• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

OSL-LHR-SIN-SYD i en bestilling?

Nå kom jeg til å fantasere litt....skulle flydd (for min del altså) SVG-LHR (SK) LHR-LAX-SYD (UA) SYD-SIN-LHR (SQ A380) LHR-SVG (SK). Det hadde vært en kul tur. Kan man kjøpe alle disse flightene hos UA og få Economy plus hele veien for de samme 299USD?
 
Nå kom jeg til å fantasere litt....skulle flydd (for min del altså) SVG-LHR (SK) LHR-LAX-SYD (UA) SYD-SIN-LHR (SQ A380) LHR-SVG (SK). Det hadde vært en kul tur. Kan man kjøpe alle disse flightene hos UA og få Economy plus hele veien for de samme 299USD?

Ja, har du UA status eller har kjøpt Economy Plus aksess har du tilgang til Economy Plus på alle flightene som er operert av UA. Nå tilbyr hverken SK eller SQ Economy Plus.

Når det er sagt, har man status på UA bør jo UA være et meget godt alternativ for folk som reiser til USA mer enn en gang i året og ønsker garantert meget god plass til beina. Du kan jo connecte i FRA, MUC, AMS, CDG, BRU, LHR, ZRH eller FCO.

I tillegg får man som UA MP medlem 100% poeng uansett hvilken bookingklasse man har på Lufthansa, elitebonus får man også.
 
Last edited:
Hvordan er UA's Eco plus i forhold til SK's Eco Extra? får man noe mer, eller er det "bare" bedre benplass?
 
Du får ingenting annet enn veldig god benplass om bord, ferdig med det. Ingen annen mat, ikke annen service. Men det er et par fordleler til: Du får Seating Area 1, (man har jo en mye mer organisert boarding her i USA enn det man er vant med i Skandinavia). Det vil si at du kan boarde først, rett etter First Class og 1K. På lange flygninger kommer du før økonomihorden ut av flyet og sparer bra med tid i passkontrollen. På seatguru kan man jo kikke hvor disse setene befinner seg.
 
Ser at man til og med kan søke OSL-SYD på united.com.. Søkte på noen tilfeldige datoer, og fikk OSL-CPH-SEA-SFO-SYD, og SYD-AKL-SFO-FRA-OSL, for $2869.. Artig routing :p
 
Da har han uansett bestilt billetten sin: Ble 747 og 380 på han nedover i slutten av juni, og 2x380 oppover i Desember. Mellom OSL og LHR hadde han tenkt til å bestille separat på BA.. Jeg har nevnt at SK ville vært smartere (samme terminal og allianse), så han gjør i så fall det på eget ansvar..


Men: Vurderer uansett en tur Down Under neste år. Når på året er det lurest å reise?
 
... iflg en venninne som studerte der nede i fjor er Oktober-februar en veldig grei tid å reise på. Veldig varmt Nord i landet, mens SYD, MEL osv har mer average temps.
 
Back
Top