OSL Lounge åpen

Re: OSL Lounge åpen

A propos lounger. Jeg var på Island denne weekenden, og jeg oppgraderte min billett med BA på tilbaketur og fikk dermed tilgang til Icelandairs SAGA lounge, den var riktig fin. Stor med mange sittegrupper og veldig god frokost, men veldig godt utvalgav mat og drikke. :clap

Originally posted by laurenz
Nja.... ikke vær så sikker på det. Har sittet litt i BU loungen og vet at de som kom inn der til tiders kunne være svært så krevende. Har også vært bakk skranken i BA loungen og der var det ikke noe annerledes. Men sånn stort sett så er det nok meget fredelig opp i loungene.

Hilsen,
Laurenz

Skjønner godt hva du mener. Ikke mye er mer kvalmende å høre på "vet-du-ikke-hvem-jeg-er" gjengen med ditt og datt kort, som forventer at selskapet skal stå på pinne for de og gjøre akkurat som de ber om hele tiden. Man er ikke guds gave til et flyselskap selv om man er gull, plat, exec eller hva det nå måtte være, man er bare en litt bedre kunde enn røkla.

Sånn totalt sett igjennom denne samtalen har jeg ikke sett noe skriverier om hvordan man FAKTISK kommer seg inn på Loungen på Gardermoen.

HVA er kravene?
Jeg har EBB-kort (Dessverre) og har enkeltreiser 64 reiser bak meg det siste året. Kvalifiserer det til tilgang?

For tilgang til OSL Lounge må du ha Gull eller Platinum kort på de fleste selskaper bortsett fra Finnair som slipper inn med Sølv - dette eller C klasse billett.

Air France
KLM
Continental
Aeroflot
Finnair
BA

.. tror det er disse som har tilgang.

mener jeg så czech airlines nevnt på tavlen utenfor loungen, men vet ikke helt....var en tidlig morgen....

Originally posted by laurenz

Originally posted by Herlov

Å jobbe i en lounge må vel være drømmen i forhold til å takle kravstore og lite reisevante kunder på "gølvet"?

Nja.... ikke vær så sikker på det. Har sittet litt i BU loungen og vet at de som kom inn der til tiders kunne være svært så krevende. Har også vært bakk skranken i BA loungen og der var det ikke noe annerledes. Men sånn stort sett så er det nok meget fredelig opp i loungene.

Hilsen,
Laurenz

Jøss, var du i BU-loungen? Det visste jeg ikke...
Det var forøvrig en ubeskrivelig kjeeeeedelig plass å jobbe! Håper OSL-loungen har bedre ventilasjon enn BU-loungen hadde...

En annen vri:

Mange av kreditkortselskapene har slike Lounge rundtomkring i verden. Tro det er bl annet DINERS - Amercan express -finnes det noe slikt på OSL - ??

Jeg betaler mine reiser med DINERS eller Amercan Express kort og har koset meg i bl annet BRU sin Lounge.

Jan

Originally posted by ATC-flyradar

En annen vri:

Mange av kreditkortselskapene har slike Lounge rundtomkring i verden. Tro det er bl annet DINERS - Amercan express -finnes det noe slikt på OSL - ??

Jeg betaler mine reiser med DINERS eller Amercan Express kort og har koset meg i bl annet BRU sin Lounge.

Jan

Dessverre ingen Diners Lounge på OSL, men derimot på ARN/CPH.

Kan forøvrig anbefale loungen som Diners benytter i DXB :cool:

Originally posted by OSLflyer

En annen vri:

Jan

Takk for info - er det ingen Lounge på OSL enn den som er tidligere omtalt ???

Kanskje er OSL er litt dyr på husleien for en Lounge ??

Drit i det - vi for kose oss utenlansk ??

Noen av oss skal til Zrh i juni (spottertur) - finnes det noen Lounge i zyrich ???

Jan

Originally posted by OSLflyer

En annen vri:

Jan

Takk for info - er det ingen Lounge på OSL enn den som er tidligere omtalt ???

finnes det noen Lounge i zyrich ???
Jan

Jan, nå får sjekke linken til Diners :rolleyes:

Originally posted by Thomas

For tilgang til OSL Lounge må du ha Gull eller Platinum kort på de fleste selskaper bortsett fra Finnair som slipper inn med Sølv - dette eller C klasse billett.

Air France
KLM
Continental
Aeroflot
Finnair
BA

.. tror det er disse som har tilgang.

Du slipper ikke inn dersom du flyr CO og har gull/sølv/platinum i Flying Blues. Kun C pax slipper inn

prøvde å finne DC-loungen på ZRH sist jeg var der, men ga opp etter 40 minutter.

Du slipper ikke inn dersom du flyr CO og har gull/sølv/platinum i Flying Blues. Kun C pax slipper inn

I den gamle loungen slapp man inn dersom man var Flying Blue elite og man hadde boardingkort på en Skyteamflight. Dumt de tydeligvis har endret reglene her.

Det finnes noen små bilder av den nye loungen i dette nyhetsbrevet fra BA Executive Club.

Skal prøve den ut om tre uker. Da flyr jeg billig-bussiness med BA til LHR. ;)

Dersom du har et amerikansk Flying Blue kort slipper du ikke inn hvis du flyr CO, men du skal nå gjøre det dersom du har et europeisk.... Dessuten så vil jeg nå tro at du med FB slipper inn etter KLM/Air France sine regler, og ikke CO. Og der KLM/Air France har "egne" lougner slipper en alltid inn med Gull/Plat dersom en reiser med Skyteam.

Originally posted by LN-FOC

Dersom du har et amerikansk Flying Blue kort slipper du ikke inn hvis du flyr CO, men du skal nå gjøre det dersom du har et europeisk.... Dessuten så vil jeg nå tro at du med FB slipper inn etter KLM/Air France sine regler, og ikke CO. Og der KLM/Air France har "egne" lougner slipper en alltid inn med Gull/Plat dersom en reiser med Skyteam.

Hvordan ser ett amerikansk Flying Blue kort ut? Sikker på at du ikke mener OnePass? Trodde FB kortene var det samme overalt?

Originally posted by Someone
Hvordan ser ett amerikansk Flying Blue kort ut? Sikker på at du ikke mener OnePass? Trodde FB kortene var det samme overalt?

Nei, de er ikke helt like, i det minste ikke gullkortene. De er elite plus i Europa, og bare elite i USA. Ellers vet jeg ikke hva forskjellen er. Det ligger kanskje i magnetstripen, eller i forbindelse med kortnr?

Et europeisk FB-kort er jo gull verdt om man vil inn i sky-team-lounger i USA, enten man reiser på domestic eller international billett;)

Back