re: Om Emirates fra OSL, rykter og småprat.

Det är kanske så enkelt att efterfrågan är större från ARN än från OSL. Hur stor är marknaden för O&D mellan OSL och DXB? Swedavia skriver att DXB seglat upp som nr 4 i storlek över de destinationer i Asien som svenskar besöker mest. Även om EK först och främst är ute efter transfertrafiken är O&D inte oviktig i sammanhanget.

Jeg vil anta at OSL-DXB vs STO-DXB ikke er den store forskjellen. Men når det kommer til OSL-Asia/Australia og STO-Asia/Australia så er det annerledes. OSL er større enn ARN, men hvis man tar internasjonal trafikk så er OSL en miniputt, selv om økningen er stor.
 
Re: Om Emirates fra OSL, rykter og småprat.

Det är kanske så enkelt att efterfrågan är större från ARN än från OSL.

Det er en ting, men vel så viktig er spørsmålet hva har ARN og OSL gjort i forhold til EK, for å få en rute til seg? Har representanter fra ARN børstet dressen og dratt til Dubai, men OSL satt hjemme og stekte vaffler?

Skal man selge seg til et flyselskap, så er det ikke bare å komme med et ark med passasjertall, selv om man bruker fargeprinteren
 
Re: Om Emirates fra OSL, rykter og småprat.

Det er en ting, men vel så viktig er spørsmålet hva har ARN og OSL gjort i forhold til EK, for å få en rute til seg? Har representanter fra ARN børstet dressen og dratt til Dubai, men OSL satt hjemme og stekte vaffler?

Skal man selge seg til et flyselskap, så er det ikke bare å komme med et ark med passasjertall, selv om man bruker fargeprinteren

Det stod någonstans att man jobbat i sex år med att få EK till ARN. Det är väl i teorin fullt möjligt att OSL ansträngt sig lika hårt och lika länge men att förutsättningarna ser annorlunda ut (marknadsunderlag, potential etc)? Vi vet dock att ARN tillämpar bättre rabatter än OSL för nyetablerade flygbolag. Nu är DXB ingen ny destination från ARN, så frågan är vilka rabatter EK får...
 
OSL og markedsarbeide (splittet fra EK til OSL, rykter og sånn)

Det stod någonstans att man jobbat i sex år med att få EK till ARN. Det är väl i teorin fullt möjligt att OSL ansträngt sig lika hårt och lika länge......

Det stemmer nok at ARN har jobbet mot EK i seks år, men hva har OSL i praksis gjort? Hvor mange ganger har de tatt turen til Dubai? Har de gjort noe mer salgsarbeid mot EK enn noen brosjyrer med vikinghjelmer og treski?
Jeg er ikke så sikker på om de har gjort noe særlig......selv om de i teorien kunne og burde ha det.
 
Re: Om Emirates fra OSL, rykter og småprat.

Hvilke aktiviteter har egentlig OSL for å lokke til seg operatører som FR som publikum ønsker?

FR vil vel ikke fly fra OSL med mindre avgiftene reduseres kraftig for dem? Skal de andre selskapene betale for at FR vil fly fra OSL?
 
Re: Om Emirates fra OSL, rykter og småprat.

Hvorfor skulle FR ønske å fly fra OSL?
FR får da lettere inn reisende fra resten av landet og Gardermoen er jo større enn Torp og Rygge som burde bety at stordriftsfordeler gir lavere kostnader per reisende og derved også lavere avgifter for flyselskapene.
 
Re: Om Emirates fra OSL, rykter og småprat.

FR får da lettere inn reisende fra resten av landet og Gardermoen er jo større enn Torp og Rygge som burde bety at stordriftsfordeler gir lavere kostnader per reisende og derved også lavere avgifter for flyselskapene.

Du får tipse MOL om dette, siden han konsekvent forsøker å unngå flyplasser som OSL.
 
OSL og markedsarbeide (splittet fra EK til OSL, rykter og sånn)

FR får da lettere inn reisende fra resten av landet og Gardermoen er jo større enn Torp og Rygge som burde bety at stordriftsfordeler gir lavere kostnader per reisende og derved også lavere avgifter for flyselskapene.

Ryanair vil ikke fly til en flyplass som har slot-restriksjoner.
 
Re: OSL og markedsarbeide (splittet fra EK til OSL, rykter og sånn)

Det stemmer nok at ARN har jobbet mot EK i seks år, men hva har OSL i praksis gjort? Hvor mange ganger har de tatt turen til Dubai? Har de gjort noe mer salgsarbeid mot EK enn noen brosjyrer med vikinghjelmer og treski?
Jeg er ikke så sikker på om de har gjort noe særlig......selv om de i teorien kunne og burde ha det.

Ok, men min poäng är att dålig marknadsföring inte behöver vara anledningen till att EK valde CPH och sedermera ARN före OSL. Varför skulle egentligen OSL vara så usla på att sälja in sig själva? Jag menar, QR, TG och en rad fraktbolag har trots allt hittat till OSL på senare år samtidigt som inte mycket har hänt på ARN (bortsett från EK).
 
OSL og markedsarbeide (splittet fra EK til OSL, rykter og sånn)

Ok, men min poäng är att dålig marknadsföring inte behöver vara anledningen till att EK valde CPH och sedermera ARN före OSL. Varför skulle egentligen OSL vara så usla på att sälja in sig själva? Jag menar, QR, TG och en rad fraktbolag har trots allt hittat till OSL på senare år samtidigt som inte mycket har hänt på ARN (bortsett från EK).

Og takk for å ikke skjønt hva jeg prøvde hinte, men i motsetning til andre interesserte du deg for saken :)
 
Re: OSL og markedsarbeide (splittet fra EK til OSL, rykter og sånn)

Og takk for å ikke skjønt hva jeg prøvde hinte, men i motsetning til andre interesserte du deg for saken :)

Jo, men jag tycker diskussionen är intressant. Påståendet att OSL är sämst på att marknadsföra sig är frekvent återkommande på detta forum.
 
Re: OSL og markedsarbeide (splittet fra EK til OSL, rykter og sånn)

På årets Routes-konferanse i Vegas ser man tydelig forskjellen på hvorfor CPH er mye bedre enn OSL på markedsarbeidet. Førstnevnte har sendt nærmere 20 personer og mottokk også prisen som beste ruteutviklere. OSL sender 3 stykker og reklamemateriellet deres "fokuserer" på et par treski....:rolleyes:
 
Re: OSL og markedsarbeide (splittet fra EK til OSL, rykter og sånn)

Jeg tror at det er delvis på grunn av dårlig plass på non scengen at EK ikke har kommet enda. Tipper de kommer når den nye piren er klar.
 
Re: OSL og markedsarbeide (splittet fra EK til OSL, rykter og sånn)

Jeg tror at det er delvis på grunn av dårlig plass på non scengen at EK ikke har kommet enda. Tipper de kommer når den nye piren er klar.

Slikt arbeid er nødvendigvis nokså langsiktig av natur, så å vente på den nye piren virker på meg noe tannløst...;) Her er det behov for en kraftinnsats.
 
Re: OSL og markedsarbeide (splittet fra EK til OSL, rykter og sånn)

Jeg tror at det er delvis på grunn av dårlig plass på non scengen at EK ikke har kommet enda. Tipper de kommer når den nye piren er klar.

Det er plass. OSL har ledig kapasitet for de som ønsker starte IC-ruter
 
Back
Top