OSL-lounger "for dyre"

"I dag er OSL den nest største flyplassen i Norden etter Kastrup, men med flere passasjerer enn Arlanda ved Stockholm. På disse flyplassene er både Diners og Priority Pass representert i flere av loungene. På OSL, derimot, er det kun de som kjøper svindyre businessbilletter med British Airways, KLM, Air France og en del andre selskaper som slipper inn. "

Svindyre billetter? Det er ju en måte å skrive det på...

Kanskje tilbudet av lounger blir litt bedre etter hvert som Gardermoen utvides? Leser at det er to lounger på Gardermoen i dag - var det ikke flere opprinnelig? SAS, Braathens, British Airways...?

Jo, etter det jeg har hørt så er det ikke plass til flere lounger før den nye terminalen er på plass...

Hadde ikke Braathens lounge både innland og utland i starten ???
Vet at det var innland og utland etter at SAS og BU ble slått sammen

Når vi alikevel er inne på dette med lounger på OSL... Har skjønt det sånn at CSA kan bruke samme loungen som BA bruker, stemmer dette?

"I dag er OSL den nest største flyplassen i Norden etter Kastrup, men med flere passasjerer enn Arlanda ved Stockholm. På disse flyplassene er både Diners og Priority Pass representert i flere av loungene. På OSL, derimot, er det kun de som kjøper svindyre businessbilletter med British Airways, KLM, Air France og en del andre selskaper som slipper inn. "

Ganske så nedsnødd å fremdeles ikke ha hørt om bonuskort, etter så mye Aftenposten har skrevet om bl.a. forbudet mot bonuspoeng innenriks de siste årene.:drunk:

Edit:
Så er linken død. Saken ligger fremdeles under aftenposten.no/reise , men man kommer ikke inn på selve artikkelen.

Last edited:
Hadde ikke Braathens lounge både innland og utland i starten ???
Vet at det var innland og utland etter at SAS og BU ble slått sammen

Finnes bare på utland nå for tiden. En del Svensker svirrer rundt å leter etter business lounge når de skal reise innland fra OSL :SWE

Ja nå vet jeg alt om ettersom jeg sjøl jobber der :lol:, men tenkte på når OSL åpnet og BU var egne herrer hehe

Hva er greia med disse loungene? For fullpris/bussinessklasse og som har mer tid å vente enn det som er morsomt på en flyplass?

Hva er greia med disse loungene? For fullpris/bussinessklasse og som har mer tid å vente enn det som er morsomt på en flyplass?

Nei, det er når du feks er i transit og har tid til over og kan jobbe i fred eller bare slappe av i fred. Eller som meg nå, et brukbart sted å ha som base mens jeg løser all verdens billett-problemer.

Og for å være brutalt ærlig, min ide om effektiv reise inkluderer ikke å tilbringe ventetiden min blant nordmenn som må drikke om morgenen, hauger av skrikende unger, etc.

Og ja, jeg reiser mye, jeg reiser ofte på biz-billetter og ja, det er behagelig, så vet vi alle hvor jeg står i saken. ;)

-A

Nei, det er når du feks er i transit og har tid til over og kan jobbe i fred eller bare slappe av i fred. Eller som meg nå, et brukbart sted å ha som base mens jeg løser all verdens billett-problemer.

Og for å være brutalt ærlig, min ide om effektiv reise inkluderer ikke å tilbringe ventetiden min blant nordmenn som må drikke om morgenen, hauger av skrikende unger, etc.

Og ja, jeg reiser mye, jeg reiser ofte på biz-billetter og ja, det er behagelig, så vet vi alle hvor jeg står i saken. ;)

-A

Ja, da er vi to :up:

Savner fortsatt en SAS lounge på innland. Det måtte være en stor fordel for SAS i kampen mot DY.
Denne loungen kunne ha et lavere servicenivå slik at det var mulig å få avtaler med DC, PC og EG. Er det noen som vet hvilke driftsbetingelser som gjelder på OSL?

Iblant så må man faktisk vente litt og da gjør tilgangen til en lounge ventingen mye bedre.

Så svaret er ja altså. Personlig er jeg skrudd litt annerledes sammen. Klarer ikke slå meg til ro på en flyplass når det er mulig å se ut av vinduet.

Bodø lufthavn er et godt eksempel hvor man har gitt F i de reisende da man fjernet restauranten/cafeen Toppunktet(?) og satte inn kontor-rottereiret i stedet.

Så svaret er ja altså. Personlig er jeg skrudd litt annerledes sammen. Klarer ikke slå meg til ro på en flyplass når det er mulig å se ut av vinduet.

Men det kan kombineres, FRA feks, fantastisk utsikt fra LH louchen. MEN du må ut av passkontrollen for å komme dit :rolleyes:

Hvis du hadde reist 2-3 dager i uka, året gjennom, flere år på rad, så tror jeg at du hadde blitt temmelig lei på å se på de samme 737'ene gang etter gang...

Ang OSLounge, så synes jeg mattilbudet der er altfor dårlig. Da jeg var der i forrige uke, rett fra et møte på jobben og sulten som en ulv, var yoghurt, frukt og noen tørre kjeks det de hadde å by på.
For dårlig!
Det endte med at jeg måtte stå i kø hos Pizza Hut.

Hadde ikke Braathens lounge der Monolitten er nå? (2. etg.)

Det stemmer. Den loungen ble også brukt av f.eks. KLM. jeg hadde gull- og sølvkort i en lengre periode hos KLM og kunne da benytte meg av loungen også på innenlandsflygninger.

Back