Ja, la oss virkelig håpe at det blir store korrigeringer på dette. Forrige uke hadde jeg en flight TRD-OSL , i totalt klarvær. Vi passerte øst for OSL etter ca 40 min i god høyde, og etter en lang rundtur sør for Oslo og Drammen landet vi 25 min senere.. Dette må da koste skjorta for flyselskapene i form av fuel og ekstra gangtid på flyene.
Min opplevelse (subjektiv selvfølgelig, fører ikke statestikk) er at lange innflyvninger og sightseeing rundt omkring på østlandet foregår ufattelig mye oftere nå, en tiden med holding over Mesnali og andre eksotiske steder.
Stort sett lenger flytider, lange perioder med sakte flyvning, og oftere slot delayer er min opplevelse.
Grønn landing
Dette bekreftes også av informasjonssjef Jo Kobro ved Oslo Lufthavn.
– I utgangspunktet skal flyene fly høyere enn tidligere, men noen fly har flydd lavere enn dette den siste uka. Dette er en del av innkjøringen. Når vi får orden på det, vil det bedre seg, sier Kobro, som i tillegg opplyser at vi nå slipper ventemønsteret som tidligere har vært over Groruddalen.
Systemet tilrettelegger for øvrig for økt kapasitet ved flyplassen, men skal også gi en CO2-reduksjon fra flytrafikken til og fra Oslo Lufthavn Gardermoen på mellom 20.000 og 30.000 tonn i året når effektene tas ut.
Dette er fordi flyene skal foreta en såkalt grønn landing.
Bedre kapasitet?, aldri vært mere slotreguleringer inn til OSL som nå slik jeg opplever det.
http://www.flyger.no/vis_artikkel.php?id=567 les denne. Er bemanningsproblemer og ikke selve systemet som fører til slotreguleringene
Det virker som det er bare reprise på standpunkt og påstander - bla et par-fire sider tilbake i tråden så vil dere finne akkurat de samme påstandene.
Er det noen som har virkelig nytt her? Hva ble gjort av endringer i første revisjon?
Dessuten er bemanningssituasjonen ved kontrollsentralen i Røyken svært vanskelig, mye udekkede vakter og overtid. Det gjøres en fenomenal jobb med å holde skuta flytende av de som jobber der, bare synd det ikke kommer så godt frem.
Det er vel en viss dame i forbrukerrådet (og hennes tildligere rådgivere) som må ta på seg mesteparten av ansvaret for den...![]()
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.