OSL: Nye serveringssteder 2012/2013

Someone

Moderator
Medlem
En rekke nye serveringssteder og butikker vil åpne på OSL iløpet av 2012

Avgang utland:
-Le Grand Comptoir (Fransk brasserie)
-Travel Value (butikk)
-Yo! (sushi)
-Food market

Avgangshall:
-Ark (bokhandel)
-United Bakeries

Ankomsthall:
-Ark (Bokhandel)
-Starbucks
-7-Eleven
-Narvesen
http://www.osl.no/osl/omoss/_presse/_nyhetsarkiv?OSLO_LUFTHAVN_FORNYER_SERVICETILBUDET&id=181-135985

Mange av disse er vel erstatting for tilbud som allerede finnes, mens noe blir vel "nytt". Ser de blant annet arbeider der SAS tidligere hadde servicesenter på utland og hvor det var en "salgsbod" med sommertema i år

Re: OSL: Nye serveringssteder 2012

Hva med en ekte "personal kantine" for alle flyansatte? En ekte kantine med ekte mat? Noe lookalike restauranten på FBU?
Begynner å bli temmelig lei havregrøt, knekkebrød, brødskiver og pålegg i kjøleskapet.

Når kan man få lov til å installere ovn/varmluftsovn for å pælme i en grandis?
Eller ordentlige restauranter der de har typiske danske morgenmads-tilbud til en billigere penge?

Jeg tror gamle SAS servicesenter blir kles-forretning...

Mye byggeaktivitet på Gardermoen nå, merker jeg. Håper dette stort sett er erstatning av tidligere servicetilbud og ikke nye steder - det vil gjøre flyplassen enda trangere. Noen som vet hva som forsvinner? Regner i det minste med at Tanum forsvinner og erstattes av ARK. Noe tyder vel også på at Tanum forsvinner fra ankomsthallen. Le Grand Comptoir bygges der Exporer Bar var og denne tror jeg åpner allerede i desember.

Ellers kommer vel Starbucks til å by på Norges dyreste literpris i melk - men folk betaler vel gjerne 50 kroner for et stort beger med varm melk og noen dråper espresso.

Mener og ha lest at det meste som er av spisesteder beholdes?

Det er tatt høyde for at vrimleområder ikke skal påvirkes av kommersiell drift. Derfor vil det bygges ut et foodcourt på messanin, på non schengen flyttes serveringssteder også opp til messanin.

Last edited:

Det er tatt høyde for at vrimleområder ikke skal påvirkes av kommersiell drift. Derfor vil det bygges ut et foodcourt på messanin, på non schengen flyttes serveringssteder også opp til messanin.

Men... blir ikke messanin brukt til gangtrafikk for ankommende passasjerer? :8:

Men... blir ikke messanin brukt til gangtrafikk for ankommende passasjerer? :8:

Bare den ene. Den innerste brukes jo allerede idag som spisested for Kon-Tiki (?) og her bør det være mulighet til å få til noe mer enn hva som er der idag

Jeg synes det sier sitt når det beste spisestedet på hele OSL er Peppes Pizza! :rolleyes:

Virker som om de putter de billigste i ankomsthallen.
Det er jo litt utspekulert.

Bare den ene. Den innerste brukes jo allerede idag som spisested for Kon-Tiki (?) og her bør det være mulighet til å få til noe mer enn hva som er der idag

Her bruker man ikke gangene på vei til bagasjen eller transfer, men området mellom dem.

Sushirestauranten presenteres i Aftenposten i dag. Ser bra ut! Men irriterende nok klarer avisen å presentere det som "trendmat". Det skal være rullende bånd med sushi, naturligvis ferskt tilberedt på stedet. Sushi er utmerket før flyturen.

Her bruker man ikke gangene på vei til bagasjen eller transfer, men området mellom dem.
Ja, man har jo greid å lage en ganske stor omvei for de som kommer på gater på sydsiden ved å tette igjen en av overgangene også. Opprinnelig var jo dette en overgang for ankomne pax.

Ja, man har jo greid å lage en ganske stor omvei for de som kommer på gater på sydsiden ved å tette igjen en av overgangene også. Opprinnelig var jo dette en overgang for ankomne pax.

Man ender vel opp med at alle som kommer på sørsiden først må gå helt ut mot passkontrollen før de kan rette snuten mot ankomsthallen :colgate:

Man ender vel opp med at alle som kommer på sørsiden først må gå helt ut mot passkontrollen før de kan rette snuten mot ankomsthallen :colgate:

Spesielt de som ankommer på denne "midlertidige piren"! CPH Swift i forkledning!

Hadde det ikke vært bedre å plassere en så "eksklusiv" (?) restaurant melllom innland og utland, slik at den kunne brukes av begge? Vil vel tro mange nordmenn vegrer seg for å bruke masse penger på et måltid på vei ut i en verden der prisnivået stort sett er det halve? Og de forretningsreisende sitter vel i loungen og spiser suppe og drikker vin...På innland har man jo heller ikke lounge, så kunne vel tenkes at forretningsreisende der ville ha seg en rimelig bra middag, om de skulle få litt tid til overs?

Starbucks og Peppes? Prisnivået er vel stort sett det samme.

helt enig, pluss at Peppes stedet for elendig mat.

Blir dette Norges foerste Starbucks? Jeg haaper de legger seg paa et ok prisnivaa. Spennende med litt fornyelse.

Last edited:
Narvesen har også kommet i ankomsthallen, der det også tidligere var en kiosk.

Ellers har det vært skikkelig trangt på utenlandspiren i det siste med stadig større områder som er sperret av til bygging av serveringssteder. Jeg er meget skeptisk til hvordan serveringsstedene stadig tar nye arealer - og meget glad for at jeg har en lounge å gå til når jeg reiser utenlands.

Yo! Sushi er et glimrende konsept, har spist hos de i Kuala Lumpur og Glasgow. Tror det passer godt på en flyplass.

Noen som vet hvem operatøren bak disse nye spisestedene er? Noen av de etablerte som SSP / UC eller er det nye krefter bak?

Back