OSL og markedsarbeidet

Det koster penger å sende 20 pers til Vegas, Espen ;-) Spørs om det er lur bruk av pengene
Jeg har sittet på motsatt side - som rutesjef - og det er stor forskjell på hvordan flyplassene jobber. De beste kommer med estimater på passasjertall og gode deals. Husker jeg hadde mye kontakt med en entusiastisk fransk flyplassjef som ville ha besøk av grønne fly. Andre sender liste på avgiftene i pdf når vi spurte om info...

Det koster penger å sende 20 pers til Vegas, Espen ;-) Spørs om det er lur bruk av pengene
Jeg har sittet på motsatt side - som rutesjef - og det er stor forskjell på hvordan flyplassene jobber. De beste kommer med estimater på passasjertall og gode deals. Husker jeg hadde mye kontakt med en entusiastisk fransk flyplassjef som ville ha besøk av grønne fly. Andre sender liste på avgiftene i pdf når vi spurte om info...

Mitt inntrykk er vel at OSL i liten grad gjør det første du nevner her, som innebærer en viss grad av proaktivitet, og kanskje i større grad det siste. Dette i tillegg til at vaffelhjernet nok alltid kan springes i gang ved behov...;) Jeg synes det høres litt voldsomt ut å sende 20 stykker fra CPH - jeg synes det høres en smule desperat ut, men det kan vel ha vært en sosial happening i tillegg.

Det koster penger å sende 20 pers til Vegas, Espen ;-) Spørs om det er lur bruk av pengene.

Selvsagt, men det koster penger å selge noe. Jeg vet hvor mye bare vi i min avdeling bruker på å sende folk rundt omkring i verden. Men vi bruker ikke vaffler, troll og treski i markedsføringen riktignok ;)

Markedsarbeidet i OSL eksternt er drevet av veldig "proffe" folk.

Dessverre er det arbeidet som drives mot lokal-markedet drevet av mis-fits fra BI.

Back